Στο 0,9% υποχώρησε ο πληθωρισμός το Σεπτέμβριο
odelalis,
18 Οκτωβρίου, 2012
2 λεπτά ανάγνωσης
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ αποκλιμάκωση του πληθωρισμού σημειώθηκε το Σεπτέμβριο. Ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή αυξήθηκε κατά 0,9%, έναντι 1,7% τον Αύγουστο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Σεπτεμβρίου 2012 προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2011 προκύπτει αύξηση 0,9%, έναντι αύξησης 3,1% κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.
Ο Γενικός Δείκτης το μήνα Σεπτέμβριο 2012 σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2012 παρουσίασε αύξηση 2,5%, έναντι αύξησης 3,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος Δείκτης του δωδεκάμηνου Οκτωβρίου 2011 – Σεπτεμβρίου 2012 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκάμηνου Οκτωβρίου 2010 – Σεπτεμβρίου 2011 παρουσίασε αύξηση 1,9%, έναντι αύξησης 3,9% κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η αύξηση του πληθωρισμού κατά 0,9% το Σεπτέμβριο προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών κυρίως στα είδη: φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, ψάρια γενικά, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στο ελαιόλαδο.
β) Κατά 1,4% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 5,7% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών κυρίως του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών και στις υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
δ) Κατά 3,3% της ομάδας «Μεταφορές» λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), τέλη κυκλοφορίας, εισιτήρια αεροπλάνων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα αυτοκίνητα.
ε) Κατά 0,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια» λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των εστιατορίων – ζαχαροπλαστείων – καφενείων -κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,4% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των τσιγάρων.
β) Κατά 2,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα έπιπλα – καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής – λευκά είδη, οικιακές συσκευές και οικιακές υπηρεσίες.
γ) Κατά 1,7% της ομάδας «Υγεία» λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των νοσοκομείων και κλινικών.
δ) Κατά 1,9% της ομάδας «Επικοινωνίες» λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 2,2% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες» λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού – υπολογιστών και των υπηρεσιών αναψυχής.
στ) Κατά 3,7% της ομάδας «Εκπαίδευση» λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.
ζ) Κατά 1,2% της ομάδας «‘Αλλα αγαθά και υπηρεσίες» λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των κουρείων – κομμωτηρίων, προσωπικών ειδών και ασφαλίστρων μεταφορών.
Ο Γενικός Δείκτης το μήνα Σεπτέμβριο 2012 σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2012 παρουσίασε αύξηση 2,5%, έναντι αύξησης 3,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος Δείκτης του δωδεκάμηνου Οκτωβρίου 2011 – Σεπτεμβρίου 2012 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκάμηνου Οκτωβρίου 2010 – Σεπτεμβρίου 2011 παρουσίασε αύξηση 1,9%, έναντι αύξησης 3,9% κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η αύξηση του πληθωρισμού κατά 0,9% το Σεπτέμβριο προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών κυρίως στα είδη: φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, ψάρια γενικά, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στο ελαιόλαδο.
β) Κατά 1,4% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 5,7% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών κυρίως του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών και στις υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
δ) Κατά 3,3% της ομάδας «Μεταφορές» λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), τέλη κυκλοφορίας, εισιτήρια αεροπλάνων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα αυτοκίνητα.
ε) Κατά 0,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια» λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των εστιατορίων – ζαχαροπλαστείων – καφενείων -κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,4% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των τσιγάρων.
β) Κατά 2,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα έπιπλα – καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής – λευκά είδη, οικιακές συσκευές και οικιακές υπηρεσίες.
γ) Κατά 1,7% της ομάδας «Υγεία» λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των νοσοκομείων και κλινικών.
δ) Κατά 1,9% της ομάδας «Επικοινωνίες» λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 2,2% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες» λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού – υπολογιστών και των υπηρεσιών αναψυχής.
στ) Κατά 3,7% της ομάδας «Εκπαίδευση» λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.
ζ) Κατά 1,2% της ομάδας «‘Αλλα αγαθά και υπηρεσίες» λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των κουρείων – κομμωτηρίων, προσωπικών ειδών και ασφαλίστρων μεταφορών.