Η Επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Πιερίας Θ. Παπαγεωργίου θα συζητηθεί το απόγευμα της Δευτέρας 22 Νοεμβρίου 2010.
Συζήτηση στη Βουλή για την σχολική στέγη στην Πιερία
Ο Βουλευτής Πιερίας κ. Θανάσης Παπαγεωργίου κατέθεσε πρόσφατα επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Άννα Διαμαντοπούλου στην οποία καταγράφει το ιδιαίτερα οξυμένο πρόβλημα της έλλειψης αιθουσών και σχολικών κτιρίων στην Πιερία. Ζητά από την αρμόδια υπουργό να ενημερώσει:
– Ποιος είναι ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για την αντιμετώπιση των οξυμένων προβλημάτων στέγασης των σχολικών μονάδων στην Πιερία
– Ποιες είναι οι ώριμες μελέτες και τα διαθέσιμα κατάλληλα οικόπεδα για την ανέγερση σχολικών μονάδων στους Δήμους Κατερίνης, Δίου και Αιγινίου, ποιες έχουν εγκριθεί, ποιες θα χρηματοδοτηθούν και πότε;
– Αν υπάρχει στον άμεσο σχεδιασμό του Υπουργείου η ίδρυση και λειτουργία περιφερειακά της πόλης Κατερίνης σχολικών μονάδων (λυκείων) σε υπάρχοντα σχολικά κτίρια (Κ. Μηλιά, Παραλία, Κορινός) ώστε να υπάρξει μείωση των δαπανών από την μεταφορά των μαθητών στην Κατερίνη και για να αποσυμφορηθούν αντίστοιχα τα Λύκεια της Κατερίνης.
Το πρόβλημα της έλλειψης σχολικής στέγης είναι ανάμεσα σε αυτά που ανέδειξε από τις πρώτες μέρες της εκλογής του στο βουλευτικό αξίωμα ο κ. Παπαγεωργίου και στον χρόνο που πέρασε είχε συχνές συναντήσεις με την ηγεσία του Υπ. Παιδείας, έστειλε επιστολές και έκανε συγκεκριμένες παρεμβάσεις επισημαίνοντας τα προβλήματα και προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις. Στη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης στην Ολομέλεια της Βουλής το απόγευμα της Δευτέρας 22 Νοεμβρίου (περίπου στις 18.00 η ώρα) η διαδικασία είναι η ακόλουθη:
Ο Βουλευτής διατυπώνει το περιεχόμενο της επίκαιρης ερώτησης και απαντά η αρμόδια υπουργός ή ο εξουσιοδοτημένος από αυτήν Υφυπουργός,. Στην συνέχεια υπάρχει δυνατότητα δευτερολογίας.
Όπως τονίζει ο κ. Παπαγεωργίου το κείμενο της επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσε στη Βουλή, η Πιερία είναι από τους Νομούς της ελληνικής περιφέρειας που δεν διαθέτει την απαραίτητη κτιριακή υποδομή για την υλοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την παροχή γνώσεων στους μαθητές, σε αξιοπρεπές και ισότιμο σχολικό περιβάλλον.
Η έλλειψη σχεδιασμού και στρατηγικής για την συγκράτηση του πληθυσμού στην περιφέρεια του νομού, είχε ως αποτέλεσμα την συνεχή αύξηση του αριθμού των μαθητών στα σχολεία της πόλης Κατερίνης. Υπάρχει ανισοκατανομή μαθητών στα τμήματα των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – ακραία υπεράριθμα σε αρκετές περιπτώσεις – ενώ το ασφυκτικό περιβάλλον και τα στεγαστικά αδιέξοδα, δεν συνάδουν με τη σύγχρονη παιδαγωγική απαίτηση και πραγματικότητα.
Το πρόβλημα αυτό, το οποίο επιδεινώθηκε τα τελευταία χρόνια, έχει προκαλέσει την αντίδραση και πολλές φορές την αγανάκτηση της μαθητικής κοινότητας, των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, των Συλλόγων των Εκπαιδευτικών, αλλά και της τοπικής κοινωνίας.
Πρόσφατα, με το αίτημα της αναζήτησης λύσης για την ανέγερση νέων κτιρίων, πραγματοποιήθηκαν συσκέψεις στο Λύκειο της Κονταριώτισσας και το Μουσικό Σχολείο (Γυμνάσιο – Λύκειο) Κατερίνης. Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί κατέθεσαν την αγωνία τους για το έντονο πρόβλημα έλλειψης αιθουσών αλλά και την ακαταλληλότητα των αιθουσών ιδιαίτερα του Μουσικού Σχολείου Κατερίνης οι οποίες είναι διαμορφωμένα κοντέινερς. Εκφράστηκαν επίσης οι απόψεις των Δημοτικών Αρχών (Κατερίνης, Δίου) και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης σύμφωνα με τις οποίες υπάρχει σχεδιασμός, υπάρχουν προτάσεις, υπάρχουν ώριμες μελέτες και διαθέσιμα οικόπεδα για την ανέγερση σχολικών μονάδων, αλλά δεν έχουν ενταχθεί σε χρηματοδοτικά προγράμματα ή σχήματα (ΕΣΠΑ, ΣΔΙΤ) για να ξεκινήσει η κατασκευή τους.
Ανάλογο και χρόνιο είναι το αίτημα για την ανέγερση κτιρίου για το ΕΠΑΛ Αιγινίου που στεγάζεται σε μικρό και παντελώς ακατάλληλο κτίριο του 1950 και το οποίο δεν καλύπτει ούτε στοιχειωδώς τις ανάγκες ενός τεχνικού επαγγελματικού λυκείου.