Να απεργήσουν την ερχόμενη Δευτέρα αποφάσισαν οι δάσκαλοι (ΔΟΕ), ενώ αντίστοιχη απόφαση αναμένεται να πάρουν και οι καθηγητές. Κινητοποιήσεις για την ίδια μέρα έχουν αποφασίσει σε ολόκληρη τη χώρα και οι μαθητές

Εικοσιτετράωρη απεργία για τη Δευτέρα 11 Οκτωβρίου κήρυξε το ΔΣ της ΔΟΕ (Δάσκαλοι) αργά το βράδυ της Τρίτης, ενάντια στην αξιολόγηση, που εφαρμόζει το υπουργείο Παιδείας και σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την αγωγή την οποία κατέθεσε εναντίον τους η υπουργός Νίκη Κεραμέως. Ανάλογη απόφαση αναμένεται να λάβουν και οι καθηγητές (ΟΛΜΕ) πράγμα που σημαίνει σε αυτή την περίπτωση την ερχόμενη Δεύτερα θα μείνουν κλειστά εκτός από τα δημοτικά και νηπιαγωγεία και τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσια και Λύκεια).

Η απόφαση της ΑΔΕΔΥ για απεργία

Στην απόφασή της η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. τονίζει τα εξής: Σε συνέχεια των έγγραφων αιτημάτων που υποβλήθηκαν τόσο από την ΔΟΕ όσο και από την ΟΛΜΕ προς την Α.Δ.Ε.Δ.Υ., προκειμένου αυτή να παράσχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το Γενικό Συμβούλιο της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. αποφάσισε να προκηρύξει απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με την άσκηση των καθηκόντων τους που αφορούν στις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και υλοποίησης του εκπαιδευτικού έργου, εσωτερικής αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων που προβλέπονται από τις διατάξεις του Μέρους Γ ́ του ν.4823/2021 και συγκεκριμένα των άρθρων 56-83 και 97 αυτού, καθώς και από τις διατάξεις των άρθρων 33,34,35 και 36 του ν.4692/2020, των κατ’ εξουσιοδότηση τούτων κανονιστικών αποφάσεων και εφαρμοστικών εγκυκλίων, παρέχοντας με τον τρόπο αυτό πλήρη κάλυψη στο σύνολο των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως, υπηρετούντων με έννομη σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου.

Όπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι δάσκαλοι «η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μετά τη μεθόδευση της κατάθεσης αγωγής με σκοπό να χαρακτηριστεί η απεργία-αποχή ως παράνομη και καταχρηστική, συνεχίζει να βρίσκεται αντιμέτωπη με το συντριπτικό ρεύμα των συναδέλφων και των σχολείων σε όλη την Ελλάδα, που συνεχίζουν να δηλώνουν μαζικά απεργία – αποχή από την λεγόμενη «αξιολόγηση». Οι επιθέσεις ενάντια στους απεργούς εκπαιδευτικούς, την Παρασκευή 1/10 φουσκώνουν αντί να καταστείλουν το κύμα της αγανάκτησης για την αντιεκπαιδευτική πολιτική».

Η ανακοίνωση των δασκάλων

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. χαιρετίζει τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα οι οποίοι αψηφώντας την εκστρατεία τρομοκράτησης εναντίον τους από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., συμμετέχουν δυναμικά στην απεργία αποχή ενάντια στην αντιπαιδαγωγική και καταστροφική για το δημόσιο σχολείο, «εσωτερική κι εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων» που επιχειρεί να επιβάλει, η Υπουργός Παιδείας.

Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποια από τα ποσοστά συμμετοχής στην απεργία που συνεχώς ανακοινώνονται στην ομοσπονδία από τους συλλόγους: Σύλλογοι Νάουσας, Ηλιούπολης, Κερατσινίου-Περάματος και Χαϊδαρίου 100%, Σύλλογος Χαλκιδικής 97%, Σύλλογος Φθιώτιδας 96%, Ζ΄ Θεσσαλονίκης 95%, Σύλλογος Α΄ Αθήνας 94,4%, Σύλλογος «Δημ. Γληνός» 94,23% και έπεται συνέχεια. Έντρομη, μπροστά στην αποφασιστική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή, η Υπουργός Παιδείας υλοποιεί μέσω των «φιλικών» Μ.Μ.Ε. ένα άθλιο σχέδιο ψεύδους και συκοφαντίας εναντίον του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και των δεκάδων χιλιάδων απεργών (αυτών δηλαδή που αγωνίζονται μόνοι και κρατούν τη δημόσια εκπαίδευση ζωντανή δίχως καμία ουσιαστική στήριξη), με μια αγωγή λιβελλογράφημα-αποκύημα παρανοϊκών εγκεφάλων, πήρε την πολιτική απόφαση να μεθοδεύσει την κήρυξη της απεργίας ως παράνομης και καταχρηστικής ενώ στη συνέχεια έδωσε το σύνθημα για την άγρια επίθεση της αστυνομίας κατά των διαδηλωτών εκπαιδευτικών, την Παρασκευή 1 Οκτωβρίου στη Βουλή.

Με απόλυτη περιφρόνηση σε κάθε θεσμική διαδικασία και δεοντολογία, η κυρία Υπουργός έσυρε στο δικαστήριο μέσα σε λίγες ώρες με την, ολοκληρωτικής έμπνευσης, διαδικασία του κατεπείγοντος (για μια απεργία που έχει προκηρυχθεί, επί της ουσίας, από τον Φεβρουάριο) τις τέσσερις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες. Παραδέχτηκε, δηλαδή, ότι και είναι δεδομένη η συντριπτική συμμετοχή στην απεργία αποχή, παρά την εκστρατεία εκφοβισμού, και ότι οι απειλές της ήταν κενές περιεχομένου αφού γνώριζε πολύ καλά ότι δε θα μπορούσαν να επιβληθούν σε όσους συμμετέχουν στην απεργία-αποχή εκτός και αν καταργήσει και το συνταγματικό δικαίωμα προκήρυξης και συμμετοχής σε απεργία.

Στο εφετείο προσέφυγαν οι εκπαιδευτικοί

Όπως αναφέρουν οι δάσκαλοι το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. μετά από αυτήν την απόφαση προσφεύγει στο Εφετείο για την ακύρωσή της ενώ παράλληλα ζήτησε από την υπερκείμενη τριτοβάθμια οργάνωση, την Α.Δ.Ε..Δ.Υ. να κηρύξει και εκείνη την απεργία αποχή, δίνοντας το μήνυμα της συνολικής εναντίωσης του δημοσιοϋπαλληλικού κινήματος στην αντιεκπαιδευτική πολιτική και τον αυταρχισμό, στον φόβο και στον πειθαναγκασμό για επιβολή πολιτικών διαλυτικών για τον κοινωνικό πυλώνα της δημόσιας εκπαίδευσης. Τονίζουμε ότι, σύμφωνα και με την νομική σύμβουλο της Δ.Ο.Ε., «είναι επιτρεπτή η συνέχιση της απεργίας αποχής έως την έκδοση τελεσίδικης απόφασης από το Εφετείο, επί της υπ’ αρ. 534/2021 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών αφού η εκδοθείσα απόφαση δεν κηρύχθηκε ούτε άλλωστε θα μπορούσε να κηρυχθεί προσωρινά εκτελεστή».

Στους δρόμους και οι μαθητές

Το Συντονιστικό Μαθητών της Αττικής καλεί τους μαθητές όλων των σχολείων της χώρας να διοργανώσουν διαδηλώσεις, για τη Δευτέρα 11 Οκτωβρίου, σε όλες τις πόλεις της χώρας, με τα ακόλουθα δέκα αιτήματα, όπως διατυπώνονται στο ανακοινωθέν τους:Να ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ. Να μην εφαρμοστεί ξανά με κανέναν τρόπο ούτε αυτή ούτε η Τράπεζα Θεμάτων. Κάλυψη των μεγάλων κενών που δημιούργησε η τηλεκπαίδευση. Ενισχυτική διδασκαλία και προσαρμογή της ύλης με ευθύνη του Υπουργείου. Να διδάσκονται ξανά στα σχολεία τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (πχ σχέδιο). Υπεύθυνη ενημέρωση από το κράτος και τον ΕΟΔΥ στους μαθητές και τους γονείς μας για τον εμβολιασμό. Προσλήψεις σχολικών γιατρών. Δωρεάν και συχνά ράπιντ τεστ στα σχολεία σε όλους τους μαθητές χωρίς διαχωρισμό, όχι μόνο σέλφ τεστ. Ολιγομελή τμήματα με αξιοποίηση περισσότερων κατάλληλων αιθουσών για μάθημα.

(ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ)

Πηγή: ethnos.gr