Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας διερευνά τη σύμβαση του Δ. Κατερίνης με το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ Α.Ε.
Τη διερεύνηση της καταγγελίας του Συνδυασμού «Πράξη το Όραμα», για τη σύμβαση που υπέγραψε ο Δήμος Κατερίνης με την ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΑΕ, ζητάει με έγγραφό της από το Δήμο Κατερίνης η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, κατόπιν εντολής του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Το έγγραφο της Περιφέρειας, μαζί με την καταγγελία του Συνδυασμού, διαβιβάστηκε στο Δήμο Κατερίνης στις 28 Ιουνίου 2010. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ζητάει από το Δήμο, όχι μόνο τις απόψεις του επί του θέματος, αλλά και να προσκομίσει σχετικά στοιχεία και αποφάσεις για τον κατά νόμο έλεγχο.
Ο Συνδυασμός «Πράξη το Όραμα», από τα μέσα του περασμένου Μάη, σεβόμενος το θεσμικό του ρόλο, προέβη σε καταγγελία της εν λόγω σύμβασης με την οποία επιδοτείται το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΑΕ με 365.000 ευρώ ετησίως από το ταμείο του Δήμου, υποστηρίζοντας πως η δημοτική αρχή σε μια εποχή όπου συνάπτονται δάνεια το ένα μετά το άλλο για να καλυφθούν καθημερινές υποχρεώσεις του Δήμου, σκορπά αλόγιστα χρήματα για πελατειακές πολιτικές, τις οποίες βαφτίζει «κοινωνικές».
Στην καταγγελία επισημαίνουμε, πως παρά τις συνεχείς ερωτήσεις για το πόσοι συμπολίτες μας χρησιμοποίησαν τον περασμένο έτος το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ και βάση ποιας μελέτης προκύπτει το συγκεκριμένο ποσό, δεν λάβαμε καμιά απάντηση.
Η δημοτική αρχή με τη συγκεκριμένη απόφαση επιδοτεί το Αστικό ΚΤΕΛ με 0,40 ευρώ για κάθε εισιτήριο δρομολογίου εντός του Δήμου Κατερίνης, υπολογίζοντας ότι καθημερινά 2.600 συνδημότες μας χρησιμοποιούν (για μια φορά τουλάχιστον) αστική συγκοινωνία. Σε ετήσια βάση σημαίνει, ότι επιδοτούνται 910.000 εισιτήρια για μια πόλη 60.000 κατοίκων, εκ των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία ζει στο κέντρο και δεν χρησιμοποιεί Αστική Συγκοινωνία, ενώ ένα ακόμη μεγάλο κομμάτι δημοτών ανήκει σε κοινωνικές ομάδες που από το νόμο δεν υποχρεούνται να πληρώσουν εισιτήριο.
Όπως δηλώσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο (και αναφέρεται και στη σχετική καταγγελία) επιθυμούμε την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, αρκεί αυτή να γίνει με απόλυτη διαφάνεια και επί πραγματικών δεδομένων, τα όποια όφειλε ο Δήμος Κατερίνης να ζητήσει από το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ Α.Ε. και να τα θέσει υπόψη του Δημοτικού Συμβουλίου. Η σταθερή μας θέση είναι να συγκροτηθεί μια διαπαραταξιακή επιτροπή που θα ελέγξει τα όποια στοιχεία. Αντί αυτού η δημοτική αρχή προτιμά να «χαρίσει» 365.000 ευρώ, ανταποκρινόμενη σε μια προσφορά ελάχιστων γραμμών και χωρίς να συνοδεύεται από κανένα στοιχείο, που να δικαιολογεί το όποιο κόστος. Από την πρώτη στιγμή, είχαμε δηλώσει ότι η συγκεκριμένη απόφαση της απερχόμενης δημοτικής αρχής έχει οσμή σκανδάλου. Πλέον έφτασε η ώρα να μάθουν οι πολίτες τι προηγήθηκε της συμφωνίας. Είμαστε βέβαιοι ότι με την ολοκλήρωση της έρευνας των καταγγελιών, θα αποκαλυφθεί κάθε πτυχή αυτής της συμφωνίας.