48ο Φεστιβάλ Ολύμπου: Χειροκροτήθηκε η Κάθριν Χάντερ στον ρόλο του «Προμηθέα Δεσμώτη»
Ξεχωριστό ενδιαφέρον είχε για το πιερικό κοινό η παράσταση «Προμηθέας Δεσμώτης» στο Αρχαίο Θέατρο Δίου, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 23 Αυγούστου, στο πλαίσιο του 48ου Φεστιβάλ Ολύμπου.
Εκεί είδε, θαύμασε και χειροκρότησε τη διεθνούς φήμης ηθοποιό, ελληνικής καταγωγής, Κάθριν Χάντερ, που έχει βραβευθεί με Olivier Award ως καλύτερη ηθοποιός, η οποία ερμήνευσε τον ρόλο του «Προμηθέα Δεσμώτη», του Αισχύλου, στην παράσταση που ανέβασε το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.
Για τη βραβευμένη ηθοποιό αυτός ο ρόλος ήταν μια μεγάλη ευκαιρία που όμως, αντικειμενικά, είχε και δυσκολίες. Αυτός ο ρόλος αποτελούσε μεγάλη πρόκληση να τον ενσαρκώσει μια γυναίκα, για πρώτη φορά, ερμηνεύοντας μάλιστα αυτόν τον εμβληματικό χαρακτήρα του Προμηθέα, στα ελληνικά.
Πρόκληση όμως αποτέλεσε αυτή η ερμηνεία και για έναν επιπρόσθετο λόγο, αφού η παράσταση παίχτηκε μπροστά σε ένα απαιτητικό κοινό, όπως είναι το κοινό του Φεστιβάλ Ολύμπου. Ωστόσο, τα παρατεταμένα χειροκροτήματα, στο τέλος της παράστασης ήταν η επιβράβευση όχι μόνο για την ερμηνεία της Κάθριν Χάντερ αλλά και για τις ερμηνείες όλων των ηθοποιών καθώς και για τη συμβολή όλων των συντελεστών της παράστασης.
Ο «Προμηθέας Δεσμώτης» είναι «ίσως το πιο φωτισμένο κείμενο όλων των εποχών», όπως σημειώνει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., Σταύρος Τσακίρης, ο οποίος σκηνοθέτησε το έργο.
Πρόκειται, όπως επισημαίνει ο Σταύρος Τσακίρης, για τον «Προμηθέα Δεσμώτη», του Αισχύλου, «το πιο εμβληματικό έργο τού Αρχαίου Ελληνικού κόσμου που παρουσιάζεται από την παράσταση σαν ένας παντοτινός λαϊκός θρύλος που ισχύει ακόμη και στον σημερινό ταραγμένο κόσμο χωρίς ετεροχρονισμούς, διότι παραμένει μια ανοιχτή πληγή.
Όσο οι προκαταλήψεις απέναντι στην ελευθερία του ατόμου ισχύουν, όσο ο ανθρώπινη σκέψη καθοδηγείται χωρίς ελευθερία από θρησκείες και εξουσίες, όσο υπάρχει εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο και όσο η βία απλώνει τον ιστό της, ο Προμηθέας θα παραμένει δεσμώτης κάπου στη γη, μέσα στις μεγαλουπόλεις. Περιμένει ακόμη να τον ελευθερώσουμε».