Αρκετοί ιδιοκτήτες καινούριων αυτοκίνητων έχουν την εντύπωση ότι ο κινητήρας του είναι αλεξίσφαιρος και η υπερθέρμανσή του είναι κάτι που ανήκει στο παρελθόν.
Η υπερθέρμανση συμβαίνει γιατί οι σύγχρονοι κινητήρες είναι αρκετά πιο πολύπλοκοι και φέρουν στοιχεία που απουσίαζαν από τα παλαιοτέρα αυτοκίνητα. Η υπερτροφοδότηση για παράδειγμα που υπάρχει σε όλα σχεδόν τα σύγχρονα μοντέλα, είναι δεδομένο ότι ανεβάζει πιο εύκολα την θερμοκρασία του κινητήρα σε σχέση με έναν ατμοσφαιρικό.
Αναντίλεκτα, η τεχνολογία έχει προχωρήσει και οι νέοι τούρμπο κινητήρες είναι πιο αξιόπιστοι από ποτέ. Και πάλι όμως είναι κυμαίνονται ελαφρώς κατώτερα από πλευράς αξιοπιστίας σε σχέση με τους ατμοσφαιρικούς.
Ταυτόχρονα όμως με την αύξηση της θερμοκρασίας του κινητήρα, να ξέρετε ότι ανεβαίνει και η θερμοκρασία των υγρών που χρειάζεται για να λειτουργήσει. Γιατί τόσο λιπαντικό όσο και το ψυκτικό υγρό, έχουν συγκεκριμένο όριο απόδοσης που όταν ξεπεραστεί αρχίζουν να χάνουν τις ιδιότητές τους και τότε είναι που παρουσιάζονται τα προβλήματα στον κινητήρα.
Οι κυριότερες αιτίες που οι κινητήρες υπερθερμαίνονται πιο εύκολα είναι οι εξής:
Κατασκευή
Ένας από τους λόγους που συμβαίνει είναι η χρήση αλουμινίου αντί για χυτοσίδηρο στο μπλοκ των νέων κινητήρων. Επιπλέον, το τούρμπο που διαθέτουν οι περισσότεροι κινητήρες, το χταπόδι της εξαγωγής και η τοποθέτηση του καταλύτη μέσα στον χώρο του κινητήρα, ανεβάζουν κατακόρυφα το θερμικό φορτίο.
Προβλήματα με τον κλιματισμό
Το σύστημα κλιματισμού μπορεί να αποτελέσει πηγή προβλημάτων για τους σύγχρονους κινητήρες. Ο συμπυκνωτής του κλιματιστικού δεν παράγει μόνο επιπλέον θερμότητα όταν λειτουργεί, αλλά επιβαρύνει και την λειτουργία του ψυγείου του κινητήρα. Μάλιστα, με την πάροδο του χρόνου και την βρομιά που μπορεί να μαζευτεί μεταξύ των δύο συστημάτων, υπάρχει το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί πρόβλημα στην ψύξη του κινητήρα.
Συνθήκες πίεσης
Όταν ζητάμε την μέγιστη απόδοση από τον κινητήρα μας ανεβάζουμε κατακόρυφα την θερμοκρασία του, μιας και προσπαθεί να ανταποκριθεί στις συνθήκες αυξημένου φορτίου που το υποβάλλουμε. Το ίδιο θα συμβεί και όταν το φορτώσουμε υπερβολικά ή οδηγούμε σε μεγάλο υψόμετρο. Η χαμηλή πυκνότητα του αέρα σε αυτό το περιβάλλον δεν αρκεί για την σωστή λειτουργία του ψυγείου, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το φορτίο του κινητήρα.
Μικρό ψυγείο
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στον αγώνα που κάνουν οι κατασκευαστές για μείωση του βάρους των αυτοκινήτων τους, τοποθετούν μικρότερα και λεπτότερα ψυγεία κινητήρων. Αυτό σε κανονικές συνθήκες δεν πρόκειται να μας δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα, αλλά όταν αυξηθεί το φορτίο είναι πιο δύσκολο να ανταποκριθούν στις απαιτητικές συνθήκες.
Ακατάλληλο ψυκτικό υγρό
Σε περίπτωση που χρειαστεί να συμπληρώσουμε ψυκτικό υγρό θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στις οδηγίες χρήσεις του. Αρκετοί οδηγοί δεν φροντίζουν για τις σωστές αναλογίες ψυκτικού υγρού και αποσταγμένου νέρου, ενώ ορισμένοι βάζουν μόνο νερό. Σε αυτή την περίπτωση το νερό θα αρχίσει να βράζει και ο κινητήρας θα υπερθερμανθεί με μεγαλύτερη ευκολία.
Πηγή:carandmotor.gr