Πανηγυρική ήταν και η δεύτερη μέρα του συνεδρίου της Σχολής Γονέων, Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κατερίνης με θέμα: «ΕΦΗΒΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ». Το πρόγραμμα συντόνισε όπως και την πρώτη  μέρα η δημοσιογράφος της ΕΡΤ κ Βίκυ Φλέσσα.

Το Επετειακό Συνέδριο για τα 30 χρόνια της Σχολής άνοιξε με τη χορωδία των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Πιερίας υπό την διεύθυνση του χοράρχη κ. Δημητρίου Καραμούζα με 4 χορωδιακά τραγούδια.

Στη συνέχεια αναγνώσθηκαν μηνύματα της υπουργού Τουρισμού κ. Έλενας Κουντουρά, των βουλευτών της Ν.Δ. κ. Κωνσταντίνου Κουκοδήμου, και Κωνσταντίνου Γκιουλέκα, του στρατηγού Μιχαήλ Κωσταράκου και του Ιστορικού – Συγγραφέα κ. Βλάσση Αγτζίδη και το μήνυμα της αδερφοποίησης της Σχολής Γονέων Κατερίνης με τον Σύνδεσμο Επιστημόνων Πειραιώς που ανέγνωσε ο Πρόεδρος κ. Κωνσταντίνος Κορομπίλης.

Leonidas zarkos © copyright 2019

 

Leonidas zarkos © copyright 2019

 

Leonidas zarkos © copyright 2019

 

Leonidas zarkos © copyright 2019

 

Leonidas zarkos © copyright 2019

 

Leonidas zarkos © copyright 2019

 

Leonidas zarkos © copyright 2019

 

Leonidas zarkos © copyright 2019

 

Leonidas zarkos © copyright 2019

 

Leonidas zarkos © copyright 2019

 

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

Πρώτη ομιλήτρια της Επιστημονικής Διημερίδας της Σχολής Γονέων ήταν η ομότιμη καθηγήτρια του  Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Μερόπη Σπυροπούλου. Το κεντρικό θέμα ομιλίας ήταν:

«Οικογένεια, πρώτη πηγή αξιών και ιδανικών».

Η κ. Σπυροπούλου τόνισε ότι η οικογένεια ποτίζει ζωοφόρο νερό την κάθε μέρα. Εάν είναι «καθαρό», τότε η κωδικοποιημένη συμπεριφορά οδηγεί στην παιδεία. Η λέξη παιδεία προέρχεται από την λέξη «παις» που σημαίνει παιδί και η παιδεία κατά την αρχαιότητα σημαίνει την συστηματική και ψυχική καλλιέργεια και αγωγή. Επιπλέον, το εκπαιδευτικό σύστημα  δεν πρέπει να παρέχει στείρα γνώση, αλλά οφείλει να καλλιεργεί το  πνεύμα και τον πολιτισμό. Στην σύγχρονη εποχή, όπου υπάρχει κρίση αξιών, η βιωματική παιδεία προβάλλει τις διαχρονικές άξιες και ιδανικά. Η παιδική ηλικία είναι πολύ σημαντική γιατί το παιδί γεννιέται και γνωρίζει το πρώτο φυσικό περιβάλλον, την οικογένεια. Σήμερα το παραδοσιακό μοντέλο οικογενείας έχει κλονιστεί, γιατί η νέα τάξη πραγμάτων αντικατέστησε την φυσική παρουσία γονέων με τις γυάλινες οθόνες. Απαραίτητη προϋπόθεση να γεφυρωθεί το χάσμα γενεών αλλά και να επιτευχθεί μια εκ νέου προσέγγιση των νέων και ιδιαίτερα στην εφηβεία τους είναι η ενθύμηση και η επιστροφή στις διαχρονικές άξιες, της δικαιοσύνης και τις ανιδιοτελούς αγάπης. Σύμφωνα με τον Ελύτη για να γλιτώσουμε από το κακό αρκεί να μνημονεύσουμε Σολωμό και Παπαδιαμάντη.  Άλλωστε όπως επισημαίνει ο ιστορικός Σαράντος Καργάκος «η αλαλία και αλεξία θα οδηγήσει στην καταστροφή της γλώσσας». Κλείνοντας η κ. Σπυροπούλου μας προέτρεψε να είμαστε δίπλα στα παιδιά μας, να τα ακούμε, να μην τα μαλώνουμε μπροστά σε τρίτους και φυσικά να τους γράφουμε αυτά που νιώθουμε και να τα βάζουμε κάτω από το μαξιλάρι, προσμένοντας να τα διαβάσουν και να τα νιώσουν.

 

Δεύτερος ομιλητής ήταν ο κ. Θεοφάνης Μαλκίδης Διδάκτωρ κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών με θέμα :

«και Φτωχοί και Αγράμματοι. Παιδεία και Κοινωνία στα χρόνια της κρίσης»

Στην αρχή της ομιλίας του ο ομιλητής αναφέρθηκε στο ζήτημα της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης του λαού μας που δοκιμάστηκε και αυτό στα δύσκολα χρόνια της κρίσης. Επίσης δοκιμάστηκε η χώρα μας και στο θέμα της Παιδείας που δεν είναι ανεξάρτητο από την πολιτική και κοινωνική κατάσταση που βρίσκεται μια χώρα και τις μεγάλες εξελίξεις και ανακατατάξεις. Είπε ότι οι πολίτες σε ανάλογες περιπτώσεις, ιδίως οι γονείς και οι νέοι πρέπει να βρίσκονται στην πρωτοπορία, στο δρόμο και όχι στον καναπέ του σαλονιού τους. Ιδιαίτερα οι νέοι. Ανέφερε μάλιστα ότι έχουμε το μεγαλύτερο αριθμό πτυχιούχων νέων στον ΟΟΣΑ, αν και μεγαλύτερη σημασία έχει ελληνοπρεπής ανατροφή και αγωγή των νέων παρά η μόρφωση. Πρέπει να κινηθούμε στην κατεύθυνση μιας ηθικής αναγέννησης.

Στη συνέχεια ο ομιλητής αναφέρθηκε στο θέμα των διδακτικών σχολικών βιβλίων της ελληνικής γλώσσας, της Ιστορίας και των Θρησκευτικών. Ισχυρίσθηκε ότι σ΄αυτά διαστρεβλώνονται τα πραγματικά ιστορικά γεγονότα καθώς και ζητήματα Πίστης. Διακωμωδείται το νόημα και το περιεχόμενο των εθνικών εορτών όπως και των εθνικών συμβόλων, ιδίως της ελληνικής σημαίας. Τα νέα σχολικά βιβλία δεν θα περιέχουν σημαντικές περιόδους της μακεδονικής ιστορίας και ιδιαίτερα η αναφορά στον Παύλο Μελά. Ήδη έχει αφαιρεθεί από την ονομασία του Υπουργείου Παιδείας ο χαρακτηρισμός  του ως Εθνικής Παιδείας. Στη συνέχεια ο ομιλητής στάθηκε σε δύο αγωνιστές για μια εθνική παιδεία που χάθηκαν πρόσφατα το Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλο και τον εκπαιδευτικό και συγγραφέα κ. Σαράντο Καργάκο.

Ο ομιλητής κατέληξε ότι η Παιδεία και το παιδί δεν είναι λόγια αλλά είναι παράδειγμα είναι αγώνας στα πρότυπα ενός ελεύθερου και δημιουργικού Ελληνισμού.

 

Η τρίτη ομιλία του συνεδρίου είχε θέμα:

«Γονείς και παιδιά. Τα επίκαιρα μηνύματα της Ελληνορθόδοξης Παράδοσης».

Ομιλητής ήταν ο κ. Κωνσταντίνος Χολέβας, πολιτικός επιστήμων, και συγγραφέας. Στην αρχή της ομιλίας του αναφέρθηκε στη Σχολή Γονέων και την προσφορά της στον πολιτισμό. Περνώντας στο θέμα του χαρακτήρισε την Ελληνορθόδοξη Παράδοση σαν «Σταυροαναστάσιμη». Απέδειξε ότι οι Έλληνες πέφτουμε κάθε τόσο αλλά στη συνέχεια σηκωνόμαστε πάλι. Πάντα εμφανίζονται δυνάμεις που μας βοηθούν να συνεχίζουμε δημιουργικά.

Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε σε τρεις προσωπικότητες της περιοχής μας που έδωσαν μεγάλους αγώνες στην κατεύθυνση αυτή. Αυτοί οι αγωνιστές της Πίστης και του Έθνους που προσέφεραν τα μέγιστα στους αγώνες για τη Μακεδονία ήταν οι Επίσκοπος Πλαταμώνος Διονύσιος, ο φονευθείς στη Θεσσαλονίκη Επίσκοπος Κίτρους Μελέτιος και ο Επίσκοπος Κίτρους επίσης Νικόλαος Λούσης.

Κατόπιν ο ομιλητής ανέλυσε τη σημασία της ελληνικής Παράδοσης και του Ελληνορθόδοξου Πολιτισμού. Έκανε αναφορά στην «Αθηναίων Πολιτεία». Μετά πέρασε στην Ορθόδοξη Πνευματικότητα. Μιλώντας για τον Άγιο Παΐσιο και διάβασε ένα από τα κείμενά του που αναφέρει ότι για να διαπαιδαγωγήσει κάποιος τα παιδιά του πρέπει να καταφύγει πρώτα στην ευλογία του Θεού. Μετά πέρασε στον Άγιο Πορφύριο που έλεγε ότι κάθε γονέας στην προσπάθειά του να διαπαιδαγωγήσει πρέπει να μιλήσει πρώτα με το Θεό και να καταφεύγει συχνά στην προσευχή.

Στη συνέχεια ο ομιλητής αφιέρωσε ένα μεγάλο μέρος της στην προσπάθεια που γίνεται με τη συνθήκη των Πρεσπών να αποκοπεί η Αρχαία Μακεδονία από τη Βυζαντινή και τη Νεώτερη Ιστορία της Μακεδονίας. Αναφέρθηκε στους αγώνες την μεγάλης ιστορικής μορφής του Παύλου Μελά για την απελευθέρωση της Μακεδονίας και το παράδειγμά του. Μίλησε για ένα νέο όραμα για μια νέα Μεγάλη Ιδέα αλλά πνευματική. Υποστήριξε ότι σήμερα πρέπει να πάρουμε την ιστορική αγωγή και την ιστορική γνώση στα χέρια μας καθώς και η Εκκλησία. Πρέπει να αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο για την ταυτότητά μας, να δίνουμε στα παιδιά πρότυπα από την Ιστορία και τη Θρησκεία. Η μάνα και η δασκάλα πρέπει να αποτελούν επίσης τα πρότυπα που μας λείπουν σήμερα. Να δώσουμε μάχες για την Παιδεία και τον Πολιτισμό, να δώσουμε ελπίδα.

Η εκδήλωση έκλεισε με χαιρετισμό του Διεθυντού του Πνευματικού Κέντρου Νεότητος  «Άγιος Φώτιος» Αρχιμανδρίτου π. Παύλου και με απονομή αναμνηστικών και επαίνων στους ομιλητές καθώς και σε όλους τους χορηγούς που στήριξαν το έργο της Σχολής Γονέων όλα αυτά τα 30 χρόνια! Συγκινητικές στιγμές!

Τα Φωτογραφικά Στιγμιότυπα της εκδήλωσης είναι ευγενική χορηγία του Φωτορεπόρτερ Ζάρκου Λεωνίδα. Η προσφορά καφέ των Ζαχαροπλαστείων «ΠΑΝΤΕΛΗΣ» ενώ τον στολισμό της αίθουσας και η προσφορά ανθοδεσμών στους ομιλητές τα ανθοπωλεία «Βουβουδάκης»