Συνάντηση Προέδρου και Γ. Γραμματέα Εμπορικού
Συλλόγου Κατερίνης με Αντιδήμαρχο Κατερίνης
κ. Σπυριδόπουλο για ομαλή λειτουργία
– τροφοδοσία της αγοράς
Συνάντηση του Προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Κατερίνης κ. Ρέχα Κωνσταντίνου και του Γενικού Γραμματέα κ. Πάππα Νικολάου με τον Αντιδήμαρχο Κατερίνης κ. Σπυριδόπουλο Μιλτιάδη πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011 με θέμα τη συζήτηση για την ομαλή λειτουργία της αγοράς της πόλης μας και της καλύτερης τροφοδοσίας αυτής. Ειδικότερα συζητήθηκε η εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης πρόσβασης στους κεντρικούς πεζοδρόμους της πόλης μας, η ελεγχόμενη στάθμευση ως μέτρο επίλυσης του κυκλοφοριακού προβλήματος καθώς και η διαμόρφωση επιπλέον ειδικών χώρων φορτοεκφόρτωσης για την διευκόλυνση των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στους προκείμενους δρόμους.
Τα αιτήματα του
εμπορικού κόσμου
Η επιστολή των θέσεων του Εμπορικού Συλλόγου Κατερίνης η οποία κατατέθηκε υπ’ όψιν του Αντιδημάρχου είναι η ακόλουθη :σας παραθέτουμε ορισμένες προτάσεις του Εμπορικού Συλλόγου Κατερίνης αναφορικά με προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο μας, ευελπιστώντας στην αγαστή συνεργασία μαζί σας για την καλύτερη λειτουργία της αγοράς της πόλης μας. Αναφορικά με την εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης πρόσβασης στους κεντρικούς πεζόδρομους της πόλης μας, σας παραθέτουμε τις προτάσεις μας και παρακαλούμε όπως αυτές γίνουν αποδεκτές για την καλύτερη χρήση του προγράμματος. Ειδικότερα, ζητούμε:
• Να μην ορίζεται στην ειδική κάρτα που θα χορηγηθεί στους εμπόρους και επιχειρηματίες συγκεκριμένος αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος που θα εισέλθει στον πεζόδρομο αλλά η χρήση να είναι ονομαστική με την καταχώρηση του υπευθύνου χρήσης αυτής και όχι του οχήματος που χρησιμοποιεί.
• Εκτός από το ήδη καθορισμένο ωράριο φορτοεκφόρτωσης στους κεντρικούς πεζοδρόμους, όπως αυτό συμφωνήθηκε κατά τη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής και ορίστηκε για τις καθημερινές ημέρες από τις 7.30 έως τις 10.30, ζητούμε να υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης στα εμπορικά καταστήματα και τις ώρες από τις 15.00 έως τις 24.00 και μόνο για 30 λεπτά για τις ημέρες Δευτέρα – Τετάρτη και Σάββατο κατά τις οποίες η κεντρική αγορά είναι κλειστή. Ο κύριος λόγος είναι το γεγονός ότι πολλοί έμποροι τις ημέρες αυτές μεταβαίνουν στη Θεσσαλονίκη και επιστρέφουν με εμπορεύματα τα οποία πρέπει να ξεφορτώσουν στα καταστήματά τους και δεν μπορεί να οριστεί συγκεκριμένο ωράριο γι’ αυτούς παρά μόνο ο χρόνος παραμονής τους στον πεζόδρομο. Ακόμη, θα μπορούσε η επέκταση αυτή του χρόνου χρήσης της ειδικής κάρτας να ισχύσει μόνο για τους εμπόρους και για τους επαγγελματίες με φορτηγά έως 1,5 τόνο.
• Να μην πραγματοποιείται η διέλευση απορριμματοφόρου του Δήμου Κατερίνης κατά τις οριζόμενες ώρες 9.00 με 10.30 έτσι ώστε να είναι εφικτή η άμεση και γρήγορη πρόσβαση όλων των εμπόρων και επιχειρηματιών στα καταστήματα προορισμού τους. Η διέλευσή του μπορεί να πραγματοποιείται νωρίτερα (πιθανόν 7 με 9) καθώς επίσης και η διέλευση μικρότερου οχήματος απορριμματοφόρου με την παρέλευση του ωραρίου και κυρίως για την αποκομιδή των χαρτοκιβωτίων.
• Ζητούμε επίσης να χορηγηθεί ειδική κάρτα και στους επαγγελματίες ιδιοκτήτες καφέ καθώς και στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο αυτό όπως για παράδειγμα τους ιδιοκτήτες κάβας ποτών και θα κάνουν χρήση του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης ενώ διευκρινήσεις θα πρέπει να δοθούν και για τις εταιρίες καθαρισμού των εμπορικών καταστημάτων. Στις περιπτώσεις δε αυτές θα πρέπει να συζητηθεί ποιες θα είναι οι ειδικές κατηγορίες των επιχειρήσεων αυτών καθώς και ο τρόπος χορήγησής τους των ειδικών καρτών.
• Να υπάρχει πάνω στην ειδική κάρτα που θα προμηθευτούν οι έμποροι και οι επιχειρηματίες το τηλέφωνο της Δημοτικής Αστυνομίας έτσι ώστε να είναι σε θέση να επικοινωνήσουν άμεσα σε περίπτωση εγκλεισμού τους στον πεζόδρομο (εάν παρέλθει το προβλεπόμενο ωράριο διαμονής τους σ’ αυτόν) καθώς και στην περίπτωση που θελήσουν να λάβουν άδεια παραμονής τους για ειδικές περιπτώσεις.
• Ειδικά για τη χρήση του πεζόδρομου από το σούπερ μάρκετ Μασούτης ζητούμε η τροφοδοσία του καταστήματος να γίνεται από τον δρόμο της Ανδρούτσου και σε ειδικά διαμορφωμένη εσοχή φορτοεκφόρτωσης. Γενικότερα, θεωρούμε ότι στην οδό Αριστοτέλους θα πρέπει να απαγορευτεί η διέλευση μεγάλων οχημάτων καθώς είναι η είσοδος του 4ου Δημοτικού Σχολείου και 4ου & 19ου
Νηπιαγωγείου Κατερίνης.
• Να μπορούν οι έμποροι και επιχειρηματίες να λαμβάνουν ειδική άδεια από τη Δημοτική Αστυνομία για την περίπτωση μεταφοράς ή ανακαίνισης των επιχειρήσεών τους, εκτός από την ήδη προβλεπόμενη για τη χρήση του πεζόδρομου από την κατασκευαστική εταιρία.
• Ακόμη, να τοποθετηθούν επιπλέον μπάρες σε ορισμένα σημεία όπως στο συντριβάνι, στη Γ. Ολυμπίου, στη Σολωμού και στην Αγίας Λαύρας για την καλύτερη και αμεσότερη πρόσβαση των επαγγελματιών στις επιχειρήσεις τους.
• Πρόβλεψη για άνοιγμα των μπαρών σε έκτακτες περιπτώσεις όπως για παράδειγμα : έσπασε σωλήνας ενός καταστήματος ή οικίας και πρέπει να εισέλθει άμεσα ο υδραυλικός του επιχειρηματία ή κλείστηκε στο ασανσέρ κάποιος ένοικος κλπ.
• Την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος για διάστημα 2 εβδομάδων έτσι ώστε οι έμποροι και επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στους κεντρικούς πεζοδρόμους της πόλης μας να ενημερωθούν πλήρως για τη χρήση των ειδικών καρτών χωρίς την άμεση επιβολή προστίμου.
Κλείνοντας, παρακαλούμε να οριστεί νέα συνάντηση προς ενημέρωση του Εμπορικού μας Συλλόγου για όλα τα ζητήματα που θέτουμε, πριν την εφαρμογή του προγράμματος χρήσης της ειδικής κάρτας εισόδου στους κεντρικούς πεζοδρόμους της πόλης μας, έτσι ώστε να συμβάλλουμε στην καλύτερη δυνατή εφαρμογή του από τα μέλη μας.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται κυρίως στο κέντρο της πόλης μας και η άμεση ανάγκη κατασκευής πάρκινγκ για την εξυπηρέτηση τόσο των επιχειρηματιών – εμπόρων όσο και των καταναλωτών, απαιτεί την άμεση παρέμβασή σας. Η ελεγχόμενη στάθμευση, που προτίθεται να εφαρμοστεί από το Δήμο Κατερίνης ως μέτρο επίλυσης του κυκλοφοριακού προβλήματος, πιστεύουμε ότι δεν θα λειτουργήσει ως ένα ακόμη εισπρακτικό μέτρο αλλά σε τρόπο που να ικανοποιεί τις ανάγκες επιχειρηματιών και καταναλωτών. Από την πλευρά μας, ζητούμε να υλοποιηθεί το μέτρο λαμβάνοντας υπόψη βασικές παραμέτρους της λειτουργίας του εμπορίου στο κέντρο της πόλης ώστε να μην πληγούν οι επιχειρήσεις και η κεντρική αγορά μας. Για το σκοπό δε αυτό θεωρούμε ότι αναγκαία κρίνεται η εκπόνηση μελέτης για την οριστική επίλυση του προβλήματος αυτού καθώς επίσης και η συμμετοχή του Εμπορικού Συλλόγου Κατερίνης στην αρμόδια επιτροπή. Ακόμη, από τη Δημοτική Αρχή θεωρούμε ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί ειδικό σύστημα φορτοεκφόρτωσης σε όλο το κέντρο της πόλης με δημιουργία πρόσθετων ειδικών θέσεων στάσης για τα φορτηγά φορτοεκφόρτωσης. Απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή του μέτρου θεωρούμε ότι είναι η αστυνόμευση των θέσεων αυτών, κυρίως κατά τις ώρες 09.00 – 11.00 όταν, δηλαδή, επιτρέπεται η τροφοδοσία των επιχειρήσεων στο κέντρο της πόλης μας (όχι μόνο για τους πεζόδρομους αλλά και για τις οδούς Ανδρούτσου, Ζαλόγγου, 16ης Οκτωβρίου κλπ.).
Απαραίτητη δε προϋπόθεση όλων αυτών είναι η καθημερινή παρουσία των Δημοτικών Αστυνόμων σε όλη την πόλη διενεργώντας ελέγχους και επιβάλλοντας πρόστιμα για τις αυθαίρετες καταλήψεις, το παραεμπόριο, την παράνομη επέκταση τραπεζοκαθισμάτων αλλά και την παράνομη διέλευση οχημάτων στους πεζόδρομους. Κατά τη συνάντηση κατατέθηκε η διάθεση συνεργασίας και των δύο πλευρών για την επίλυση των προβλημάτων που ταλανίζουν τους επιχειρηματίες της πόλης μας και ορίστηκε νέα συνάντηση προς διευθέτηση όλων των θεμάτων που τέθηκαν από τη Διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Κατερίνης.