ΔΗΜΟΠΡΑΤΕΙΤΑΙ Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
odelalis,
3 Ιουλίου, 2012
8 λεπτά ανάγνωσης
Το μεγαλύτερο έργο στα 100 χρόνια ζωής της πόλης
Η Περιφερειακή οδός Κατερίνης ένα μεγάλο έργο πνοής, που θα δώσει κυκλοφοριακή ανάσα στην πόλη της Κατερίνης, θα συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη και την τοπική οικονομία και θα αναβαθμίσει την ευρύτερη περιοχή μπαίνει στην τελική ευθεία υλοποίησης της.
Τη θετική αυτή εξέλιξη ανακοίνωσε την Τρίτη 26 Ιουνίου ο δήμαρχος Κατερίνης Σάββας Χιονίδης, στη διάρκεια συνέντευξης τύπου.
Ειδικότερα, τέλος Αυγούστου αναμένεται να προκηρυχθεί ο δημόσιος διεθνής διαγωνισμός δημοπράτησης της κατασκευής της Περιφερειακής Οδού του δήμου Κατερίνης.
Το έργο, προϋπολογισμού 65,5 εκατομμυρίων ευρώ, όπως είναι γνωστό εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ Κεντρικής Μακεδονίας. Το έργο είναι 100% χρηματοδοτούμενο και ο δημότης δεν θα επιβαρυνθεί ούτε ένα ευρώ. Με την κατασκευή του καλύπτεται ένα πάγιο αίτημα των φορέων και των κατοίκων της Πιερίας.
«Πρόκειται για μία Εθνική Οδό τύπου Εγνατίας, ένα έργο που προετοιμάστηκε μέχρι και το τελευταίο χαρτί, από τον δήμο Κατερίνης και μετά από πέντε χρόνια συντονισμένης δουλειάς μπαίνει στην τελική ευθεία υλοποίησής του», δήλωσε ο δήμαρχος Κατερίνης Σάββας Χιονίδης.
Όλα έτοιμα για τη διαδικασία του διαγωνισμού
Όπως τόνισε μεταξύ άλλων στις δηλώσεις του ο Δήμαρχος Κατερίνης υπάρχει «ανοιγμένη πίστωση» για το έργο και ύστερα από την υπογραφή των τευχών δημοπράτησης από τον κ. Ψωμιάδη και τη διαχειριστική αρχή ο δήμος είναι έτοιμος να ξεκινήσει τη διαδικασία του διαγωνισμού.
Πιο συγκεκριμένα ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί στα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου, καθώς χρειάζεται να μεσολαβήσουν οι 52 μέρες δημοσίευσης της προκήρυξης στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
Ευχαριστίες σε όλους όσοι συνέβαλαν στην θετική εξέλιξη
«Θέλω να ευχαριστήσω από βάθους καρδιάς για την καλή συνεργασία και το θετικό τρόπο που αντιμετώπισαν το ζήτημα τον κο Διονύση Ψωμιάδη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τους υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφέρειας, τη διευθύντρια, την προϊσταμένη, τους ελεγκτές καθώς επίσης τον κο Χατζηπαρασκευά, προϊστάμενο των τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας, τον κο Κυρατζή που ήταν υπεύθυνος για τον έλεγχο» σημείωσε ο δήμαρχος.
Ο κος Χιονίδης ευχαρίστησε επίσης τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θ. Σώκο «για τη θετική αντιμετώπιση του έργου, καθώς και τον πρώην υπουργό Μιχάλη Χρυσοχοΐδη που «διαπιστώνοντας την πληρότητα του έργου» διέθεσε τα χρήματα από το ΕΣΠΑ.
Σε ό,τι αφορά στο διαγωνισμό θα γίνει από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία θα έχει και την επίβλεψη. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τα έργα αγροτικής ανάπτυξης του δήμου Κατερίνης που βρίσκονται σε εξέλιξη μέσω ΕΣΠΑ, αφού, όπως διευκρίνισε ο κος Χιονίδης είχε ζητήσει από τη διαχειριστική αρχή του υπουργείου να έχει την επίβλεψη η τότε Νομαρχία και τώρα Αντιπεριφέρεια, λόγω φόρτου εργασίας των μηχανικών του δήμου.
Το μεγαλύτερο έργο στα 100 χρόνια ζωής της πόλης
«Είναι αναμφισβήτητα το μεγαλύτερο έργο στα 100 χρόνια ζωής της πόλης» τόνισε από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Ζήνων Σατραζέμης που παρέστη στην συνένττευξη τύπου «….ένα έργο που το πίστεψε ο Σάββας ο Χιονίδης, το πίστεψε το δημοτικό συμβούλιο, το διεκδικήσαμε και τελικά με πολύ κόπο και πολύ αγώνα τα καταφέραμε» δήλωσε χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος υπογραμμίζοντας ότι είναι ένα έργο που θα δώσει προστιθέμενη αξία συνολικά στην πόλη και ειδικότερα έκανε λόγο για τη
ν ποιότητα της ζωής των κατοίκων, τα green logistics, την τοπική οικονομία αλλά και ευρύτερα τον πολιτισμό.
ν ποιότητα της ζωής των κατοίκων, τα green logistics, την τοπική οικονομία αλλά και ευρύτερα τον πολιτισμό.
Τα χαρακτηριστικά της οδού
Η Περιφερειακή οδός Κατερίνης εντάσσεται στο εθνικό δίκτυο αφού έχει χαρακτηριστεί ως δευτερεύουσα εθνική οδός και λόγω του αναμενόμενου μεγάλου φόρτου κυκλοφορίας έχει μελετηθεί και θα κατασκευαστεί με ανάλογα χαρακτηριστικά κατασκευής.
Έχει μήκος 10,3 χλμ., πλάτος 29 μ, δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα, ενώ θα υπάρχει και εσωτερική καθοδηγητική λωρίδα και λωρίδα έκτακτης ανάγκης και στις δύο κατευθύνσεις, αλλά και έρεισμα.
Επίσης, προγραμματίζεται να κατασκευαστεί παράπλευρο οδικό δίκτυο διπλής κατεύθυνσης για την εξυπηρέτηση των παρόδιων, όπως και πέντε ισόπεδοι κυκλοφοριακοί κόμβοι (κόμβος Ν. Εφέσου, κόμβος Αγ. Δημητρίου, κόμβος Νοσοκομείου, κόμβος Γανόχωρας και κόμβος με παλαιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Κατερίνης).
Στο σχέδιο προβλέπεται η κατασκευή δύο μεγάλων γεφυρών στον Πέλεκα, τριών κάτω διαβάσεων τοπικών οδών, τεσσάρων κιβωτοειδών οχετών και τεχνικό έργο περιφερειακής τάφρου.
Η παρέμβαση περιλαμβάνει μεταφορά των κοινωφελών δικτύων, σωστική αρχαιολογική έρευνα, απόκτηση γης και σύνταξη μελέτης σκοπιμότητας – κόστους οφέλους μεγάλου έργου.
Αναφερόμενος στις απαλλοτριώσεις ο δήμαρχος σημείωσε ότι σε κάθε χωράφι, από όπου περνάει ο δρόμος, τοποθετήθηκε ταμπέλα πολύ πριν γίνει οποιαδήποτε ενέργεια. Το ποσό για τις απαλλοτριώσεις ανέρχεται στα 7 εκατομμύρια ευρώ, 2,5 εκατομμύρια ευρώ προορίζονται για τους Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας και 57 εκατομμύρια αποκλειστικά για την κατασκευή του έργου.
Η σύναψη της σύμβασης του έργου αναμένεται το αργότερο στα τέλη του 2012 με αρχές του 2013, καθώς, όπως τόνισε ο δήμαρχος, θα πρέπει να περάσει από προσυμβατικό έλεγχο ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί σε τρία περίπου χρόνια.
Η Περιφερειακή οδός Κατερίνης ένα μεγάλο έργο πνοής, που θα δώσει κυκλοφοριακή ανάσα στην πόλη της Κατερίνης, θα συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη και την τοπική οικονομία και θα αναβαθμίσει την ευρύτερη περιοχή μπαίνει στην τελική ευθεία υλοποίησης της.
Τη θετική αυτή εξέλιξη ανακοίνωσε την Τρίτη 26 Ιουνίου ο δήμαρχος Κατερίνης Σάββας Χιονίδης, στη διάρκεια συνέντευξης τύπου.
Ειδικότερα, τέλος Αυγούστου αναμένεται να προκηρυχθεί ο δημόσιος διεθνής διαγωνισμός δημοπράτησης της κατασκευής της Περιφερειακής Οδού του δήμου Κατερίνης.
Το έργο, προϋπολογισμού 65,5 εκατομμυρίων ευρώ, όπως είναι γνωστό εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ Κεντρικής Μακεδονίας. Το έργο είναι 100% χρηματοδοτούμενο και ο δημότης δεν θα επιβαρυνθεί ούτε ένα ευρώ. Με την κατασκευή του καλύπτεται ένα πάγιο αίτημα των φορέων και των κατοίκων της Πιερίας.
«Πρόκειται για μία Εθνική Οδό τύπου Εγνατίας, ένα έργο που προετοιμάστηκε μέχρι και το τελευταίο χαρτί, από τον δήμο Κατερίνης και μετά από πέντε χρόνια συντονισμένης δουλειάς μπαίνει στην τελική ευθεία υλοποίησής του», δήλωσε ο δήμαρχος Κατερίνης Σάββας Χιονίδης.
Όλα έτοιμα για τη διαδικασία του διαγωνισμού
Όπως τόνισε μεταξύ άλλων στις δηλώσεις του ο Δήμαρχος Κατερίνης υπάρχει «ανοιγμένη πίστωση» για το έργο και ύστερα από την υπογραφή των τευχών δημοπράτησης από τον κ. Ψωμιάδη και τη διαχειριστική αρχή ο δήμος είναι έτοιμος να ξεκινήσει τη διαδικασία του διαγωνισμού.
Πιο συγκεκριμένα ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί στα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου, καθώς χρειάζεται να μεσολαβήσουν οι 52 μέρες δημοσίευσης της προκήρυξης στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
Ευχαριστίες σε όλους όσοι συνέβαλαν στην θετική εξέλιξη
«Θέλω να ευχαριστήσω από βάθους καρδιάς για την καλή συνεργασία και το θετικό τρόπο που αντιμετώπισαν το ζήτημα τον κο Διονύση Ψωμιάδη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τους υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφέρειας, τη διευθύντρια, την προϊσταμένη, τους ελεγκτές καθώς επίσης τον κο Χατζηπαρασκευά, προϊστάμενο των τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας, τον κο Κυρατζή που ήταν υπεύθυνος
για τον έλεγχο» σημείωσε ο δήμαρχος.
για τον έλεγχο» σημείωσε ο δήμαρχος.
Ο κος Χιονίδης ευχαρίστησε επίσης τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θ. Σώκο «για τη θετική αντιμετώπιση του έργου, καθώς και τον πρώην υπουργό Μιχάλη Χρυσοχοΐδη που «διαπιστώνοντας την πληρότητα του έργου» διέθεσε τα χρήματα από το ΕΣΠΑ.
Σε ό,τι αφορά στο διαγωνισμό θα γίνει από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία θα έχει και την επίβλεψη. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τα έργα αγροτικής ανάπτυξης του δήμου Κατερίνης που βρίσκονται σε εξέλιξη μέσω ΕΣΠΑ, αφού, όπως διευκρίνισε ο κος Χιονίδης είχε ζητήσει από τη διαχειριστική αρχή του υπουργείου να έχει την επίβλεψη η τότε Νομαρχία και τώρα Αντιπεριφέρεια, λόγω φόρτου εργασίας των μηχανικών του δήμου.
Το μεγαλύτερο έργο στα 100 χρόνια ζωής της πόλης
«Είναι αναμφισβήτητα το μεγαλύτερο έργο στα 100 χρόνια ζωής της πόλης» τόνισε από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Ζήνων Σατραζέμης που παρέστη στην συνένττευξη τύπου «….ένα έργο που το πίστεψε ο Σάββας ο Χιονίδης, το πίστεψε το δημοτικό συμβούλιο, το διεκδικήσαμε και τελικά με πολύ κόπο και πολύ αγώνα τα καταφέραμε» δήλωσε χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος υπογραμμίζοντας ότι είναι ένα έργο που θα δώσει προστιθέμενη αξία συνολικά στην πόλη και ειδικότερα έκανε λόγο για την ποιότητα της ζωής των κατοίκων, τα green logistics, την τοπική οικονομία αλλά και ευρύτερα τον πολιτισμό.
Τα χαρακτηριστικά της οδού
Η Περιφερειακή οδός Κατερίνης εντάσσεται στο εθνικό δίκτυο αφού έχει χαρακτηριστεί ως δευτερεύουσα εθνική οδός και λόγω του αναμενόμενου μεγάλου φόρτου κυκλοφορίας έχει μελετηθεί και θα κατασκευαστεί με ανάλογα χαρακτηριστικά κατασκευής.
Έχει μήκος 10,3 χλμ., πλάτος 29 μ, δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα, ενώ θα υπάρχει και εσωτερική καθοδηγητική λωρίδα και λωρίδα έκτακτης ανάγκης και στις δύο κατευθύνσεις, αλλά και έρεισμα.
Επίσης, προγραμματίζεται να κατασκευαστεί παράπλευρο οδικό δίκτυο διπλής κατεύθυνσης για την εξυπηρέτηση των παρόδιων, όπως και πέντε ισόπεδοι κυκλοφοριακοί κόμβοι (κόμβος Ν. Εφέσου, κόμβος Αγ. Δημητρίου, κόμβος Νοσοκομείου, κόμβος Γανόχωρας και κόμβος με παλαιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Κατερίνης).
Στο σχέδιο προβλέπεται η κατασκευή δύο μεγάλων γεφυρών στον Πέλεκα, τριών κάτω διαβάσεων τοπικών οδών, τεσσάρων κιβωτοειδών οχετών και τεχνικό έργο περιφερειακής τάφρου.
Η παρέμβαση περιλαμβάνει μεταφορά των κοινωφελών δικτύων, σωστική αρχαιολογική έρευνα, απόκτηση γης και σύνταξη μελέτης σκοπιμότητας – κόστους οφέλους μεγάλου έργου.
Αναφερόμενος στις απαλλοτριώσεις ο δήμαρχος σημείωσε ότι σε κάθε χωράφι, από όπου περνάει ο δρόμος, τοποθετήθηκε ταμπέλα πολύ πριν γίνει οποιαδήποτε ενέργεια. Το ποσό για τις απαλλοτριώσεις ανέρχεται στα 7 εκατομμύρια ευρώ, 2,5 εκατομμύρια ευρώ προορίζονται για τους Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας και 57 εκατομμύρια αποκλειστικά για την κατασκευή του έργου.
Η σύναψη της σύμβασης του έργου αναμένεται το αργότερο στα τέλη του 2012 με αρχές του 2013, καθώς, όπως τόνισε ο δήμαρχος, θα πρέπει να περάσει από προσυμβατικό έλεγχο ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί σε τρία περίπου χρόνια.