Αύξηση πάνω από 1 δισ. στον τζίρο των σούπερ μάρκετ εν μέσω πανδημίας – Τι ψωνίζουν οι Έλληνες
Αύξηση 30,7% κατέγραψαν στον τζίρο τους οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ από τις 24 Φεβρουαρίου έως 12 τις Απριλίου, δηλαδή τις επτά εβδομάδες που ακολούθησαν την καταγραφή του πρώτου κρούσματος στην Ελλάδα. Σε απόλυτο ποσό η αύξηση αγγίζει τα 1,035 δισεκατομμύρια ευρώ.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ από τις 20 Φεβρουαρίου έως τις 12 Απριλίου αυξήθηκαν κατά 30,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (25/02/2019-14/4/2019).
Οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων ανήλθαν σε 1,035 δισ. ευρώ έναντι 792,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Στα σούπερ μάρκετ της Αθήνας καταγράφηκε το 54,2% της αύξησης και στη Θεσσαλονίκη το 10,7%.
Από τις 340 κατηγορίες προϊόντων, οι 168 αφορούν τρόφιμα (28,7% αύξηση των πωλήσεων), 41 προϊόντα νοικοκυριού (47,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (37,2% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (15,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία).
Τα προϊόντα νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής είναι οι κατηγορίες με την μεγαλύτερη αύξηση τη συγκεκριμένη περίοδο. Στη βασική τετράδα των προϊόντων που εμφανίζουν τις πιο μεγάλες πωλήσεις την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα αντισηπτικά τζελ όπου ο τζίρος εμφανίζει άνοδο 449,4%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 351,9%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 309% και το οινόπνευμα με άνοδο 308,6%.
Συγκεκριμένα για την εβδομάδα που τελείωσε στις 12/4, η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή άγγιξε το 35,2%. Την συγκεκριμένη εβδομάδα οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων ανήλθαν σε 152,1 εκατ. ευρώ έναντι 112,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή.
Τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία παρουσίασαν και πάλι τα αντισηπτικά τζελ, αύξηση 629,9% στον τζίρο, ο αθλητικός εξοπλισμός (341,7%), τα συμπληρώματα διατροφής, με αύξηση 336,9%, κόλλες βαριάς χρήσης με αύξηση 329,9% και εξοπλισμός ζαχαροπλαστικής με αύξηση 290,6%.