Δήμος Πύδνας Κολινδρού

Καταγραφή προβλημάτων και κατάθεση προτάσεων

 

Την περασμένη Τετάρτη πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Δημάρχου Πύδνας-Κολινδρού κ. Ευάγγελου Λαγδάρη συνάντηση στο Δημαρχείο Αιγινίου με θέμα την εκπαίδευση.

Το παρών έδωσαν η Αντιπεριφερειάρχης κ. Μαυρίδου Σοφία, ο Διευθυντής Α/Βάθμιας εκπαίδευσης κ. Κρίτογλου Αστέριος, ο Σχολικός Σύμβουλος κ. Δαραής Κων/νος, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου                                  κ. Ανδρικόπουλος Αυγουστίνος, οι Αντιδήμαρχοι Πύδνας-Κολινδρού                    κ. Νικολοπούλου Βασιλική, κ. Τουλούπας Νικόλαος και κ. Κακκάνης Κωνσταντίνος, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κ. Καλύβας Γεώργιος, κ. Μπιζάκης Γεώργιος, κ. Μεταλλίδης Νικόλαος, κ. Ασλανίδου Αργυρούλα,                               κ. Παπαλεξάνδρου Ροζάνα, κ. Καζάς Παναγιώτης, κ. Ζαφείρης Δημήτριος,                  κ. Γκαϊνταντζής Γεώργιος, κ. Βασιλειάδου Ξανθίππη, κ. Σιανίδης Δημήτριος και κ. Παπαϊωάννου Όθων, ο Πρόεδρος Τ.Κ. Κίτρους κ. Χρυσοστόμου Γεώργιος, εκπρόσωποι της Επιτροπής Παιδείας Δήμου Πύδνας-Κολινδρού, Διευθυντές των σχολείων του Δήμου , εκπρόσωποι των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, μαθητές και πλήθος κόσμου.

Εισηγήθηκαν επί του θέματος ο Δήμαρχος Πύδνας-Κολινδρού κ. Λαγδάρης Ευάγγελος και η Αντιδήμαρχος Αθλητισμού-Πολιτισμού-Παιδείας                          κ. Νικολοπούλου Βασιλική. Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν η Αντιπεριφερειάρχης κ. Μαυρίδου Σοφία, ο Διευθυντής Α/βάθμιας εκπαίδευσης κ. Κρίτογλου Αστέριος και ο Σχολικός Σύμβουλος  κ. Δαραής Κων/νος. Ακολούθησε διάλογος μεταξύ όλων των φορέων της εκπαίδευσης για τα σοβαρά θέματα που απασχολούν την Παιδεία και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες του Δήμου.

Η Εισήγηση του Δημάρχου Ευάγγελου Λαγδάρη

 

Μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Ευ. Λαγδάρης τόνισε ότι η συνάντηση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς το επίπεδο της παιδείας συνδέεται άρρηκτα με την ποιότητα της ζωής και το μέλλον των νέων και της περιοχής. «Η πρώτη μας έγνοια είναι να εξασφαλίσουμε την αρτιότερη, κατά το δυνατόν, υλικοτεχνική υποδομή και τα αναγκαία μέσα στα σχολεία, ώστε οι μαθητές μας να βρίσκονται σ’ ένα περιβάλλον αισθητικά ωραίο και ελκυστικό, με πλούσιες βιβλιοθήκες και αναγνωστήρια για έρευνα και μελέτη,  με εργαστήρια με τα κατάλληλα όργανα, με χώρους για άθληση, προκειμένου το εκπαιδευτικό έργο να είναι αποδοτικό και αποτελεσματικό. Γι’ αυτό δεσμεύομαι πως θα κάνουμε ό,τι είναι καλύτερο για τη βελτίωση των κτηρίων και για την κάλυψη των διαφόρων αναγκών τους» υπογράμμισε.

Σε άλλο σημείο της εισήγησής του ο κ. Λαγδάρης έδωσε έμφαση στη δημιουργία ενός «κοινωνικού σχολείου» ώστε οι νέοι να αντλούν εμπειρίες όχι μόνο μέσα από το πρόγραμμα σπουδών, αλλά και από την εξωσχολική ζωή. «Ένα σχολείο ανοιχτό και ευέλικτο, πέρα από τον παραδοσιακό του ρόλο, μπορεί ασφαλώς να οργανώσει, να ενθαρρύνει και να αναλάβει τέτοιου είδους δράσεις που διασυνδέουν το γνωσιολογικό υπόβαθρο της σχολικής κοινότητας με την ευρύτερη κοινωνική ζωή και πραγματικότητα» σημείωσε και συνέχισε:

«Μέσα σε αυτό το πνεύμα θα ήθελα τη συμμετοχή και τις πρωτοβουλίες σας, για να κινητοποιήσουμε όλες τις δημιουργικές δυνάμεις της περιοχής μας και να συμβάλουμε στο μέτρο του δυνατού στη βελτίωση του επιπέδου της ζωής μας».  Στη συνέχεια κατέθεσε τους βασικούς άξονες γύρω από τους οποίους μπορεί να κινηθεί ο δήμος και συγκεκριμένα το Κοινωνικό Φροντιστήριο, τη Λειτουργία Κέντρου Μαθημάτων Πληροφορικής, το Κοινωνικό Σχολείο, το Σχολικό Πολιτισμό και την Ίδρυση Ειδικού Σχολείου.

Όσον αφορά αυτούς τους άξονες ανέφερε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:

α) Κοινωνικό φροντιστήριο. Να εξετάσουμε μια τέτοια δυνατότητα με σκοπό την παροχή μαθημάτων αλληλεγγύης σε μαθητές που αντιμετωπίζουν ανυπέρβλητα οικονομικά προβλήματα. Να δούμε με ευαισθησία και διακριτικότητα το θέμα αυτό, χωρίς να θίξουμε την αξιοπρέπεια των ανθρώπων αυτών. Οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων θα μπορούσαν να συγκεντρώσουν στοιχεία για μαθητές που εμπίπτουν στην κατηγορία αυτή, ιδιαίτερα όσους βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο του Λυκείου και έχουν πραγματική ανάγκη ενισχυτικής διδασκαλίας.

β) Λειτουργία Κέντρου Μαθημάτων Πληροφορικής. Να γίνει μια προσπάθεια για άνεργους νέους, που για λόγους αντικειμενικούς δεν είναι σε θέση να παρακολουθήσουν τέτοια προγράμματα, αλλά και  για τους μεγαλύτερους σε ηλικία συμπολίτες μας που δεν έχουν εξοικείωση με τα νέα τεχ
νολογικά συστήματα. Μια μικρή έστω ενημέρωση σεμιναριακού τύπου με όλα αυτά, νομίζω πως θα είναι μια σημαντική εμπειρία για ανθρώπους που στέκονται με αμηχανία και σκεπτικισμό μπροστά στα σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα.

γ) Κοινωνικό Σχολείο. Στόχος είναι οι διάφορες δράσεις (όπως για παράδειγμα στον αθλητισμό, τη διατροφή, την πρόληψη του εθισμού στον καπνό, το αλκοόλ, τα ναρκωτικά, την καταπολέμηση του ρατσισμού κ.α.) που γίνονται στα σχολεία μας με την ενεργό συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων να αναρτώνται στην επίσημη ιστοσελίδα του δήμου, για να γίνουν ευρύτερα γνωστές. Ως δημοτική αρχή θα στηρίξουμε όλες αυτές τις πρωτοβουλίες αλλά και τους διάφορους ομίλους μέσα στα όρια των δυνατοτήτων μας.

δ) Σχολικός πολιτισμός. Να κινητοποιήσουμε την τοπική κοινωνία, για να συγκεντρώσουμε το απαραίτητο υλικό (παλιά σχολικά και λογοτεχνικά βιβλία και τετράδια, μαθητικές ποδιές, θρανία, μέσα και αντικείμενα της σχολικής ζωής περασμένων εποχών) και, αν είναι επαρκές και εφικτό, να σκεφτούμε μια μονιμότερη έκθεση, εν είδει μουσείου εκπαίδευσης. Αυτό το υλικό μπορεί να συνδυαστεί με ερευνητικές εργασίες ή διατριβές, που αναφέρονται στην ιστορία της εκπαίδευσης στην περιοχή μας.

ε) Ίδρυση Ειδικού Σχολείου. Μια καταγραφή και έρευνα μπορεί να μας δείξει αν υπάρχει κάποια τέτοια ανάγκη, για να στηρίξουμε τις ευπαθείς οικογένειες.

στ) Ενημερωτικές διαλέξεις (ως παράρτημα της Σχολής Γονέων Κατερίνης) που θα αναφέρονται στο ευρύτερο κοινό του Δήμου μας.