Σε  νέα εποχή το οδικό δίκτυο της χώρας

Παρουσία του πρωθυπουργού Α. Τσίπρα και της Επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ Κορίνας Κρέτσου η τελετή παράδοσης του έργου.
Ρεπορτάζ: Ελίνα Διαμαντοπούλου (www.pieriareport.gr)

 

Σε νέα εποχή πέρασε το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας από την περασμένη Παρασκευή 7  Απριλίου 2017 οπότε και δόθηκαν στην κυκλοφορία οι σήραγγες των Τεμπών  και του Πλαταμώνα από την παραχωρησιούχο εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.
Μία μέρα νωρίτερα και συγκεκριμένα το μεσημέρι της Πέμπτης πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης του έργου παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και της Επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κορίνας Κρέτσου η συμβολή της οποίας, όπως υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, υπήρξε καθοριστική για την ολοκλήρωση του έργου.
Η παράδοση του τμήματος Ευαγγελισμός- Σκοτίνα αναβαθμίζει το επίπεδο οδικής ασφάλειας αλλά και την εμπειρία του ταξιδιού μέσω της υψηλής ποιότητας της κατασκευής και των παρεχόμενων υπηρεσιών και μειώνει αισθητά το χρόνο διαδρομής. Πλέον τα μεγάλα αστικά κέντρα της Ελλάδας, όπως Αθήνα, Λαμία, Λάρισα και Θεσσαλονίκη έρχονται πιο κοντά.

Πρόκειται για έναν νέο υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο ο οποίος διαθέτει 3 σήραγγες με ξεχωριστούς κλάδους ανά κατεύθυνση, μήκους 2χλμ., 6 χλμ. και 3 χλμ. Η σήραγγα 6χλμ. είναι η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην ΝΑ Ευρώπη.
“Είμαι υπερήφανη που εγκαινιάζουμε μαζί αυτόν τον δρόμο που μοιάζει με ηράκλειο άθλο τον οποίο πετύχατε εσείς χάρη και στη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ταξίδι πια ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη γίνεται γρηγορότερο και πιο ασφαλές. Οι δύο πόλεις έρχονται πιο κοντά αλλά και η Ελλάδα έρχεται πιο κοντά στην Ευρώπη. Ενώνουμε έτσι τον Βορρά με τον Νότο και παρέχουμε νέες οικονομικές ευκαιρίες, καλύτερη συνδεσιμότητα μέσα στην Ελλάδα αλλά και με τα άλλα κράτη- μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτές οι σήραγγες είναι πηγή μεγάλης χαράς και για τις χώρες προς Βορρά όπως η χώρα μου η Ρουμανία που αγαπάμε την Ελλάδα και κάνουμε πολύ συχνά ταξίδια προς τα εδώ”, σημείωσε μεταξύ άλλων η κ. Κρέτσου.   
Τα ονόματα των σηράγγων ανακοίνωσε από το βήμα της εκδήλωσης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
“Οι δύο πρώτες «Τ1», και συγκεκριμένα η ανατολική, ονομάζεται «Αντώνη Αγγελούλη (Βρατσάνου)», προς τιμήν του έφεδρου ανθυπολοχαγού του ΕΛΑΣ και κορυφαίου σαμποτέρ της Εθνικής Αντίστασης, που ανατίναξε μεταξύ των άλλων τρένο, με κατακτητές στην Κοιλάδα των Τεμπών το 1944.
Η δυτική, ονομάζεται «Μαθητών Μακρυχωρίου Ημαθίας» προς τιμήν των 21 μαθητών, ο χαμός των οποίων στις 13 Απριλίου του 2003, βύθισε τη χώρα στο πένθος.
Στις σήραγγες «Τ2», η ανατολική ονομάζεται «Μαρίνου Αντύπα» στη μνήμη του αγωνιστή του Κιλελέρ που δολοφονήθηκε το 1907 και η δυτική,  «Ρήγα Φεραίου» στη μνήμη του Έλληνα πατριώτη, στοχαστή, επαναστάτη, οραματιστή.
Στις σήραγγες «Τ3», αυτή με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη ονομάζεται «Σέρτζιο Σιάνι» προς τιμήν του Ιταλού μηχανικού συναδέλφου, τεχνικού διευθυντή του έργου, που σκοτώθηκε στην κατολίσθηση, στις 17 Δεκεμβρίου του 2009, υπηρετώντας με συνείδηση το επαγγελματικό του καθήκον. Και η δυτική σήραγγα, ονομάζεται «Ολύμπου», του αιώνιου περήφανου βουνού μας”.
“Τα έργα δεν ανήκουν σε καμιά κυβέρνηση, σε κανέναν Υπουργό, σε κανέναν Περιφερειάρχη ή δήμαρχο. Ανήκουν σε αυτόν που τα πληρώνει, στον ελληνικό λαό” υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών  και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης καλώντας στο βήμα τον Έλληνα πρωθυπουργό ο οποίος με τη σειρά σημείωσε ότι η κυβέρνησή του δεν διεκδικεί την πατρότητα του έργου.
“Αποδείξαμε και αποδεικνύουμε ότι ακόμη και σε δύσκολες περιόδους η σοβαρή δουλειά, η επίγνωση της ευθύνης απέναντι στη χώρα και στους πολίτες, η επίγνωση της ευθύνης απέναντι στο δημόσιο συμφέρον μπορεί να φέρει θετικό και παραγωγικό αποτέλεσμα” ανέφερε μεταξύ άλλων ο Αλέξης Τσίπρας.
“Αν θέλω εδώ σήμερα να μιλήσω για ένα κατόρθωμα, αυτό δεν έχει να κάνει ούτε με το ότι υπήρξε καλύτερη τεχνική κατάρτιση, ούτε με το ότι εμείς είχαμε μεταφυσικές δυνάμεις σε σχέση με τις προηγούμενες κυβερνήσεις που είχαν αφήσει 3-4 χρόνια τα έργα βαλτωμένα. Αλλά στο γεγονός ότι είχαμε την πολιτική βούληση να διαπραγματευτούμε σκληρά με παραχωρησιούχους, κατασκευαστές και ξένες τράπεζες. Και όχι να έχουμε μονάχα το μαχαίρι στο λαιμό
του Έλληνα πολίτη και του Ελληνικού Δημοσίου αλλά να βάλουμε το μαχαίρι στο λαιμό και στην άλλη πλευρά. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Και θέλω να πω ότι η τελική επιλογή των κατασκευαστών ήταν η ορθότερη δυνατή και για το ελληνικό δημόσιο και για τον ελληνικό λαό αλλά και για τους ίδιους. Διότι με αυτόν τον τρόπο φτάσαμε σε μία λύση συμβιβασμού με 764 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα για το ελληνικό δημόσιο αλλά κυρίως με τη δυνατότητα οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες να είναι αυτές που θα ολοκληρώσουν τα έργα και θα μείνουν ζωντανές, γιατί αυτό ήταν προϋπόθεση για να υπάρχουν σήμερα-. Ταυτόχρονα όμως καταφέραμε να κερδίσουμε το στοίχημα που είχαμε θέσει απέναντι στους εταίρους μας, ότι θα καταφέρουμε, μέσα στο χρονικό περιθώριο που προέβλεπαν οι συμβάσεις να ολοκληρώσουμε τα έργα και να τα παραδώσουμε στο ελληνικό λαό” ανέφερε, μεταξύ άλλων ο κ. Τσίπρας.
Στη συνέχεια τελέστηκε ο αγιασμός στην είσοδο της μίας εκ των τριών σηράγγων από το Μητροπολίτη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ. Γεώργιο ενώ αμέσως μετά ο πρωθυπουργός πλαισιωμένος από την κ. Κρέτσου, τον κ. Σπίρτζη και τους κατασκευαστές του έργου έκοψε την κορδέλα.
Στην εκδήλωση των εγκαινιών παραβρέθηκαν και αρκετοί θεσμικοί (και όχι μόνο) από την Πιερία, μεταξύ αυτών οι τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Μπ. Σκούφα, Χ. Τζαμακλής και Στ. Καστόρης, η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας Σοφία Μαυρίδου, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, ο διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ευάγγελος Φαλάρας, η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας Ευαγγελία Ξυπτερά, ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ ΝΔ Πιερίας Γιάννης Κουρινιώτης κ.α.