Το 2ο Δημοτικό Σχολείου Κολινδρού στην Ισπανία ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ 4ης ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ERASMUS+
odelalis,
17 Οκτωβρίου, 2017
4 λεπτά ανάγνωσης
Στα πλαίσια του σχεδίου Erasmus+ με τίτλο: «Πολυπολιτισμική Επικοινωνία: Καταργώντας τα Στερεότυπα» που συντονίζει για τα σχολικά έτη 2016-17 και 2017-18, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κολινδρού και συμμετέχουν σχολεία από την Ιταλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Τουρκία, την Πολωνία, τη Λιθουανία και την Ρουμανία, πραγματοποιήθηκε από 29 Σεπτεμβρίου μέχρι 2 Οκτωβρίου 2017 στην πόλη Alcover της Καταλονίας (Ισπανία), η 4η Διακρατική Συνάντηση.
Στη συνάντηση συμμετείχαν 26 εκπαιδευτικοί από όλες τις χώρες, οι οποίοι μαζί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου «Institut Fonts del Glorieta» υλοποίησαν τις δραστηριότητες που προέβλεπε το πρόγραμμα. Από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κολινδρού συμμετείχε ο Διευθυντής Δημήτριος Χλεμές και οι εκπαιδευτικοί Δημήτριος Λανάρας και Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου.
Οι δράσεις ξεκίνησαν την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου με την επίσημη υποδοχή των αντιπροσωπειών από τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου. Το σχολείο «Institut Fonts del Glorieta» είναι μια σχολική μονάδα Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με 300 περίπου μαθητές/τριες ηλικίας 12-18 ετών και βρίσκεται στη μικρή πόλη Alcover, 76 χιλιόμετρα από τη Βαρκελώνη. Οι μαθητές ξενάγησαν τους εταίρους στις εγκαταστάσεις, τους ενημέρωσαν για το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα τους και έθεσαν ερωτήσεις στους εκπαιδευτικούς των άλλων χωρών. Στη συνέχεια ο Διευθυντής Pere Aguade καλωσόρισε όλες τις αντιπροσωπείες στην εθνική τους γλώσσα και αναφέρθηκε στη μέχρι τώρα πορεία και ωφελιμότητα του προγράμματος.
Ακολούθως, οι εταίροι εκπαιδευτικοί μετέβησαν στο Δημαρχείο της πόλης, όπου στην αίθουσα συνεδριάσεων τους υποδέχτηκε ο Δήμαρχος, ο οποίος στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στην ιστορία της πόλης και τους επέδωσε αναμνηστικά δώρα.
Η ξενάγηση στην μικρή μεσαιωνική πόλη και η γνωριμία με την ιστορία της και την παράδοση, έγινε από μαθητές και μαθήτριες του σχολείου.
Ακολούθησε επίσκεψη στο Λαογραφικό μουσείο και το Μουσείο Απολιθωμάτων, όπου πραγματοποιήθηκε και εργαστήριο κατασκευής ομοιωμάτων των απολιθωμάτων.
Το βράδυ στο προαύλιο της σχολικής μονάδας μέλη πολιτιστικού φορέα της περιοχής, παρουσίασαν ένα όμορφο πρόγραμμα με πυροτεχνήματα και τοπικές παραδόσεις και έθιμα. Άντρες, γυναίκες και παιδιά παρουσίασαν και το έθιμο Castell, έναν πύργο από ανθρώπους (castellers) που αποτελεί ένα από τα γνωστότερα παραδοσιακά έθιμα της ευρύτερης περιοχής.
Το απόγευμα της Παρασκευής έγινε συνάντηση των συντονιστών του έργου με θέμα: «Μορφές αξιολόγησης που χρησιμοποιήθηκαν μέχρι σήμερα για την άρση των στερεοτύπων στην εκπαίδευση». Μετά την παρουσίαση του θέματος από τον συντονιστή του προγράμματος Δημήτριο Χλεμέ, έγινε προγραμματισμός των δράσεων για το δεύτερο έτος υλοποίησης του έργου αλλά και των επόμενων διακρατικών συναντήσεων.
Το Σάββατο και την Κυριακή οι δραστηριότητες περιελάμβαναν επισκέψεις σε γειτονικές πόλεις, αξιοθέατα, τουριστικούς, ιστορικούς και περιβαλλοντικούς χώρους
Η πρώτη επίσκεψη, το Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου ήταν στην Ταραγόνα. Η Ταραγόνα είναι μια παραθαλάσσια πόλη της Καταλονίας, πρωτεύουσα της ομώνυμης επαρχίας, με πληθυσμό 135.000 κατοίκους. Βρίσκεται στο κέντρο της λεγόμενης Χρυσής Ακτής (Costa Dorada) ενώ λόγω της συγκέντρωσης σημαντικών αρχαίων μνημείων, έχει ανακηρυχθεί από την UNESCO το 2000, Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στο ναυτικό Μουσείο της πόλης και ενημερώθηκαν για τη ναυτική ιστορία του μεγάλου αυτού λιμανιού της Μεσογείου. Ακολούθησε κρουαζιέρα στο λιμάνι, βόλτα με τρένο στους δρόμους, επίσκεψη στο ρωμαϊκό αμφιθέατρο του 3ου αιώνα μ.Χ. με θέα τη Μεσόγειο, στο ρωμαϊκό υδραγωγείο, σε ναούς και σε άλλα αξιοθέατα της πόλης.
Την Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017, η ημέρα ξεκίνησε με μετάβαση στην πόλη Cambrils. Πρόκειται για μια παραθαλάσσια τουριστική πόλη χτισμένη τον 12ο αιώνα μ.Χ. με πολλά μνημεία και αξιοθέατα. Το μεσημέρι της Κυριακής, όλοι οι εταίροι εκπαιδευτικοί, συγκεντρώθηκαν στην εξοχική κατοικία της υποδιευθύντριας του σχολείου, όπου δοκίμασαν την παραδοσιακή paella που μαγείρεψε με αυθεντικά υλικά ο Διευθυντής της εταιρικής σχολικής μονάδας. Στο χώρο του γεύματος η κάθε χώρα παρουσίασε φαγητά από την εθνική της γαστρονομική παράδοση.
Τη Δευτέρα το πρωί οι συντονιστές συνεργάστηκαν για τα έγγραφα και τα απαραίτητα δικαιολογητικά της συνάντησης και στη συνέχεια μετέβησαν στην πρωτεύουσα της Καταλονίας, την
όμορφη Βαρκελώνη, όπου αρχικά επισκέφτηκαν την Εκκλησία της Αγίας Οικογενείας – Basilica of the Sagrada Familia,
σχεδιασμένη από τον Καταλανό αρχιτέκτονα Αντόνι Γκαουντί, το Παλάτι της Μουσικής – Palau de la Musica Orfeo Catala, τον Καθεδρικό Ναό της Παναγίας της Θάλασσας -The Basilica of Santa Maria del Mar κ.ά. Μετά το πέρας των προγραμματισμένων επισκέψεων και ξεναγήσεων η ελληνική αντιπροσωπεία ξεναγήθηκε στο διάσημο παγκοσμίως στάδιο της Barcelona, το γνωστό Camp Nou.
Η 4η διακρατική συνάντηση αποτέλεσε για όλους τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς μια καινούρια εμπειρία και μια μοναδική ευκαιρία για γνωριμία με την παιδεία, τον πολιτισμό, την κουλτούρα, την ιστορία και τα αξιοθέατα της περιοχής της Καταλονίας.
Οι αντιπροσωπείες των εκπαιδευτικών αναχώρησαν την Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017 για τις πατρίδες τους και τα σχολεία τους.
Στη συνάντηση συμμετείχαν 26 εκπαιδευτικοί από όλες τις χώρες, οι οποίοι μαζί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου «Institut Fonts del Glorieta» υλοποίησαν τις δραστηριότητες που προέβλεπε το πρόγραμμα. Από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κολινδρού συμμετείχε ο Διευθυντής Δημήτριος Χλεμές και οι εκπαιδευτικοί Δημήτριος Λανάρας και Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου.
Οι δράσεις ξεκίνησαν την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου με την επίσημη υποδοχή των αντιπροσωπειών από τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου. Το σχολείο «Institut Fonts del Glorieta» είναι μια σχολική μονάδα Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με 300 περίπου μαθητές/τριες ηλικίας 12-18 ετών και βρίσκεται στη μικρή πόλη Alcover, 76 χιλιόμετρα από τη Βαρκελώνη. Οι μαθητές ξενάγησαν τους εταίρους στις εγκαταστάσεις, τους ενημέρωσαν για το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα τους και έθεσαν ερωτήσεις στους εκπαιδευτικούς των άλλων χωρών. Στη συνέχεια ο Διευθυντής Pere Aguade καλωσόρισε όλες τις αντιπροσωπείες στην εθνική τους γλώσσα και αναφέρθηκε στη μέχρι τώρα πορεία και ωφελιμότητα του προγράμματος.
Ακολούθως, οι εταίροι εκπαιδευτικοί μετέβησαν στο Δημαρχείο της πόλης, όπου στην αίθουσα συνεδριάσεων τους υποδέχτηκε ο Δήμαρχος, ο οποίος στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στην ιστορία της πόλης και τους επέδωσε αναμνηστικά δώρα.
Η ξενάγηση στην μικρή μεσαιωνική πόλη και η γνωριμία με την ιστορία της και την παράδοση, έγινε από μαθητές και μαθήτριες του σχολείου.
Ακολούθησε επίσκεψη στο Λαογραφικό μουσείο και το Μουσείο Απολιθωμάτων, όπου πραγματοποιήθηκε και εργαστήριο κατασκευής ομοιωμάτων των απολιθωμάτων.
Το βράδυ στο προαύλιο της σχολικής μονάδας μέλη πολιτιστικού φορέα της περιοχής, παρουσίασαν ένα όμορφο πρόγραμμα με πυροτεχνήματα και τοπικές παραδόσεις και έθιμα. Άντρες, γυναίκες και παιδιά παρουσίασαν και το έθιμο Castell, έναν πύργο από ανθρώπους (castellers) που αποτελεί ένα από τα γνωστότερα παραδοσιακά έθιμα της ευρύτερης περιοχής.
Το απόγευμα της Παρασκευής έγινε συνάντηση των συντονιστών του έργου με θέμα: «Μορφές αξιολόγησης που χρησιμοποιήθηκαν μέχρι σήμερα για την άρση των στερεοτύπων στην εκπαίδευση». Μετά την παρουσίαση του θέματος από τον συντονιστή του προγράμματος Δημήτριο Χλεμέ, έγινε προγραμματισμός των δράσεων για το δεύτερο έτος υλοποίησης του έργου αλλά και των επόμενων διακρατικών συναντήσεων.
Το Σάββατο και την Κυριακή οι δραστηριότητες περιελάμβαναν επισκέψεις σε γειτονικές πόλεις, αξιοθέατα, τουριστικούς, ιστορικούς και περιβαλλοντικούς χώρους
Η πρώτη επίσκεψη, το Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου ήταν στην Ταραγόνα. Η Ταραγόνα είναι μια παραθαλάσσια πόλη της Καταλονίας, πρωτεύουσα της ομώνυμης επαρχίας, με πληθυσμό 135.000 κατοίκους. Βρίσκεται στο κέντρο της λεγόμενης Χρυσής Ακτής (Costa Dorada) ενώ λόγω της συγκέντρωσης σημαντικών αρχαίων μνημείων, έχει ανακηρυχθεί από την UNESCO το 2000, Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στο ναυτικό Μουσείο της πόλης και ενημερώθηκαν για τη ναυτική ιστορία του μεγάλου αυτού λιμανιού της Μεσογείου. Ακολούθησε κρουαζιέρα στο λιμάνι, βόλτα με τρένο στους δρόμους, επίσκεψη στο ρωμαϊκό αμφιθέατρο του 3ου αιώνα μ.Χ. με θέα τη Μεσόγειο, στο ρωμαϊκό υδραγωγείο, σε ναούς και σε άλλα αξιοθέατα της πόλης.
Την Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017, η ημέρα ξεκίνησε με μετάβαση στην πόλη Cambrils. Πρόκειται για μια παραθαλάσσια τουριστική πόλη χτισμένη τον 12ο αιώνα μ.Χ. με πολλά μνημεία και αξιοθέατα. Το μεσημέρι της Κυριακής, όλοι οι εταίροι εκπαιδευτικοί, συγκεντρώθηκαν στην εξοχική κατοικία της υποδιευθύντριας του σχολείου, όπου δοκίμασαν την παραδοσιακή paella που μαγείρεψε με αυθεντικά υλικά ο Διευθυντής της εταιρικής σχολικής μονάδας. Στο χώρο του γεύματος η κάθε χώρα παρουσίασε φαγητά από την εθνική της γαστρονομική παράδοση.
Τη Δευτέρα το πρωί οι συντονιστές συνεργάστηκαν για τα έγγραφα και τα απαραίτητα δικαιολογητικά της συνάντησης και στη συνέχεια μετέβησαν στην πρωτεύουσα της Καταλονίας, την
όμορφη Βαρκελώνη, όπου αρχικά επισκέφτηκαν την Εκκλησία της Αγίας Οικογενείας – Basilica of the Sagrada Familia,
σχεδιασμένη από τον Καταλανό αρχιτέκτονα Αντόνι Γκαουντί, το Παλάτι της Μουσικής – Palau de la Musica Orfeo Catala, τον Καθεδρικό Ναό της Παναγίας της Θάλασσας -The Basilica of Santa Maria del Mar κ.ά. Μετά το πέρας των προγραμματισμένων επισκέψεων και ξεναγήσεων η ελληνική αντιπροσωπεία ξεναγήθηκε στο διάσημο παγκοσμίως στάδιο της Barcelona, το γνωστό Camp Nou.
Η 4η διακρατική συνάντηση αποτέλεσε για όλους τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς μια καινούρια εμπειρία και μια μοναδική ευκαιρία για γνωριμία με την παιδεία, τον πολιτισμό, την κουλτούρα, την ιστορία και τα αξιοθέατα της περιοχής της Καταλονίας.
Οι αντιπροσωπείες των εκπαιδευτικών αναχώρησαν την Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017 για τις πατρίδες τους και τα σχολεία τους.