MYST: Το ελαιόλαδο από την Πιερία που αποπνέει το μυστήριο του Ολύμπου
Ο αρχιτέκτονας Γιάννης Τσαπανίδης με την οικογένεια της συζύγου του δημιούργησαν το Myst, που ταξιδεύει την Πιερία από τη Σουηδία μέχρι την Ιαπωνία.
Εμπνεύστηκε το όνομά της από το μυστηριώδες βουνό των Θεών, τον Όλυμπο. Άλλωστε, στη σκιά του οι ελαιοκαλλιέργειές της «νιώθουν» λίγη από τη μυστηριακή του μαγεία, που αποτυπώνεται στην ποιότητα των προϊόντων της.
Η Myst Ultra Premium Food από τη Λεπτοκαρυά Πιερίας θέλησε με το πολυβραβευμένο εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδό της, με ισχυρισμό υγείας, Myst, να τιμήσει την τοπική ποικιλία «Ελαιόδεντρο Πιερίας» που φύεται μόνο στους πρόποδες του Ολύμπου, δίνοντας μάλιστα μια πρώτη γεύση για τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά ήδη από την ιδιαίτερη συσκευασία του, που θυμίζει περισσότερο γλυπτό. Έγινε δε η πρώτη επιχείρηση που εξήγαγε ελαιόλαδο αυτής της ποικιλίας.
Η Myst, που ήταν η αιτία να επιστρέψει από τη Σουηδία στα πάτρια εδάφη ένα νεαρό ζευγάρι αρχιτεκτόνων, ο Γιάννης Τσαπανίδης και η Καλλιόπη Μπακάλη, είναι κατά 96% εξαγωγική, με παρουσία στην Κίνα, την Ιαπωνία, τη Νότιο Κορέα, τη Γερμανία και τη Σουηδία, όπου και προμηθεύει με τα προϊόντα της 130 καταστήματα γνωστής σουηδικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι σε πρόσφατο έλεγχο του σουηδικού κράτους σε 27 εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ μόλις τέσσερα αποδείχθηκε ότι στοιχειοθετούσαν τον χαρακτηρισμό τους και ένα από αυτά ήταν το Myst της πιερικής επιχείρησης. Παράλληλα, η εταιρεία ενδιαφέρεται και για την αγορά των ΗΠΑ, έχοντας ξεκινήσει ήδη σχετικές προσπάθειες.
Σήμερα η Myst Ultra Premium Food διαθέτει πέντε κωδικούς εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου και ακόμα 4 σε τενεκεδάκι που κατευθύνονται αποκλειστικά στη σουηδική αλυσίδα. Ένας μάλιστα από τους κωδικούς ελαιολάδου του, το Myst Gold, περιέχει νιφάδες βρώσιμου χρυσού 24 καρατίων, κάνοντας το να μοιάζει με κόσμημα. Αυτή την περίοδο η εταιρεία βρίσκεται σε έναν δημιουργικό «πυρετό», αφού δρομολογεί το λανσάρισμα 11 νέων κωδικών, με τους οποίους θα διευρύνει την γκάμα των διατροφικών της ειδών, αφού αυτοί θα περιλαμβάνουν μέλι, μαρμελάδες, βότανα και γλυκά του κουταλιού, όλα με πρώτες ύλες από την περιοχή της Πιερίας.
Οι σταθμοί της Myst και η πίστη στην πιερική γη
Η ιστορία της Myst έχει πολλούς σταθμούς. Από το Κιλκίς και τη Στοκχόλμη μέχρι τη Λεπτοκαρυά, τη Σλοβακία και το Μιλάνο. Ο Γιάννης Τσαπανίδης, αρχιτέκτονας με καταγωγή από τον Καμπάνη Κιλκίς, έφυγε το 2012 στην Σουηδία για να αναζητήσει μια καλύτερη επαγγελματική τύχη. Εκεί, με την μετέπειτα σύζυγό του, επίσης αρχιτέκτονα, Καλλιόπη Μπακάλη, ένιωσαν αυτό που όλοι οι Έλληνες του εξωτερικού αισθάνονται μακριά από την Ελλάδα, έναν… πατριωτισμό που έψαχνε τρόπους να εκφραστεί. Με την οικογένεια της συζύγου του, που καταγόταν από την Πιερία, να ασχολείται ήδη από το 1920 με τις ελαιοκαλλιέργειες, έπεσε στο τραπέζι η ιδέα για την παραγωγή ενός ελαιολάδου που θα μπορούσε να φωνάξει βροντερό «παρών» στις αγορές του εξωτερικού τόσο με την ποιότητά του όσο και με τη συσκευασία του. Από το 2014 το πρότζεκτ μπήκε σε εφαρμογή και ξεκίνησε μια ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία branding και σχεδιασμού της συσκευασίας του Myst, για την οποία ο Γιάννης Τσαπανίδης ταξίδεψε μέχρι τη Σλοβακία προκειμένου να αξιοποιήσει τις ικανότητες του Σλοβάκου σχεδιαστή Ivan Venkov, αλλά και μέχρι το Μιλάνο για να συνεργαστεί με την ιταλική βιομηχανία γυάλινων μπουκαλιών COVIM.
Κι όσο το πρότζεκτ «έτρεχε» σε αυτό το μέτωπο, ο πεθερός του, Γιάννης Μπακάλης, διευθυντής παραγωγής της Myst και με βαθιά γνώση της ελιάς και δη της ντόπιας ποικιλίας, φρόντιζε για τις ελαιοκαλλιέργειες, εφαρμόζοντας αποκλειστικά φυσικά συστήματα παραγωγής – καθαρισμό, πλύσιμο, λείανση, φυγοκέντρηση και διήθηση στις βέλτιστες θερμικές συνθήκες (με εκχύλιση εν ψυχρώ)- ώστε να μην υπάρχει αλλοίωση ή απώλεια των φυσικών συστατικών των προϊόντων. Η Myst, πέραν των δικών της καλλιεργειών που φτάνουν τα 6.000 ελαιόδενδρα, συνεργάζεται και με άλλους ελαιοκαλλιεργητές, φτάνοντας να αξιοποιεί συνολικά 20.000 ελαιόδενδρα στην Πιερία, με παραγωγές που ανέρχονται έως και τους 50 τόνους ετησίως.
«Είχαμε στα χέρια μας μια εξαιρετική ποιότητα ελαιολάδου, με υψηλή περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες. Θέλαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε και μια φιάλη που να σφραγίζει την ψυχή του πολύτιμου ελαιολάδου μας και να αντανακλά τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά μόνο με ένα βλέμμα» λέει στη Voria ο Γιάννης Τσαπανίδης. Εξηγεί μάλιστα πως η ίδια έμφαση στην ποιότητα και την αισθητική των συσκευασιών θα δοθεί και στα νέα προϊόντα της εταιρείας, που ανοίγουν νέους δρόμους για τη Myst.
Πηγή: voria.gr