Θ. Γκατζής: Κυβέρνηση και Ιερά Σύνοδος σε αγαστή συνεργασία επιδεικνύουν ασέβεια προς τα Θεία
Του Θεοφάνη Γκατζή του Θωμά και της Μαίρης
Οικονομολόγου-Διεθνολόγου, αρθρογράφου
ΜSc Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Τουρισμού και Πολιτισμού, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Πρώην Μέλους του Πανελληνίου Τομέα Τουρισμού της ΝΔ
Όνειδος, θλίψη, οργή και αγανάκτηση είναι τα συναισθήματα που περιγράφουν τη συναισθηματική κατάσταση του χριστεπώνυμου πλήθους μετά την επικύρωση από την Ιερά σύνοδο των κυβερνητικών αποφάσεων αναφορικά με τη λειτουργία των εκκλησιών την Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση! Oυσιαστικά αυτή λειτούργησε ως εντολοδόχος και παρακολούθημα της κυβέρνησης της ΝΔ που είναι πλέον πασιφανές ότι δρα αντιχριστιανικά λαμβάνοντας εντολές από σκοτεινά κέντρα εξουσίας που επιθυμούν διακαώς να πλήξουν την Ορθοδοξία ως επιμέρους τμήμα του σχεδίου τους και να διαμορφώσουν μια νέα κοινωνική, οικονομική και πολιτική πραγματικότητα! Για δεύτερη φορά γινόμαστε θεατέ, με λίγες τροποποιήσεις, στο ίδιο έργο! Μετά το Πάσχα του 2020 και τα σοκαριστηκά, καθώς και ασεβή γεγονότα που βιώσαμε με την απαγόρευση συμμετοχής των πιστών στις Θείες λειτουργίες και με το μένος που επιδείχτηκε εναντίον των πιστών και των ιερέων από τα όργανα της επίσημης πολιτείας ήρθαν και οι πρόσφατες ανακοινώσεις της Διαρκής Ιεράς Συνόδου που προκαλούν προβληματισμό και αγανάκτηση! Όσο καλοπροαίρετος να είναι κάποιος και να δικαιολογήσει τις αποφάσεις αυτές που προβλέπουν τη συμμετοχή των πιστών εν αντιθέσει με πέρυσι είναι αδικαιολόγητες, πιστών από κάθε άποψη για τους εξής λόγους:
Εξακολουθούν να υφίστανται οι χωροταξικοί κανόνες και η χρήση των προστατευτικών μέσων (π.χ. γάντια και μάσκα) εντός των Ιερών Ναών κατά τη διάρκεια των λειτουργιών της Μεγάλης Εβδομάδας οσάν να επρόκειτο για οιονδήποτε χώρους και όχι χώροι ιεροί! !Δηλαδή λησμονούμε ότι τι οι Ιεροί Ναοί και ιδιαίτερα όταν διεξάγονται Θείες λειτουργίες ΚΑΙ ΙΔΙΑΊΤΕΡΑ ΟΙ ΙΕΡΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ της μεγάλης εβδομάδας ΚΑΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ αποτελούν οχυρά από οποιαδήποτε μεταδιδόμενη ασθένεια, που στην προκειμένη περίπτωση είναι ο κορωνοϊός, καθώς εκείνη την ώρα υφίσταται η παρουσία του τριαδικού Θεού, της Υπεραγίας Θεοτόκου, των Αγίων, των Αρχαγγέλων και των υπολοίπων Ασωμάτων και Ουρανίων Αγγελικών Ταγμάτων!
Τίποτε δεν μπορεί να συμβεί αν δεν το επιτρέψει ο Θεός! Είναι δυνατόν να φοβόμαστε, μην κολλήσουμε κορωνοϊό αν προσέλθουμε, με πίστη και ευλάβεια, στον οίκο του Θεού εν ώρα των ιερών Ακολουθιών και της ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΠΟΥ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΗΣΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ; To οξύμωρο της όλης υπόθεσης και για να αποδείξουμε πόσο ολιγόπιστοι είμαστε η Ιερά Σύνοδος υποχρεώνει, άκουσον άκουσον, τους πιστούς να φοράνε διπλό προστατευτικό κάλυμμα προσώπου (μάσκα υφασμάτινη και χειρουργική), όταν δεν είναι υποχρεωτική η χρήση της σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής! Eιρήσθω εν παρόδω, δεν πρέπει, σύμφωνα με φωτισμένους γέροντες και Μητροπολίτες (π.χ. ιερέας Σάββας Αγιορείτης, Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος) της εκκλησίας μας, να προβαίνουμε σε χρήση της μάσκας εντός των Ιερών Ναών κατά την Θεία λειτουργία, γιατί αποτελεί βλασφημία προς το Άγιο Πνεύμα! Επίσης, την Μεγάλη Πέμπτη και την Μεγάλη Παρασκευή η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου προβλέπει ότι κατά την προσκύνηση του Εσταυρωμένου και του επιταφίου, οι πιστοί θα προσέρχονται προς προσκύνηση τηρώντας με ακρίβεια την προβλεπόμενη απόσταση των δύο (2) μέτρων μεταξύ τους και φορώντας προστατευτική μάσκα.
Δηλαδή στις δυο κορυφαίες στιγμές της Μεγάλης Εβδομάδας επιδεικνύουμε ασέβεια και ολιγοπιστία!
Και διερωτάμε σε παλαιότερες εποχές που υπήρχαν άλλες μεταδιδόμενες ασθένειες (π.χ. φυματίωση) ενεργούσαν αναλόγως όπως εμείς τώρα; Αλλά ακόμη και αν αποδεκτούμε ότι μπορεί να μεταδοθεί σε κάποια άτομα, πράγμα αδύνατο, κατόπιν Θείας παραχώρησης και τους συμβεί κάτι ανεπιθύμητο τα συγκεκριμένα άτομα θα έχουν δοκιμαστεί επιτυχώς για την πίστη τους και θα βαίνουν σε καλό δρόμο για να κερδίσουν την Ουράνια Βασιλεία! Καθότι σκοπός του κάθε Χριστιανού πρέπει να είναι η κατάκτηση της αιωνιότητας μιας και η ζωή εδώ είναι προσωρινή και μάταια! Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστὸς κηρύττει «Τί γὰρ ὠφελήσει ἄνθρωπον, ἐὰν κερδίση τὸν κόσμον ὅλον καὶ ζημιωθῆ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ; Δηλαδή, τι θα ωφελήσει τον άνθρωπο, αν κερδίσει όλο τον κόσμο και χάσει την ψυχή του.
Σύμφωνα με απόφαση της Ιεράς Συνόδου η Λιτάνευση του Επιταφίου θα πραγματοποιηθεί μόνο πέριξ των Ιερών Ναών, δίχως το σχηματισμό πομπής από τους πιστούς! Με άλλα λόγια, εγώ το αντιλαμβάνομαι, ως μια γρήγορη περιφορά γύρω από το Ναό δίκην αγγαρείας για να ξεμπερδεύουμε και χωρίς συμμετοχή των πιστών λες και το σώμα της εκκλησίας αποτελείται μόνο από κάποιους ολίγους ιερείς και όχι το σύνολο των πιστών! Επίσης, σαν πρόσχημα για αυτήν την απόφαση αναφέρουν την αποφυγή του συνωστισμού που είναι εμφανώς φανερή σε άλλες περιπτώσεις της κοινωνικής ζωής (μέσα μαζικής μεταφοράς, ουρές στις τράπεζες και υπαίθριες συναυλίες στις πλατείες και αλλού!
Kορωνίδα των αποφάσεών της που πραγματικά προκαλεί την μεγαλύτερη θλίψη και αποτροπιασμό είναι ότι μεταφέρεται χρονικά η Ανάσταση, για πρώτη φορά στα εκκλησιαστικά χρονικά στις 21 η ώρα από 24 γιατί δεν πρέπει να διασαλευθεί η ισχύουσα απαγόρευση των μετακινήσεων!
Δηλαδή δεν θα μπορούσε να υπάρχει εξαίρεση για αυτήν την ημέρα που είναι η κορυφαία ημέρα στην ορθόδοξη εκκλησία και την θυσιάζουμε στο βωμό της τυπικότητας των νόμων επιδεικνύοντας απρέπεια; Το σημαντικότερο όμως είναι ότι από θεολογικής σκοπιάς δεν είναι ορθή η μεταφορά της ώρας καθόσον Ο Ιησούς Χριστός αναστήθηκε την Κυριακή του Πάσχα και όχι το Μέγα Σάββατο!! Επιπλέον, το Μεγάλο Σάββατο φέτος συμπίπτει με το Πάσχα των Εβραίων και δεν πρέπει να συμπίπτουν σε καμία περίπτωση αυτές οι δυο γιορτές σύμφωνα με την Α’ Οικουμενική Σύνοδο! Εκτός αν η Ιερά Σύνοδος αποφάσισε ότι παύει να ακολουθεί τους κανόνες των οικουμενικών και τοπικών συνόδων και εισάγει νεωτερισμούς στη λειτουργία της!
Έτσι κι αλλιώς από τη Δευτέρα του Πάσχα εισερχόμαστε σε μια φάση απελευθέρωσης των δραστηριοτήτων και μείωσης των ωρών απαγόρευσης κυκλοφορίας σύμφωνα με τον οδικό χάρτη που ανακοινώσε προ ημερών ο Πρωθυπουργός. Καθώς τη Δευτέρα του Πάσχα θα επιτρέπεται η κυκλοφορία μέχρι τις 23. Επίσης, ανοίγει η εστίαση και από 15 Μαΐου απελευθερώνονται οι διαπεριφερειακές μετακινήσεις. Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι σταδιακά μειώνεται ο κίνδυνος έξαρσης της πανδημίας τον οποίο, όλος περιέργως, αναγνωρίζει ότι υφίσταται κυρίως στην περίοδο της Μεγάλης εβδομάδας και του Πάσχα και μάλιστα εντός των Ιερών Ναών. Τέτοιος κίνδυνος βέβαια επ’ ουδενί δεν υφίσταται καθόσον τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά και τα Φώτα που υπήρχε συνάθροιση των πιστών στις εκκλησίες παρά τις κινδυνολογίες των επιστημόνων που διαλαλούσαν ότι λόγω του συνωστισμού που σημειώθηκε στις εκκλησίες την περίοδο των εορτών θα έχουμε εκτόξευση των κρουσμάτων τις επόμενες μέρες εντούτοις διαψεύστηκαν οικτρά καθότι τα κρούσματα που σημειωθήκαν ήταν σχετικά λίγα! Πραγματικά ο απόλυτος εμπαιγμός της Κυβέρνησης στον οποίο συμμετέχει , δυστυχώς σκόπιμα ή παρασυρόμενη και η Ιερά σύνοδος!!
Επιπρόσθετα, αναφέρει ότι προτρέπει όσοι από τους πιστούς ανήκουν σε υγειονομικώς ευπαθείς ομάδες (ηλικιωμένοι, ασθενείς πάσχοντες από αναπνευστικά προβλήματα ή σακχαρώδη διαβήτη ή καρδιαγγειακά νοσήματα, ανοσοκατεσταλμένοι) να αποφεύγουν την έξοδο από τα σπίτια τους, χάριν της προστασίας της υγείας τους. Δηλαδή, με εύσχημο τρόπο, τους προέτρεπε να μην προσέλθουν και στους Ιερούς Ναούς για εκκλησιασμό!
Mνημείο κοροϊδίας προς τους Έλληνες πολίτες, έλλειψης ισονομίας, αδιαφάνειας στον τρόπο που χειρίζεται την υγειονομική κρίση του covid-19 και αντιδημοκρατισμού είναι η άνευ προηγουμένου νομοθέτηση από την κυβέρνηση της απαλλαγής από ποινικές ευθύνες της επιτροπής λοιμοξιολόγων τη στιγμή που καταγράφονται 10.000 και πλέον θάνατοι στην χώρα μας! Και αναρωτιόμαστε τι ήταν που οδήγησε την κυβέρνηση να προβεί σε αυτήν την κίνηση; Μήπως τα κυβερνητικά στελέχη διαπίστωσαν ότι η επιτροπή έλαβε εισηγήσεις που κατόπιν η κυβέρνηση τις υιοθέτησε, που ευθύνονται για θανάτους συμπατριωτών μας που θα μπορούσαν να αποφευχθούν;
Δηλωτικό της κατάστασης που διαμορφώνεται είναι ότι, σύμφωνα με την επικαιροποιημένη κατάταξη των χωρών από το Bloomberg για τη διαχείριση της πανδημίας, που δημοσιεύτηκε την 26η Aπριλίου 2021 (https://www.bloomberg.com/graphics/covid-resilience-ranking), η Ελλάδα είναι από τις χειρότερες χώρες να ζει κανείς (39ή ανάμεσα σε 53 χώρες παγκοσμίως που αξιολογούνται), και μάλιστα ειδικά για τα μέτρα εγκλεισμού θεωρείται η χειρότερη (53η) και από τις 53 χώρες, ειδικά επειδή έχει το πιο σκληρό lockdown από όλες!
Συμπερασματικά, γνωρίζαμε για την αντιχριστιανική στάση της ΝΔ που, ίσως, εκπορεύεται από αντιχριστιανικά κέντρα που προωθούν την νέα τάξη πραγμάτων της ατζέντας 2030 παραφυάδα της οποίας είναι η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ που αναλυτικά περιγράφεται στο βιβλίο, των Klaus Schwab και Thierry Malleret ανώτερων στελεχών του διεθνιστικού Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF) και μπορεί όποιος επιθυμεί να το κατεβάσει από τον εξής σύνδεσμο: https://straight2point.info/wp-content/uploads/2020/08/COVID-19_-The-Great-Reset-Klaus-Schwab.pdf, που προ μηνών εθεάθη στο γραφείο του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη! Αυτό που μας προκαλεί όμως κατάπληξη είναι το γεγονός ότι η Ιεραρχία επιδεικνύει, ανεξήγητα, αδράνεια και νωθρότητα, καθώς και συμβιβασμούς για θέματα θεολογικής πίστης και δεν απαντάει με δυναμισμό στις νέες προκλήσεις που διαμορφώνονται –από το Πάσχα του 2020 και μετά- ενώ είναι κατώτερη των προσδοκιών απογοητέυοντας το ΧΡΙΣΤΕΠΏΝΥΜΟ ΠΛΗΘΟΣ που αναζητάει μάταια και εναγωνίως εκκλησιαστικούς ταγούς! Παρακαλούμε λοιπόν τους Μητροπολίτες όλης της χώρας (μεταξύ αυτών και το Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κίτρους, Κατερίνης & Πλαταμώνος κ. Γεώργιο) να ασκήσουν πίεση στη ΔΙΑΡΚΗ Ιερά Σύνοδο να αλλάξει τις αποφάσεις της ειδικά στο ζήτημα της Λιτάνευσης του επιταφίου και να επιτρέψει στους πιστούς να συμμετάσχουν, καθώς και στο θέμα της χρονικής μεταφοράς της τέλεσης της Αναστάσεως από τις 9 μ.μ στις 12 μ.μ, ειδάλως να μη συμμορφωθούν στις παραπάνω αποφάσεις και τους διαβεβαιώνουμε ότι θα έχουν την καθολική υποστήριξή μας!
Επίσης, ζητάμε από την Ιερά Σύνοδο να αφουγκραστεί τις ανησυχίες του ορθόδοξου ποιμνίου και να ανακρούσει πρύμναν στα αιτήματά του, ενώ καλούμε την κυβέρνηση να σεβαστεί τις όποιες αλλαγές προκύψουν! Σε διαφορετική περίπτωση, με την ασέβεια που επιδεικνύουμε προς τα Θεια, δυστυχώς θα συμβούν ολέθριες καταστάσεις (π.χ, σεισμοί, άλλες θανατηφόρες ασθένειες, πόλεμοι) στο μέλλον πολύ χειρότερες από την πανδημία του covid-19! Εν κατακλέιδι, διανύοντας την εβδομάδα των Παθών με τελική κατάληξη την Ανάσταση του Κυρίου ας βιώσουμε τα Θεία Πάθη με το να λάβουμε Θεία Κοινωνία κατόπιν Θείας εξομολογήσεως, εκκλησιασμό, συγχωρητική διάθεση, φιλανθρωπίες, προσευχή με το κομποσχοίνι (Κύριε Ιησού Χριστέ Ελέησον με ή Κύριε Ιησού Χριστέ Ελέησον μας, Υπεραγία Θεοτόκε βοήθει μοι ή Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς), ειλικρινής μετάνοια, ταπεινότητα, νηστεία, εγκράτεια, μελέτη της Αγίας Γραφής, διάβασμα του Ψαλτηρίου του Δαβίδ, του Μικρού Αποδείπνου, της Μικρής Παράκλησης προς την Υπεραγία Θεοτόκο, του Θεοτοκαρίου, καθώς και Παρακλήσεις προς τους Αγίους! Ειδικά, η Θεία εξομολόγηση είναι απαραίτητη για να σωθούν οι ψυχές μας! Δεν πρέπει να διστάζουμε να εξομολογούμαστε! Τα οφέλη που μας προσφέρει επί Γης και στην επουράνια ζωή είναι σημαντικότατα μπροστά στον ενδοιασμό που τυχόν νιώθουμε λόγω ντροπής. Αν γνωρίζαμε τι μεγάλη αξία έχει θα σπεύδαμε μαζικά να εξομολογηθούμε! Είναι χρυσός που μας δίνει ο Θεός! Ο ιερέας που μας εξομολογεί είναι ο πρεσβευτής μας προς τον Θεό! Σε όποιες αμαρτίες και να υποπέσαμε, ακόμα και τις μεγαλύτερες, αν υπάρχει ειλικρινή μετάνοια και τις εξομολογηθούμε ο φιλεύσπλαχνος Θεός μας συγχωρεί! Η εξομολόγηση έχει διττό ρόλο, καθώς μας ταπεινώνει γιατί ο θεός απεχθάνεται την αλαζονεία και την εωσφορική υπερηφάνεια και μας συνετίζει, ώστε να προσπαθήσουμε να μην επαναλάβουμε τις ίδιες αμαρτίες!
Υ.Γ. Το παρόν άρθρο το αφιερώνω στoν τριαδικό Θεό (Πατήρ, Υιός και Άγιο Πνεύμα), στην μνήμη της Υπεραγίας Θεοτόκου, των Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, του Αποστόλου Παύλου, Πέτρου, Ματθία και Θωμά, των δώδεκα Αποστόλων, των προφητών Ηλία, Ιωήλ, Eνώχ, Ησαΐα, Δαβίδ, Ζαχαρία και Αβραάμ, των Αγίων του Θεού Λαζάρου, Ιωσήφ του Μνήστωρος, Ιωάννη του Προδρόμου, Ιωσήφ του Ησυχαστή, Πάντων, Φανουρίου, Ναούμ, Κυπριανού, Ιουστίνης, Νικηφόρου του Λεπρού, Πορφυρίου, Παϊσίου, Σπυρίδωνα του θαυματουργού, Βασιλείου, Παμμεγίστων Ταξιαρχών, Όλγας, Νικολάου, Παϊσίου, Ταξιάρχη Μανταμάδου, Πάντων Μαρτύρων από τον Πρωτομάρτυρα Στέφανο μέχρι σήμερα, Νεκταρίου, Νικολάου, Παρθενίου, Ραφαήλ, Νικολάου, Ειρήνης, Μελετίου Επισκόπου Κίτρους, Χριστίνας, Χαρίκλειας, Ασπασίας, Νεοφύτου, Λεοντίου, Αιμιλιανού, Ιανουαρίου του Επισκόπου και των Προκούλου, Σώσσου και Φαύστου των Διακόνων, Δισιδερίου του Αναγνώστη, Ακουτίου και Ευτυχίου, Αλεξάνδρας της βασίλισσας και των ακολούθων της Απολλωνίου, Ισαάκιου, Κοδράτου, Μαξιμιανού του Πατριάρχη της Κωνσταντινούπολης, Θεοδώρου της Κάμα του Φιλοσόφου, Καρόλου του μάρτυρα Ναθαναήλ του Αποστόλου, Νεάρχου, Γάιου Επισκόπου Ρώμης, Βικτωρινού του Μάρτυρα, Γρηγορίου του Γραβανού του Νισυρίου, Πλάτωνα του Ιερομάρτυρα Επισκόπου της Μπάνια Λούκα, Βίκτωρ, Ζωτικού, Ακινδύνου, Καισαρίου, Σεβηριανού, Χριστοφόρου, Ζήνωνα, Θεωνά και Αντωνίνου, Αναστασίου Ιερομάρτυρου επισκόπου Αντιοχείας, Γαβριήλ του Μάρτυρα, Θεοτίμου επισκόπου Ρουμανίας, Αμφιλοχίου Μακρή, Ανθίμου εν Χίω, Χαραλάμπου, Σπυρίδωνος, Διονυσίου εν Ζακύνθου, Διονυσίου εν Ολύμπω, Αλεξάνδρου εν Πύδνης, Κόρης, Παρασκευής, Αικατερίνης, Αθανασίου, Στυλιανού, Αναργύρων, Λουκά εν Κριμαία, Θεράποντα, Ιωάννη της Κλίμαξ, Μαρίας της Αιγυπτίας, Θεοφάνη εν Ναούσης, Συμεών του Αδελφόθεου Επισκόπου Ιεροσολύμων, Ποπλίων, Ευλόγιου του Ξενοδόχου, Λολλίων του Νέου, Συμεών του Νέου Στυλίτη και Γεωργίου του αδελφού του, Θεοφίλου Επισκόπου Βρεσκίας, Στεφάνου Επισκόπου Βλαντιμίρ (την μνήμη των τελευταίων Αγίων εορτάζουμε στις 27 Απριλίου), Ιωσήφ του Παγκάλου, Εννέα Μαρτύρων εν Κυζίκω, Γλαφυρής, Ιούστας, Βασιλέα Ιερομάρτυρα Επισκόπου Αμασείας, Στεφάνου Επισκόπου Περμ, Ιάσονα και Σωσιπάτρου των Αποστόλων, Κέρκυρας της Μαρτύρος, Ιωάννης του Καλοκτένη Μητροπολίτη Θηβών, Ευσεβίου, Ζήνων, Βιταλίου, Νέων, Επτά Μαρτύρων Σατορνίνου, Ιακισχόλου, Φαυστιανού, Ιανουαρίου, Μαρσαλίου, Ευφρασίου, Μαμμίνου, Κυντιανού, Αττικού, Αγαπίου και Σεκουνδίνου των Ιερομαρτύρων και οι συν αυτώ Τερτούλα και Αντωνίας των Παρθένων, ανωνύμου Μάρτυρος μετά των δύο τέκνων αυτής, Βασιλείου του Θαυματουργού εκ Σερβίας Χριστοδούλου του Αιθίοψ, Οσίων του Θεού Ιωάννη του Ομολογητή ηγουμένου της Μονής Καθαρών, Μέμνωνος του Θαυματουργού Αγάθων, Δαβίδ εν Ευβοία, Κυπριανού, Ιουστίνης, Παρθένου, Θωμαΐς. Ανδρονίκου, Αθανασίας, Φωτεινής Παρασκευής, Εριφύλης, Ιγνατίου, Κλεάρχου, Ιωάννη του Θεολόγου Παντελεήμων, Δωροθέας, Μαγδαληνής, Αντίπα, Παύλου του Ομολογητή, Αθανασίου του Μετεωρίτη
στον φύλακα Αγγελό μου, καθώς και στους φύλακες Αγγέλους της μητέρας μου, της αδερφής μου, του πατέρα μου, των παππούδων, των γιαγιάδων και θείων μου, καθώς και όλων των προγόνων μου,
Επίσης, τα αφιερώνω στην μνήμη των γερόντων Ευμενίου Σαριδάκη, Τύχωνα, Εφραίμ, Φιλοθέου Ζερβάκου, Αμβροσίου, ιερέων Ιωάννη Καλαΐδη, Φωτίου του Λαυριώτη, Σαράντου, Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, Μητροπολιτών Σισανίου και Σιατίστης κ. Αντωνίου Κόμπου και Παύλου, Αρχιμανδρίτη Ευσεβίου Ματαθαιόπουλου, Ηγουμένης Ευγενίας Κλειδαράς, Ταξιαρχίας, Ταξιαρχίας και Παρθενίας, γερόντισσας Λαμπρινής Βέτσου, ιερέα Γεωργίου Μεταλληνού, Μητροπολίτη Φλώρινας Αυγουστίνου Καντιώτη, ιερέα Αθανασίου Μυτιληναίου στη μνήμη του πρόσφατα εκλιπόντος πατέρα μου Θωμά, των κάτωθι αποθανουσών και αποθανόντων γιαγιάδων μου Φανής Μακρυγιάννη (δασκάλα στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης) και Στυλιανής Γκατζή, των παππούδων μου Βασιλείου Γκατζή (αναπήρου στον ελληνοϊταλικό πόλεμο 1940-1941), Βασιλείου Μακρυγιάννη (συμμετείχε στην εθνική αντίσταση με ένα από τα ένοπλα σώματα του ΕΔΕΣ του στρατηγού Ναπολέοντα Ζέρβα), των προπαππούδων μου Ιωάννη Γκατζή (αποθανόντα στην μάχη μεταξύ ελληνικών και βουλγαρικών δυνάμεων στο Κιλκίς-Λαχανά τον Ιούνιο του 1913), Δημητρίου Γκατζή, Σπυρίδωνος Μακρυγιάννη, Αθανασίου Σάββα και Θωμά, των προγιαγιάδων μου Μαρίας Μακρυγιάννης, Βασιλικής Σάββα, Ευανθίας Γκατζή και Φωτεινής, της νονάς μου Ελβίρας και του νονού μου Νικολάου, πάππου προς πάππου, καθώς και των κεκοιμημένων προγόνων και συγγενών μου, των πεσόντων ηρώων υπέρ της πατρίδας μας, του θείου μου Δημητρίου, της θείας μου Ηλιάδος, του Ηλία, της Φανής, της Μαρίας, του Αποστόλου, του Αριστείδου, του Ευαγγέλου, της Ευαγγελίας, του Γεωργίου, της Γαρουφαλιάς, της Ευτυχίας, της Ελένης, του πνευματικού μου πατέρα Αρχιμανδρίτη Στεφάνου Παπαθανασίου, των Ιερέων Μιχαήλ, Αθανασίου και Λαζάρου και σε όλους τους κεκοιμημένους από αρχής κόσμου!
Τέλος, στους ζώντες μητέρα μου Μαρία, στην αδερφή μου Στυλιανή (Ινώ), στο γέροντα Γαβριήλ, στους ιερείς Γεώργιο και Χρήστο, στον ιερέα Βασίλειο Βολουδάκη, στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μόρφου κ. Νεόφυτο, στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ. Σεραφείμ, στους Διδάκτορες και συγγραφείς Ηλία Καλλιώρα, Νεκτάριο Δαπέργολα, και Κωνσταντίνο Βαρδάκα, στους θείους μου Ευάγγελο, Ιωάννη Δημήτριο και Βασίλειο, στα ξαδέλφια μου Άγγελο, Κωνσταντίνο, Κωνσταντίνο, Βασίλειο, Χαράλαμπο, Γεώργιο και Βασίλειο, στις θείες μου Λούλα και Ελευθερία, στην ξαδέλφη μου Ελένη, στον Στυλιανό, στον Αρχιμανδρίτη Σάββα τον Αγιορείτη, στο γέροντα Ευθύμιο, στον ιερέα Βασίλειο Βολουδάκη, στο γέροντα Παρθένιο (Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Αγίου Παύλου), στις φίλες μου Μαρία, Χαρίκλεια και Πολυξένη, καθώς και σε όλους του ασθενούντες και μη του κόσμου.
Σας παρακαλώ όποιος/ όποια επιθυμεί ας μνημονεύσει τα παραπάνω ονόματα στις προσευχές του και ας τα δώσει να διαβαστούν στις Θείες λειτουργίες!