Η UEFA και οι αντιφάσεις της, κάποιες φορές πολύ ελαστική απέναντι στους συλλόγους σε σοβαρά θέματα, θέλει να είναι ταυτόχρονα αρκετά αυστηρή σε περιπτώσεις που φαντάζουν ήσσονος σημασίας.

Ειδικά στο θέμα των εμφανίσεων, κι αυτό μπορεί να το βεβαιώσει καλύτερα από τον καθένα ο Άγιαξ.

Κατά τη διάρκεια του Αυγούστο, ο σύλλογος του Άμστερνταμ προκάλεσε αίσθηση αποκαλύπτοντας μια ειδική τρίτη εμφάνιση, εμπνευσμένη από το διάσημο τραγούδι του Μπομπ Μάρλεϊ «Three Little Birds», που έγινε ύμνος για τους υποστηρικτές του.

Μια μαύρη φανέλα με τρεις κόκκινες, πράσινες και κίτρινες ρίγες στα μανίκια σε παναφρικανικά χρώματα (και του κινήματος Rastafarian), καθώς και τρία μικρά πουλιά στην πλάτη, ακριβώς κάτω από το γιακά, που ήταν και η ουσία του θέματος.

Καθώς ο Άγιαξ έπαιξε στο γήπεδο της Τσβόλε στο πρωτάθλημα το Σάββατο, για πρώτη φορά με την τρίτη εμφάνισή του, κάποιοι προσεκτικοί παρατηρητές είδαν ότι τα πουλιά είχαν εξαφανιστεί από τη φανέλα. Γιατί;

«Η UEFA δεν τα θεωρεί ως έκφραση του λογότυπου του συλλόγου, του λογότυπου του κύριου χορηγού ή του χορηγού στο μανίκι», δήλωσε ο σύλλογος στην AjaxLife, η οποία προσπάθησε να διερευνήσει το θέμα.

«Εάν ο Άγιαξ δεν μπορεί επομένως να φοράει αυτή τη φανέλα στις ηπειρωτικές διασυλλογικές διοργανώσεις, έχει το δικαίωμα στην Eredivisie», σύμφωνα με τον ιστότοπο που ειδικεύεται στις ειδήσεις του Αίαντα της Ολλανδίας. Η εν λόγω φανέλα προοριζόταν κυρίως για χρήση στο Champions League, έτσι ο σύλλογος αποφάσισε να παράγει μόνο μία έκδοση για τους παίκτες.

Η εμφάνιση ήταν σε κάθε περίπτωση τεράστια επιτυχία για τους οπαδούς της ιστορικής ομάδας και το διαθέσιμο απόθεμα εξαντλήθηκε μετά από μερικές ώρες. Την περασμένη εβδομάδα ο Άγιαξ ανακοίνωσε στον ιστότοπό του ανεφοδιασμό, αλλά με εκτιμώμενη ημερομηνία παράδοσης έως τον Ιανουάριο του 2022.

«Δεν έχουμε δει ποτέ τόσο μεγάλη ζήτηση για φανέλα του Άγιαξ», δήλωσε ο Έντουιν φαν ντερ Σαρ, γενικός διευθυντής του συλλόγου.

«Ειδικά σε διεθνές επίπεδο, όπου η προσοχή ήταν πολύ μεγαλύτερη από εμάς. Αφού έχουμε λάβει πολλά μηνύματα από οπαδούς που ήταν σε διακοπές ή στο εξωτερικό και οι οποίοι δεν κατάφεραν να πάρουν φανέλα, συμβουλευτήκαμε την Adidas και την οικογένεια του Μπομπ Μάρλεϊ για να δούμε τι είναι δυνατό να πράξουμε».

 

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ