Google: Νέα εργαλεία ΑΙ αλλάζουν τις διαδικτυακές αναζητήσεις
Η λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης ενεργοποιείται αυτόματα για ερωτήματα που δεν μπορούν εύκολα να απαντηθούν με λίστες συνδέσμων.
Η μηχανή αναζήτησης της Google, βασική πύλη για πρόσβαση στο περιεχόμενο του Διαδικτύου, αναβαθμίζεται με λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης, η οποία θα αναλαμβάνει να λύνει τις απορίες σας όταν η κλασσική λίστα των μπλε συνδέσμων δεν επαρκεί.
Η ανανεωμένη μηχανή αναζήτησης, με την ονομασία Search Generative Experience, παρουσιάστηκε την Τετάρτη στο συνέδριο I/O της Google στην Καλιφόρνια, σε μια προσπάθεια της εταιρείας να διαβεβαιώσει χρήστες και επενδυτές ότι δεν μένει πίσω από τη Microsoft, η οποία κερδίζει έδαφος χάρη στη συνεργασία της με την OpenAI που δημιούργησε το διάσημο ChatGPT.
«Φανταζόμαστε από την αρχή όλα τα βασικά προϊόντα μας συμπεριλαμβανομένων των αναζητήσεων» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Alphabet Σούνταρ Πίτσαϊ.
Τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης ενσωματώνονται όχι μόνο στη μηχανή αναζήτησης αλλά και σε προϊόντα όπως το Gmail, το οποίο μπορεί να συντάσσει email, ή το Google Photos, το οποίο θα μπορεί σύντομα να αλλάζει εικόνες προσθέτοντας χρώμα ή μετακινώντας τους εικονιζόμενους στο κέντρο.
Τις επόμενες εβδομάδες, το Search Generative Experience θα γίνει διαθέσιμο στις ΗΠΑ με λίστα αναμονής, μια δοκιμαστική φάση κατά την οποία η εταιρεία θα παρακολουθεί την ταχύτητα, την ποιότητα και το κόστος της υπηρεσίας, ανέφερε στο Reuters η αντιπρόεδρος της Alphabet Κάθι Έντουαρντς.
Αξιοποιώντας τη λεγόμενη γενετική τεχνητή νοημοσύνη –αλγορίθμους που εκπαιδεύονται με δεδομένα από το Διαδίκτυο ώστε να απαντούν σε ερωτήσεις και να δημιουργούν κείμενα, εικόνες και κώδικα υπολογιστή- η Google ελπίζει να διατηρήσει την κυρίαρχη θέση της στην αγορά διαφημίσεων αναζήτησης, μια αγορά που σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Magna έχει ύψος 286 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Πώς λειτουργεί
Η μηχανή αναζήτησης παραμένει ξεχωριστή υπηρεσία από το Bard, τη μηχανή διαλόγου που προσφέρει η Google σε 180 χώρες, στις οποίες ακόμα δεν περιλαμβάνεται η Ελλάδα.
Το Google Search ουσιαστικά διατηρεί την ίδια γνώριμη εμφάνιση και συμπεριφέρεται με τον ίδιο τρόπο για πολλές αναζητήσεις. Για παράδειγμα, αν ο χρήστης εισαγάγει τους όρους «καιρός στο Σαν Φρανσίσκο», η μηχανή προτείνει συνδέσμους και προσφέρει πρόγνωση οκτώ ημερών όπως και σήμερα.
Η λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης ενεργοποιείται αυτόματα για ερωτήματα που δεν μπορούν εύκολα να απαντηθούν με λίστες συνδέσμων. Για παράδειγμα, ρεπόρτερ του Reuters ρώτησε τι ρούχα πρέπει να φορέσει στο Σαν Φρανσίσκο, οπότε έλαβε μια μακροσκελή απάντηση, με τη λίστα συνδέσμων να εμφανίζεται πιο κάτω.
«Φορέστε ρούχα σε στρώματα, όπως ένα κοντομάνικο και ένα ελαφρύ πουλόβερ ή ζακέτα» πρότεινε η μηχανή.
Ακόμα, οι χρήστες θα μπορούν να ενεργοποιήσουν τη «λειτουργία διαλόγου», η οποία θυμάται τα προηγούμενα ερωτήματα για να απαντήσει στα επόμενα.
Η λειτουργία είναι σχεδιασμένη να προσφέρει βοήθεια μόνο τις αναζητήσεις και δεν έχει δική της «προσωπικότητα» όπως το Bard ή το ChatGPT. Για παράδειγμα, οι απαντήσεις δεν περιλαμβάνουν ποτέ τη λέξη «εγώ».
Αναβαθμίσεις ανακοινώθηκαν και για το Bard, το οποίο βασίζεται πλέον στο νέο γλωσσικό μοντέλo PaLM και αναγνωρίζει όχι μόνο φωνητικές οδηγίες αλλά και εικόνες, κάτι που σημαίνει ότι ο χρήστης θα μπορεί για παράδειγμα να βάζει αυτόματες λεζάντες σε φωτογραφίες.
Λειτουργίες γενετικής ΑΙ προστίθενται επίσης στις υπηρεσίες νέφους της Google και τίθενται στη διάθεση μεγάλων εταιρικών πελατών όπως η Deutsche Bank και η Uber Technologies.
Στο συνέδριο Ι/Ο, τέλος, η Google παρουσίασε το νέο αναδιπλούμενο κινητό τηλέφωνο Pixel που προσφέρει εργαλεία ΑΙ. Η συσκευή τιμάται 1.799 δολάρια και συνοδεύεται από δωρεάν ρολόοι Pixel Wach.
H εταιρεία παρουσίασε επίσης το Pixel 7A, κόστους 499 δολαρίων, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στην αμερικανική αγορά.
Πηγή:in.gr