«ΨΗΦΟΣ ΣΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΞΗΣΗ ΜΙΣΘΩΝ, ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΩΝ, ΡΥΘΜΙΣΗ ΧΡΕΩΝ, ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ»

 

Συνέντευξη στην εφημερίδα «Ενημέρωση & Αγγελίες» παραχώρησε ο Γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Πιερίας κ. Κωνσταντίνος Χατζηιωαννίδης, ενόψει τον εθνικών εκλογών της 21ης Μαΐου.

Στης 21 Μαΐου βουλευτικές εκλογές, κύριε Χατζηιωαννίδη. Ποιο είναι το διακύβευμα; Ποιο είναι το βασικό δίλλημα που θεωρείτε ότι θα απαντήσει το εκλογικό σώμα;

Το δίλημμα των εκλογών είναι: Ξανά Μητσοτάκης ή Αλλαγή. Στις 21 Μαΐου ο ελληνικός λαός θα πει «Ως εδώ!». Θα γυρίσει την πλάτη στην αδικία και θα επιλέξει Δικαιοσύνη παντού. Την αδικία δεν την ανέχεται ούτε ο αριστερός, ούτε ο δεξιός, ούτε ο κεντρώος. Οι εκλογείς θα επιλέξουν τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Μόνο η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ σημαίνει ήττα της Ν.Δ. και του καθεστώτος Μητσοτάκη. Πρώτο κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ σημαίνει: πολιτική αλλαγή και προοδευτική κυβέρνηση συνεργασίας με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ και Πρωθυπουργό τον Αλ. Τσίπρα από την κάλπη της απλής αναλογικής – χωρίς δεύτερες εκλογές και περιπέτειες. Η απλή αναλογική δεν σημαίνει χαλαρή ψήφος. Χαλαρή ψήφος σημαίνει Μητσοτάκης και διαιώνιση του δράματος που ζήσαμε 4 χρόνια. Ξέρουμε και μπορούμε να φέρουμε την αλλαγή. Δεν ζητάμε δεύτερη ευκαιρία. Ζητάμε την πρώτη ευκαιρία να κυβερνήσουμε με το πρόγραμμά μας, μακριά από τους καταναγκασμούς της τρόικα. Ψήφος στον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ σημαίνει 4 πράγματα: αύξηση μισθών, μείωση τιμών, ρύθμιση χρεών, δίκαιο και αποτελεσματικό κράτος δίπλα στον πολίτη. Έχουμε το πρόγραμμα, το σχέδιο, την εμπειρία και το ανθρώπινο δυναμικό για να το κάνουμε πράξη.

Δόθηκε στη δημοσιότητα το πρόγραμμά του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ. Τι προβλέπει συνοπτικά;

Το πρόγραμμά μας διαρθρώνεται αφενός στις άμεσες παρεμβάσεις των πρώτων 50 ημερών της προοδευτικής διακυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και αφετέρου στις παρεμβάσεις σε κάθε τομέα δημόσιας πολιτικής.

Επιγραμματικά και συνοπτικά για την άμεση αντιμετώπιση της ακρίβειας προβλέπεται η αύξηση του κατώτατου μισθού στα 880 ευρώ στον ιδιωτικό τομέα, θεσμοθέτηση της ετήσιας τιμαριθμικής αναπροσαρμογής στο ύψος του πληθωρισμού του προηγούμενου έτους, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα. Στον δημόσιο τομέα οι μισθοί θα αυξηθούν άμεσα κατά 10%.

Η επαναφορά της 13ης σύνταξης του 2019, πλήρης για συντάξεις έως 500 ευρώ και ποσοστιαία για τα ανώτερα κλιμάκια και χορήγηση της αύξησης του 7,5% για το 2023 σε όλους τους συνταξιούχους, ανεξαρτήτως της ύπαρξης προσωπικής διαφοράς. Αναστολή των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας για ακίνητα έως 300.000 ευρώ, μέχρι την κατάθεση συνολικού σχεδίου αντικατάστασης του πτωχευτικού νόμου της Ν.Δ. και μόνιμων μέτρων προστασίας της πρώτης κατοικίας. Ρύθμιση του ιδιωτικού χρέους σε ασφαλιστικά ταμεία και εφορία, με διαγραφή μέρους της βασικής οφειλής, 120 δόσεις για την αποπληρωμή του υπολοίπου.

Δικαίωμα ένταξης και όσοι απώλεσαν τη ρύθμιση του 2019. Θέσπιση ανώτατου συντελεστή κέρδους στον ενεργειακό τομέα στο 5%. Φορολόγηση άμεσα των υπερκερδών και επιστροφή στους καταναλωτές άμεσα ή με ελαφρύνσεις φόρων (ΕΦΚ) και χρεώσεων. Μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα στον χαμηλότερο συντελεστή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατάργηση από την καταβολή του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο. Μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα στο 6%.

Άμεση κατάργηση του συνόλου των αντεργατικών ρυθμίσεων της Ν.Δ., κατοχύρωση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, ξεπάγωμα των τριετών στον ιδιωτικό τομέα, αναβάθμιση του ΣΕΠΕ σε αυτοτελή Γενική Γραμματεία, 15.000 στοχευμένες προσλήψεις σε βάθος 4ετίας στην Υγεία, συγκρότηση 380 ΤΟΜΥ σε όλη τη χώρα, σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο στις δημόσιες δαπάνες υγείας (7,5% του ΑΕΠ), περιορισμός των ανισοτήτων στη φροντίδα υγείας μεταξύ Κέντρου και Περιφέρειας με το Υγειονομικό Ισοδύναμο, αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ, κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για την πρόσβαση στα πανεπιστήμια από τη φετινή χρονιά, απόδοση σε 900.000 γυναίκες του επιδόματος μητέρας, δωρεάν ένταξη όλων των παιδιών σε βρεφονηπιακούς σταθμούς, με διευρυμένο 10ωρο ωράριο, αύξηση του αφορολόγητου ορίου στα 10.000 ευρώ, κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.

Δημόσιος πυλώνας στο τραπεζικό σύστημα, προστασία πρώτης κατοικίας, επαγγελματικής στέγης, αγροτικής γης, ανάκτηση του δημόσιου ελέγχου στη ΔΕΗ.

 

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Σκέρτσος σας επιτέθηκε για το πρόγραμμά σας λέγοντας ότι κοστίζει 83 δισ. ευρώ, ενώ και ο κ. Μητσοτάκης έχει πει πολλές φορές ότι αν εφαρμοστεί το πρόγραμμά σας θα οδηγήσει σε μνημόνιο. Είναι κοστολογημένο το πρόγραμμά σας;

Ο κ. Μητσοτάκης είπε πρόσφατα ότι κοστίζει 70 δισ. Μετά βγήκε ο κ. Σκέρτσος και είπε ότι κοστίζει 83 δισ. Τον περασμένο Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ που ο Πρόεδρος μας Αλέξης Τσίπρας είχε παρουσιάσει τα ίδια, είπαν με δηλώσεις Σταϊκούρα ότι το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ κοστίζει 23 δισ. και λίγο αργότερα ο Μητσοτάκης ανέβασε το κόστος του στα 45 δισ. Είναι προφανές ότι δεν τους πιστεύει κανείς πλέον. Το πρόγραμμά μας είναι ρεαλιστικό και κοστολογημένο. Κοστίζει 5,5 δισ. τον χρόνο και κινείται εντός των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη μοιράζει δισεκατομμύρια στην αισχροκέρδεια και έχει δώσει 10 δισ. σε απευθείας αναθέσεις στους δικούς της, αλλά κάθε φορά που εμείς μιλάμε για ένα φιλολαϊκό μέτρο, μας λέει «πού θα βρείτε τα λεφτά;». Με άλλα λόγια, το πρόγραμμά μας κοστίζει το μισό από τις απευθείας αναθέσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη σε ημετέρους.

Για το πρόγραμμα της ΝΔ που παρουσίασε ο κ. Μητσοτάκης ποιο είναι το σχόλιό σας;

Αφού ο κ. Μητσοτάκης βύθισε τους Έλληνες στην ακρίβεια, τα χρέη και τη μείωση εισοδημάτων, εμφανίστηκε ως «Μεσσίας» τάζοντας πως θα κάνει ό,τι δεν έκανε 4 ολόκληρα χρόνια που κυβερνά. Δεν είπε λέξη για την αισχροκέρδεια, για το ιδιωτικό χρέος που έχει διογκωθεί επί των ημερών του κατά 40 δισ., για τη μεσαία τάξη που έχει καταντήσει να ζει με κουπόνια, για τις ανισότητες που διευρύνουν οι πολιτικές του. Εξαντλήθηκε σε κούφιες υποσχέσεις, ελπίζοντας πως θα εξαπατήσει για δεύτερη φορά τους πολίτες, όπως το 2019 που έταξε λιγότερους φόρους και σε 4 χρόνια λεηλάτησε τη μεσαία τάξη με τους έμμεσους φόρους, που έταξε καλύτερες συντάξεις και σε 4 χρόνια στέρησε 7 δισ. από τους συνταξιούχους με την περικοπή 13ης σύνταξης και από τη μη καταβολή αναδρομικών για περικοπές σε δώρα και επικουρικές τάζοντας και πάλι αυξήσεις στις συντάξεις. Όταν το 2019 έταξε καλύτερες δουλειές και σε 4 χρόνια οι εργαζόμενοι είδαν το διαθέσιμο εισόδημά τους να μειώνεται, απλήρωτες υπερωρίες, κατάργηση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, έκρηξη των εργατικών δυστυχημάτων, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στην 4η χειρότερη θέση στην απώλεια εισοδήματος στον ΟΟΣΑ. Τώρα τάζει πάλι καλύτερους μισθούς και ασφάλεια στην εργασία. Όταν το 2019 έταξε ανάπτυξη και επενδύσεις και σε 4 χρόνια το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε 10 φορές. Τώρα τάζει πάλι ανάπτυξη και επενδύσεις. Όταν το 2019 έταξε επιτελικό κράτος και σε 4 χρόνια το κράτος αλώθηκε από τους «γαλάζιους» στρατούς ρουσφετιών και το δημόσιο χρήμα λεηλατήθηκε από απευθείας αναθέσεις. Τώρα τάζει πάλι αξιοκρατία και αξιολόγηση.

Για να υλοποιηθεί ωστόσο το πρόγραμμα του κόμματός σας, για το οποίο δεσμεύεστε από την πρώτη ημέρα ανάληψης της εξουσίας, αν και εφόσον δοθεί η δυνατότητα προοδευτικής διακυβέρνησης, θα πρέπει να συνομολογήσουν σε αυτό το 3ο κόμμα ή/και τα κόμματα της Αριστεράς στα οποία και απευθύνεστε. Μέχρι τώρα, τουλάχιστον, βλέπουμε ότι υπάρχει σθεναρή αντίδραση από τα κόμματα της Αριστεράς στο ενδεχόμενο μιας τέτοιας προοδευτικής διακυβέρνησης της χώρας. Πώς θα υπάρξει τελικά κυβέρνηση με προοδευτικό πρόσημο στις 21 Μαΐου;

Κοιτάξτε, τα πράγματα είναι πολύ απλά. Έχουμε εκλογές με απλή αναλογική. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι επειδή θα έχουμε απλή αναλογική, εκλείπει η απλή λογική. Αυτός που θα έρθει πρώτος, θα έχει τη δυνατότητα να καθορίσει το παιχνίδι των μετεκλογικών συνεργασιών την επόμενη μέρα. Αυτός που θα έρθει πρώτος, θα έχει τη δυνατότητα να συγκροτήσει κυβέρνηση.

Εάν είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, θα έχει τη δυνατότητα να φτιάξει μια προοδευτική κυβέρνηση. Ο πρώτος με τον τρίτο, θα έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν κυβέρνηση, με βάση τα δεδομένα που έχουμε στα χέρια μας τούτη την ώρα.

Λέει ο κ. Μητσοτάκης ότι «εγώ δεν θα συνεργαστώ, εγώ θα πάω σε δεύτερες εκλογές, αλλά θα πάρω τη διερευνητική εντολή», αυτό δεν είπε πρόσφατα; Τι θα την πάρει να την κάνει; Βόλτα; Μην ακούτε, μην πιστεύετε τίποτε απ’ όλα όσα λέει. Ο κ. Μητσοτάκης αν είναι έστω και με μισή μονάδα μπροστά, θα επιδιώξει να φτιάξει κυβέρνηση την επόμενη μέρα. Δεν θα αναλάβει το ρίσκο μιας επαναληπτικής εκλογής, όπου θα ξέρει ότι θα χάσει. Θα κατσικωθεί στην εξουσία!

Εάν μετά απ’ όλα όσα έχει κάνει, υποκλοπές, διάλυση κοινωνικών σχέσεων, διάλυση κοινωνικού κράτους, και παρ’ όλα αυτά βγει πρώτος με μισή μονάδα, θα κατσικωθεί στην εξουσία και θα επιχειρήσει με κάθε τρόπο να φτιάξει κυβέρνηση είτε με εκβιασμούς, είτε με πιέσεις, είτε με αποστασίες. Ο μόνος τρόπος αυτό να αποφευχθεί, είναι ο ΣΥΡΙΖΑ να είναι μπροστά, να είναι πρώτο κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ποιος θα είναι ο Πρωθυπουργός; Ο κ. Ανδρουλάκης επιμένει πως δεν θέλει ούτε τον κ. Τσίπρα ούτε τον κ. Μητσοτάκη για Πρωθυπουργό. Μιλά για Πρωθυπουργό κοινής αποδοχής. Ποιο είναι το σχόλιο σας;

Ο κ. Ανδρουλάκης και το ΚΙΝΑΛ – ΠΑΣΟΚ, το 3ο καθώς φαίνεται κόμμα, δεν μπορεί να διεκδικεί να οικειοποιηθεί το δικαίωμα του ελληνικού λαού να εκλέγει αυτόν που θα τον κυβερνήσει για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Αυτό δεν γίνεται πουθενά στην Ευρώπη, όπου υπάρχει απλή αναλογική. Να δούμε πρώτα την ετυμηγορία του ελληνικού λαού. Καταθέσαμε τις προγραμματικές μας δεσμεύσεις και πάνω σε αυτές ζητούμε να κουβεντιάσουμε. Ο κ. Ανδρουλάκης θέλει να συζητάμε για πρόσωπα. Αν όμως τόσο πολύ επιμένει για πρόσωπα, θα έπρεπε να προτείνει και κάποιον. Είναι μια πρόταση που δεν μπορεί να έχει βάση, δεν μπορεί να σταθεί. Και δεν μπορεί να σταθεί, διότι όποτε στη χώρα μας είχαμε Πρωθυπουργούς οι οποίοι δεν ήταν εκλεγμένοι, οι οποίοι βγήκαν από το παρασκήνιο, τα αποτελέσματα δεν ήταν τα καλύτερα δυνατά. Πιστεύω ότι κυβέρνηση θα σχηματιστεί από τις εκλογές της απλής αναλογικής. Πιστεύω ότι η κυβέρνηση που θα σχηματιστεί θα είναι ανάμεσα στο 1ο και στο 3 ο κόμμα. Και πιστεύω ότι η κυβέρνηση αυτή θα έχει ή Πρωθυπουργό τον κ. Μητσοτάκη για άλλα τέσσερα χρόνια ή Πρωθυπουργό τον κ. Τσίπρα σε ένα σχήμα συνεργασίας προοδευτικών δυνάμεων για μια σταθερή κυβέρνηση για την επόμενη τετραετία.

Ίσως θα έπρεπε να ξεκινήσουμε την συζήτησή μας με το ερώτημα «τι σημαίνουν οι εκλογές της 21ης Μαΐου για την Πιερία;». Γιατί οι Πιεριείς να σας επιλέξουν;

O Νομός Πιερίας, με οικονομία αγροτική και τουριστική, έχει μια ιδιαίτερη γεωμορφολογία με όρια ανατολικά μία ακτογραμμή μεγαλύτερη των 100 χιλιομέτρων και δυτικά τους δύο ορεινούς όγκους του Ολύμπου και των Πιερίων. Η ενδιάμεση εύφορη πεδινή έκταση έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα να διασχίζεται από τον νότο προς το βορρά από δύο άξονες εθνικής εμβέλειας, τον οδικό και τον σιδηροδρομικό με βεβαρημένη την κατάσταση από τη ροή και των όμβριων αλλά και των φυσικών και εποχιακών υδάτων των ορεινών όγκων.

Τα πλημμυρικά φαινόμενα στον Νομό και με δεδομένη την κλιματική αλλαγή η οποία επιδεινώνει σε ένταση, διάρκεια και συχνότητα τα επικίνδυνα φυσικά καιρικά φαινόμενα, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη να θωρακιστεί ο Νομός με ένα συνολικό αντιπλημμυρικό έργο εθνικής σημασίας που υπερβαίνει τις αποσπασματικές δυνατότητες παρέμβασης των Δήμων και της Περιφέρειας και ταυτόχρονα μία μελέτη που θα οδηγήσει σε συνολική διαχείριση των υδάτων μπορεί να αποτελέσει αναπτυξιακό εργαλείο για την ακμάζουσα αγροτική οικονομία του Νομού. Αυτός είναι σημαντικός λόγος για να μας επιλέξουν και να ψηφίσουν οι πολίτες τον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ.

Ένα μεγάλο ποσοστό της αγροτικής οικονομίας του Νομού προέρχεται από το ακτινίδιο. Η χώρα μας, είναι πλέον παγκόσμια δύναμη στο ακτινίδιο. Η αλματώδης πορεία του κερδοφόρου φρούτου, του ακτινιδίου, αλλά και οι κίνδυνοι και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει, γεννούν καινούργιες ανάγκες που πρέπει επειγόντως να καλυφθούν, προκειμένου να συνεχίσει να συμβάλλει στην οικονομία της χώρας και στην παραγωγική ανασυγκρότησή της. Καθοριστικό ρόλο σ’ αυτό, θα μπορούσε να παίξει η δημιουργία ενός Κέντρου Ακτινιδιάς, με έδρα την Πιερία, τον τόπο όπου πρωτοξεκίνησε και συνεχίζει να δείχνει την εύνοιά του το προϊόν, χάρη βέβαια και στον σεβασμό και την προσοχή που του ανταποδίδουν και οι παραγωγοί του και οι συνεταιριστικοί τους φορείς. Ένα τέτοιο Κέντρο, με αντικείμενο τόσο την επιστημονική μελέτη και έρευνα όσο και την εκπαίδευση και κατάρτιση των παραγωγών, αλλά ακόμη και την ενημέρωση για τα αναπτυξιακά- επενδυτικά προγράμματα, τα σχέδια βελτίωσης -εκσυγχρονισμού, τα προγράμματα προβολής-προώθησης προϊόντων, μέχρι τις διαδικασίες ίδρυσης, αναγνώρισης και στήριξης ομάδων παραγωγών, θα μπορούσε να διαφυλάξει την ποιότητα του προϊόντος, να αυξήσει τα εισοδήματα των παραγωγών και των συνεργατικών τους φορέων, να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας σε έναν ευρύτερο κύκλο εργασιών γύρω από το προϊόν και εν τέλει να βοηθήσει στη μεγαλύτερη συμβολή του στην ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών και συνεπώς της χώρας. Αυτός είναι ακόμη ένας σημαντικός λόγος για να μας επιλέξουν και να ψηφίσουν οι πολίτες τον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ.

Η λειτουργίας της Ε.Β.Ζ., ο τουρισμός με σύνδεση και ανάδειξη των παραδοσιακών οικισμών και των αρχαιοτήτων του Νομού, η αξιοποίηση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων που προσδίδει το Προεδρικό Διάταγμα για τον Όλυμπο με τον απαιτούμενο σεβασμό στο περιβάλλον. Αυτά είναι λόγοι για να μας επιλέξουν και να ψηφίσουν οι πολίτες τον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ. Σε ανάπτυξη μπορεί να οδηγήσει και η αξιοποίηση των ανενεργών πια στρατοπέδων και οι εγκαταστάσεις του πρώην ψυχιατρείου Πέτρας Ολύμπου και έχει πολύ ενδιαφέρον η πρόταση για ίδρυση Ανώτατης Σχολής για ειδικές μορφές τουρισμού.

Αποτελεί κοινή παραδοχή ότι ο Νομός Πιερίας διαθέτει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα (άριστο οδικό δίκτυο, εύκολη πρόσβαση σε αερολιμένα, καθαρές ακτές, πολλά αξιοθέατα, καλή τουριστική υποδομή κλπ.). Το μέγιστο, όμως, συγκριτικό του πλεονέκτημα είναι ο Όλυμπος, το πιο αναγνωρίσιμο brand name στην Ελλάδα, όχι, όμως, από τα πιο ανταγωνιστικά. Μπορεί ασφαλώς να γίνει. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι το τουριστικό προϊόν εισφέρει κατ’ έτος περίπου το 15% – 20% του ΑΕΠ της χώρας και ότι οι προοπτικές περαιτέρω τουριστικής ανάπτυξης της χώρας είναι εξαιρετικώς ευοίωνες λόγω της γενικευμένης αστάθειας σε πολλές γειτονικές και ανταγωνιστικές χώρες, ασφαλώς αποτελεί αναγκαιότητα για τη χώρα η παραγωγή επιστημονικού προσωπικού στον τομέα της παροχής ειδικών τουριστικών υπηρεσιών, δεδομένου ότι η επικρατούσα τα τελευταία χρόνια τάση είναι η αποφυγή της χρήσης υπηρεσιών μαζικού τουρισμού και η αναζήτηση ειδικών μορφών τουρισμού – άλλως η αναζήτηση του θεματικού/εναλλακτικού τουρισμού.

Η ενδεικτική αναφορά ειδικών μορφών τουρισμού επιβεβαιώνει του λόγου το ασφαλές: Θρησκευτικός και μοναστηριακός τουρισμός, Τουρισμός υγείας και ευεξίας/ιατρικός τουρισμός, Γαστρονομικός και οινικός τουρισμός, Αθλητικός τουρισμός αναψυχής, Τουρισμός περιπέτειας, Οικοτουρισμός, Αγροτουρισμός, Τουρισμός υπαίθρου, Θαλάσσιος τουρισμός. Αρχαιολογικός/πολιτισμικός και πολιτιστικός τουρισμός.

Ιδιαίτερα σημαντικός λόγος για να μας επιλέξουν και να ψηφίσουν οι πολίτες τον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ είναι και το ψηφοδέλτιό μας και οι υποψήφιοι που το στελεχώνουν. Έχουμε πολύ δυνατό ψηφοδέλτιο και είμαστε υπερήφανοι για αυτό, όπως είμαστε περήφανοι και για τους πολύ σημαντικούς και αξιόλογους υποψηφίους Βουλευτές μας. Τον Σάκη Γκούνα, τον Ζήση Ζάννα, τον Διονύση Ζαρώτη, την Γεωργία Παπαδημητρίου, την Μπέττυ Σκούφα και την Γνωσούλα Χαϊλατζίδυ. Συναντιόμαστε και συζητάμε με τους πολίτες της Πιερίας και οι υποψήφιοι Βουλευτές και τα μέλη και τα στελέχη του κόμματος στην Πιερία και είμαστε βέβαιοι ότι κερδίζουμε την εμπιστοσύνη τους, θα κερδίσουμε την ψήφο τους και θα πετύχουμε τον εκλογικό μας στόχο.

Καλό το «Ως εδώ» ως σύνθημα, αλλά τι γίνεται από εδώ και πέρα;

Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ τώρα έχει μια ευκαιρία να κυβερνήσει με βάση το πρόγραμμά του. Είναι η πρώτη του ευκαιρία να κυβερνήσει με βάση τα «θέλω» του και τα «πιστεύω» του. Διότι την προηγούμενη φορά κυβέρνησε με βάση τα «πρέπει» και την εθνική ανάγκη να βγάλει τη χώρα από την κρίση και την οικονομία από τη χρεοκοπία.

Πώς θα βάλετε μπροστά τα «θέλω»; Δεν θα έρθουν πάλι οι κόφτες και οι περιορισμοί, η δημοσιονομική προσαρμογή; Και σε μια περίοδο που το χρήμα είναι πιο ακριβό πια, για να δανειστεί η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση. Με ποιον τρόπο;

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η επόμενη ημέρα για τη χώρα δεν θα έχει αυτή τη δημοσιονομική χαλαρότητα που είχαν τα προηγούμενα 2-3 χρόνια. Αλλά δεν θα βρεθούμε σε συνθήκες ’15, ’16, ’17, η χώρα δεν είναι σε μνημόνια, την έβγαλε ο ΣΥΡΙΖΑ οριστικά από τα Μνημόνια, ρύθμισε το χρέος. Άρα, θα βρεθούμε σε ένα περιβάλλον που δεν θα είναι τόσο ευνοϊκό όσο αυτό που συνάντησε ο κ. Μητσοτάκης, που σπατάλησε αυτή τη δυνατότητα χωρίς να αφήσει τίποτα πίσω του. Δεν θα βρεθούμε όμως και σε ένα περιβάλλον που θα έχουμε απέναντι τον Σόιμπλε, ούτε την τρόικα να μας επιβάλλει τι θα κάνουμε.

Γνωρίζουμε τι σημαίνει δημοσιονομική σταθερότητα. Υπάρχουν προτεραιότητες. Είναι αλλιώς να θέλεις να κόβεις φόρους στους πλούσιους και αλλιώς να θέλεις να έχεις μια χαμηλότερη φορολογία των έμμεσων φόρων για να μη λεηλατείται το εισόδημα των καθημερινών ανθρώπων, της μεσαίας τάξης, που της έχει γίνει πια ένας εφιάλτης το σούπερ μάρκετ.

Είναι ζήτημα προτεραιοτήτων να θέλεις να προστατεύσεις τη μεσαία τάξη από το τσουνάμι των πλειστηριασμών που έρχεται. 700.000 ακίνητα ενυπόθηκα έχουν περάσει από τις τράπεζες στα Funds.

Οι εκλογές που έχουμε μπροστά μας δεν έχουν να κάνουν με το αν κανείς είναι Αριστερός, Δεξιός ή Κεντρώος. Η πολιτική Μητσοτάκη είναι μια πολιτική που θα διαλύσει και τους Αριστερούς και τους Δεξιούς και τους Κεντρώους. Δεν ήταν σχήμα λόγου ότι αν έχουμε άλλα τέσσερα χρόνια Μητσοτάκη θα έχουμε μόνο πολύ φτωχούς και πολύ πλούσιους σε αυτή τη χώρα.

Δεν μας αξίζει αυτό. Εμείς ξέρουμε και μπορούμε να δημιουργήσουμε μια διαφορετική προοπτική για τον τόπο και για την οικονομία. Ξέρουμε γιατί έχουμε μάθει από τα λάθη μας. Γνωρίζουμε πως θα διαχειριστούμε και τις δημοσιονομικές δυσκολίες. Εμείς βγάλαμε τη χώρα από τη χρεοκοπία, αλλά κυρίως δεν είναι μόνο ότι ξέρουμε, είναι ότι τώρα μπορούμε. Διότι δεν θα είμαστε σε συνθήκες μνημονιακής αυστηρής επιτήρησης και δέσμευσης.