Ταχύτητες ίντερνετ που κυριολεκτικά… δεν υπάρχουν: Βροχή καταγγελιών για τους παρόχους και όσα υπόσχονται
Εκατοντάδες είναι τα παράπονα καταναλωτών σχετικά για την ποιότητα των συνδέσεων, ενώ δόθηκαν και περισσότερες από 1.000 αποζημιώσεις για θέματα ταχυτήτων. Σε μία εποχή που διαφημίζεται μετά μανίας η οπτική ίνα και οι «εξωπραγματικές ταχύτητες ίντερνετ», η πραγματική εικόνα είναι πολύ διαφορετική.
Τα παράπονα καταναλωτών είναι καθημερινά και αφορούν συχνές αποσυνδέσεις στις σταθερές συνδέσεις, ταχύτητες internet πολύ χαμηλότερες από αυτές που συμφώνησαν να έχουν. Οι εταιρίες απαντούν πως πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά τα οποία λύνονται γρήγορα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που στάλθηκαν από τους παρόχους στην ΕΕΤΤ, για τα σταθερά δίκτυα κατά το 2022 όπου και η ταχύτητα τους αυξήθηκε σημαντικά, υποβλήθηκαν συνολικά 121.297 παράπονα για κακή ποιότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, εκ των οποίων τα 119.593 αφορούσαν σε ταχύτητες (98,6%).
Αναφέρθηκαν επίσης 8.442 παράπονα για εξειδικευμένες υπηρεσίες, 2.632 παράπονα για εμπορικές πρακτικές και 56.245 παράπονα για περιορισμούς τερματικών συσκευών.
Επίσης για τα δίκτυα κινητής που μέχρι πρότινος θεωρούνταν το «δυνατό χαρτί» των παρόχων, το 2022, υποβλήθηκαν 32.101 παράπονα ποιότητας διαδικτύου, εκ των οποίων τα 31.870 αφορούσαν σε ταχύτητες (99,3%), ενώ αναφέρθηκαν και 513 παράπονα για εξειδικευμένες υπηρεσίες.
Όπως αναφέρει η ΕΕΤΤ στην έκθεση Ανοιχτού Διαδικτύου, αποζημιώσεις για θέματα ταχυτήτων στο πλαίσιο του ΕΚΑΔ δόθηκαν σε 1.061 συνδρομητές σταθερών δικτύων, και σε 276 συνδρομητές κινητών δικτύων.
Ωστόσο ο αριθμός παραπόνων που υποβάλλονται στην ΕΕΤΤ δείχνει να παραμένει σταθερός καθώς υποβλήθηκαν 29 καταγγελίες συνδρομητών σχετικά με θέματα Ανοικτού Διαδικτύου, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων αφορούσε στη γενική ποιότητα υπηρεσίας και περιλάμβανε αναφορές χρηστών για χαμηλή ταχύτητα πρόσβασης στο Διαδίκτυο.
Σημειώνεται ότι η ΕΕΤΤ αποτελεί το δεύτερο ή τρίτο επίπεδο υποβολής παραπόνων, αφού οι δυσαρεστημένοι συνδρομητές πρώτα απευθύνονται στον πάροχό τους, ή σε δεύτερο επίπεδο σε όργανα επίλυσης διαφορών (π.χ. Συνήγορο του Καταναλωτή), και μόνο οι συνδρομητές που δεν μένουν ικανοποιημένοι με την επίλυση του παραπόνου τους απευθύνονται στην ΕΕΤΤ.
Προτάσεις ΕΚΠΟΙΖΩ
Ουσιαστική εποπτεία από την ΕΕΤΤ προς όφελος και των δυο πλευρών: καταναλωτών- τηλεπικοινωνιακών παρόχων.
Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών στην Ελλάδα, η οποία ανήκει σήμερα στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΕΤΤ, ώστε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, να αναλάβει θεσμικά την αποκλειστική αρμοδιότητα στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και ειδικότερα στον έλεγχο συγκεντρώσεων.
Αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών μέσω δικτύων Νέας Γενιάς (FTTH).
Είσοδο νέων τηλεπικοινωνιακών παρόχων.
Τήρηση από τους παρόχους των βασικών αρχών που διέπουν τη διαμόρφωση των τιμολογίων και συγκεκριμένα της κοστοστρέφειας, διαφάνειας, απλότητας και ίσης μεταχείρισης.
Μείωση του παγίου και του ΦΠΑ και κατάργηση του τέλους κινητής τηλεφωνίας. Οι Έλληνες συνδρομητές είναι οι μοναδικοί στην Ευρώπη που πληρώνουν το «τέλος κινητής τηλεφωνίας».
Η ΕΚΠΟΙΖΩ τονίζει ότι η επικοινωνία είναι μείζονος κοινωνικής σημασίας για τους καταναλωτές και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε ότι αφορά την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε εθνικό επίπεδο. Επίσης, πρέπει να βασίζεται στις ευρωπαϊκές αξίες — όπου κανείς δεν μένει στο περιθώριο, όλοι απολαμβάνουν ελευθερία, προστασία και δικαιοσύνη και βρίσκεται σε αρμονία με τις προκλήσεις που συνδέονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ΕΕ.
Πηγή:dnews.gr