Συνεδρίαση του (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.) Δήμου Κατερίνης
Σχεδιασμός, μέτρα πρόληψης και δράσεις για την αντιπυρική περίοδο
Ο σχεδιασμός και οι δράσεις Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων λόγω των δασικών πυρκαγιών για την αντιπυρική περίοδο 2024 τέθηκε στο επίκεντρο της Συνεδρίασης του Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.) Δήμου Κατερίνης.
Την συνεδρίαση όλων των εμπλεκομένων φορέων, η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα, στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου συντόνισαν, ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος, Γιώργος Γραμματικός, η Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου, Μαρίζα Αντωνακοπούλου, ο Διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού Πιερίας, Πύραρχος, Παναγιώτης Πατσιαλής.
Στη διάρκεια της συνεδρίασης συζητήθηκαν θέματα όπως:
Η εκτέλεση προγραμμάτων προληπτικού καθαρισμού της βλάστησης για την μείωση του κινδύνου, σε περιοχές ιδιαίτερης σημασίας (άλση, πάρκα, κατασκηνώσεις), η απομάκρυνση των υπολειμμάτων καθαρισμού της βλάστησης που ενεργείται από ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές και μισθωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και οικισμών, προς αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της. Επίσης, η εκτέλεση έργων και εργασιών προληπτικού καθαρισμού της βλάστησης από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου καθ’ υπόδειξη και συνεργασία με τις αρμόδιες Δασικές Υπηρεσίες κυρίως στην ζώνη μίξης δασών – πόλεων και οικισμών για λόγους αντιπυρικής προστασίας των πολεοδομικών συγκροτημάτων.
Επιπλέον, έγινε συζήτηση για την ετοιμότητα του δυναμικού και μέσων για διάθεση προς υποβοήθηση του έργου του ΠΣ στην καταστολή δασικών πυρκαγιών, στο πλαίσιο εφαρμογής του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών εξαιτίας Δασικών Πυρκαγιών, των μέτρων πρόληψης κατά τις ημέρες υψηλής επικινδυνότητας βάσει του Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς, που εκδίδεται καθημερινά κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, για τη διασφάλιση της επικοινωνίας μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και οργάνων σε επίπεδο Δήμου για την απρόσκοπτη ροή πληροφοριών.
Παράλληλα, έγινε αναφορά στον συντονισμό σε τοπικό επίπεδο της αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και διαχείρισης των συνεπειών που προκαλούνται από τις δασικές πυρκαγιές, στο πλαίσιο εφαρμογής του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών Εξαιτίας Δασικών Πυρκαγιών με την κωδική ονομασία «ΙΟΛΑΟΣ 2».
Επίσης, μεταξύ άλλων συζητήθηκαν:
- συντονισμός φορέων για την υλοποίηση της δράσης της οργανωμένης προληπτικής απομάκρυνσης πολιτών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Ειδικό Σχέδιο Οργανωμένης Προληπτικής Απομάκρυνσης Πολιτών του Δήμου,
- αξιοποίηση των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας που δραστηριοποιούνται σε επίπεδο Περιφέρειας σε δράσεις επιτήρησης δασών κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου,
- εγκατάσταση και συντήρηση πυροσβεστικών υδροστομίων για κατάσβεση πυρκαγιάς ή πλήρωση πυροσβεστικών οχημάτων, στο πλαίσιο λειτουργίας ΔΕΥΑΚ
- δρομολόγηση έργων και εργασιών προληπτικού καθαρισμού της βλάστησης στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς τους, καθώς και σε εγκαταστάσεις/υποδομές αρμοδιότητάς τους εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων σε συνεργασία με τις αρμόδιες κατά τόπους Δασικές Υπηρεσίες,
- συμβολή και συνεργασία του Δήμου στη συντήρηση και βελτίωση του δασικού οδικού δικτύου, με τις κατά τόπους αρμόδιες Δασικές Υπηρεσίες,
- καθώς και κάθε άλλο θέμα που κρίνεται απαραίτητο και αφορά τη λήψη και υλοποίηση προληπτικών μέτρων και δράσεων σε επίπεδο Δήμου.
(Δελτίο τύπου)