Τι πρέπει να κάνεις όταν το δεις

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει μια προειδοποιητική λυχνία που μπορεί να εμφανιστεί στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου. Ποιες είναι οι βασικές αιτίες που ανάβει.

Με όλο και πιο σύγχρονα συστήματα εξοπλίζονται τα αυτοκίνητα, εξυπηρετώντας τον στόχο των κατασκευαστών για τη συνεχή βελτίωση της συνολικής λειτουργίας των τετράτροχων προϊόντων τους.

Μία από τις τεχνολογίες που απαντώνται στα οχήματα ορισμένων αυτοκινητοβιομηχανιών είναι και το EPC (Electronic Power Control System), δηλαδή το Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Ισχύος, το οποίο εκτελεί διάφορες λειτουργίες, όπως η εκκίνηση του κινητήρα και η διαχείριση της ποσότητας καυσίμου που φτάνει στο μοτέρ.

Όπως, ωστόσο, συμβαίνει με κάθε σύστημα, έτσι και το EPC μπορεί να παρουσιάσει κάποια βλάβη, η οποία θα γνωστοποιηθεί στον οδηγό μέσω μιας σχετικής λυχνίας στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου του.

Σημειώνεται ότι εφόσον ο οδηγός δει τη συγκεκριμένη λυχνία συνίσταται να μην την αγνοήσει και να επισκεφτεί ένα συνεργείο για τη διάγνωση του προβλήματος.

Αναφορικά με τις πιο πιθανές αιτίες εμφάνισης του EPC στο καντράν, αυτές είναι οι εξής:

Πρόβλημα στο μπουζί ή το πηνιό ανάφλεξης
Το μπουζί είναι το εξάρτημα που παράγει σπινθήρα για την ανάφλεξη του μείγματος αέρα-καυσίμου, ενώ το πηνίο ανάφλεξης είναι αυτό που προσφέρει στο μπουζί την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργρεια για τον σπινθήρα.

Πρόβλημα στους αισθητήρες θέσης γκαζιού και φρένου
Πρόκειται για αισθητήρες που ενημερώνουν την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα για τις ακριβείς θέσεις των πεντάλ γκαζιού και φρένου. Μια δυσλειτουργία, λοιπόν, των εν λόγω αισθητήρων μπορεί να επιφέρει λάθος αντιδράσεις του οχήματος στις εντολές του οδηγού.

Πρόβλημα με την ECU
Πρόκειται για την μονάδα ελέγχου του κινητήρα (Engine Control Unit -ECU) -τον λεγόμενο «εγκέφαλο» που όμως δηλώνει και η ονομασία της, ελέγχει τη λειτουργία του μοτέρ αξιοποιώντας διάφορους αισθητήρες και μηχανισμούς.

 

 

Πηγή:carandmotor