Η εμποροβιοτεχνική έκθεση του Επιμελητηρίου Πιερίας, με συνδιοργανωτές τον Δήμο Κατερίνης και την Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας διεξάγεται για 13η φορά.

Έπειτα από την επίσκεψη μου, παρατήρησα γι’ ακόμη μια φορά ότι κάθε θεσμός οφείλει να προσαρμόζεται στις ανάγκες της εποχής.

Ο εμπλουτισμός της ΕΒΕΠ με ψυχαγωγικές εκδηλώσεις ζωντανής μουσικής αφαιρεί την ταυτότητα της.

Η εμποροβιοτεχνική έκθεση δεν επιτρέπεται να θυμίζει παραδοσιακό πανηγύρι διασκέδασης.

Η αυστηρά επαγγελματική ταυτότητα της θα πρέπει να διατηρηθεί και να προστατευτεί ο επιχειρηματικός της χαρακτήρας.

Αποδείχτηκε γι’ ακόμη μια φορά φέτος, πως η ψυχαγωγία παίζει ρόλο στην προσέλευση κόσμου αλλά αφαιρεί από το κύριο αντικείμενο της έκθεσης,που είναι η σχέση επαγγελματιών – πελατών.

Ο θεματικός εμπλουτισμός της ΕΒΕΠ είναι μια αναγκαιότητα που πρέπει να προκαθοριστεί,έτσι ώστε να προετοιμάσουμε το μέλλον με σύγχρονες προτάσεις.

Μια πρόταση που προέρχεται από τον ασφαλιστικό κλάδο(οπού δραστηριοποιούμαι τα τελευταία 35 χρόνια), είναι παρουσιάσεις ασφαλιστικών καλύψεων προς τους επαγγελματίες και τους επισκέπτες με επιβραβεύσεις αν εφαρμοστούν μέσα σε 15 ημέρες από την τελευταία ημέρα διεξαγωγής της ΕΒΕΠ.

Μια άλλη (ενδεικτική) πρόταση είναι να εμπλουτιστεί η εμποροβιοτεχνική έκθεση με πρώτες ύλες γαστρονομίας με προτεραιότητα την εντοπιότητα τους.

Ανάδειξη των διατροφικών οφελών τους και συνεργασία με σεφ της Πιερίας, άλλα και τον Σύλλογο Αρχιμαγείρων Ελλάδος.

Εντάσσοντας την ενότητα γαστρονομία, προσελκύεις την πρωτογενή παραγωγή και δημιουργούνται συνθήκες επαγγελματικής εξωστρέφειας και σύμπραξη συνεργασιών, όπως η Ένωση Ξενοδόχων Πιερίας και το Σωματείο Εστιατόρων Ψητοπωλών & Συναφών Επαγγελμάτων Πιερίας.

Η πρωτογενής παραγωγή της Πιερίας θα πρέπει να αποτελεί θεματική προτεραιότητα. Δεν αρκεί το κάλεσμα στους παραγωγούς ή μια παρουσίαση της έκθεσης.

Είναι σημαντικό να την ενισχύσουμε επιδοτώντας την παρουσία τους και την προβολή των προϊόντων τους.

Μελέτες της ψυχολογίας του μάρκετινγκ, αναφέρουν και αποδεικνύουν ότι μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών προτιμούν προϊόντα, επαγγελματίες και παραγωγούς που αποδεδειγμένα δραστηριοποιούνται στον ίδιο τόπο.

Επιβάλλεται να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις και τις ευκαιρίες για επαγγελματική δικτύωση μεταξύ των επαγγελματιών, προμηθευτών και καταναλωτικού κοινού.

Πρόταση για δημιουργία ειδικά διαμορφωμένων χώρων για B2Β συναντήσεις με εταιρείες του νομού αλλά και με διευθυντικά στελέχη πολυεθνικών, διεθνικών και πανελλαδικών εταιρειών.

Επαγγελματικά εργαστήρια (workshops), εμπορικές θεματικές δραστηριότητες και startup σεμινάρια είναι αυτονόητες αναγκαίες ενότητες.

Η παρουσίαση startup εταιρειών όπου θα τους παρέχεται δωρεάν η δυνατότητα να παρουσιάζουν τα τελευταία προϊόντα και τις καινοτομίες τους.

Τα βραβεία έχουν αξία όταν παραχωρούνται για λόγους επιβράβευσης και καινοτομίας, όχι για λόγους δημοσίων σχέσεων.

Σημαντική ενότητα θα πρέπει να αποτελούν τα “Business Talks”.

Συνεντεύξεις με επιχειρηματίες που θα συμμετέχουν στην έκθεση, αναδεικνύοντας τα χαρακτηριστικά των προϊόντων τους και τα ζητήματα που αφορούν τον κλάδο τους.

Αφιερώματα και συζητήσεις με ανθρώπους του επιχειρείν που έχουν πετύχει. Όλη η διαδρομή τους από την αρχή έως σήμερα.

Τέλος, η ανατροφοδότηση ιδεών και προτάσεων πρέπει να γίνεται δογματικά.

Με το πέρας της έκθεσης είναι σημαντικό να πραγματοποιούνται έρευνες ικανοποίησης μεταξύ των επισκεπτών και των εκθετών. Συγκέντρωση σχολίων και προτάσεων θα λειτουργήσουν εποικοδομητικά για βελτιώσεις μελλοντικών διοργανώσεων.

Μαζί με τον Κώστα Πίτσια, έναν άνθρωπο της σύγχρονης αγοράς, είμαι σίγουρος ότι θα αντεπεξέλθουμε σε όλες τις προκλήσεις.

Υπενθυμίζω ότι είμαι υποψήφιος επιμελητηριακός σύμβουλος για το Επιμελητήριο Πιερίας, στο Τμήμα Υπηρεσιών με τον συνδυασμό ΠΙΕΡΙΑ ΑΥΡΙΟ του Κώστα Πίτσια.

 

 

 

(Δελτίο τύπου)