Τα SOS για την ηλεκτρονική διακοπή εργασιών επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών
Μια νέα, απλοποιημένη διαδικασία για τη διακοπή εργασιών επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών εγκαινιάζει η ΑΑΔΕ μέσω της ψηφιακής της πλατφόρμας.
Με μία απλή ηλεκτρονική δήλωση, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία, η οποία μέχρι πρόσφατα απαιτούσε έως και έξι μήνες λόγω της μεγάλης γραφειοκρατίας στις εφορίες. Η νέα πλατφόρμα πραγματοποιεί αυτόματα τις αναγκαίες επαληθεύσεις και εκδίδει άμεσα τη σχετική βεβαίωση.
Για παράδειγμα, ένας ελεύθερος επαγγελματίας που αποφασίζει να τερματίσει τη δραστηριότητά του, πλέον δεν χρειάζεται να περιμένει για μήνες ούτε να επισκεφθεί διαδοχικά τις αρμόδιες υπηρεσίες. Αρκεί να υποβάλει τη δήλωσή του στην πλατφόρμα, δηλώνοντας την ημερομηνία διακοπής, και το σύστημα προχωρά στις απαραίτητες επαληθεύσεις. Εάν δεν υπάρχουν εκκρεμότητες, όπως οχήματα που ανήκουν στην επιχείρηση ή μη υποβληθείσες φορολογικές δηλώσεις, η βεβαίωση διακοπής εκδίδεται αμέσως.
Ωστόσο, η αυτοματοποιημένη διαδικασία δεν εφαρμόζεται σε όλες τις περιπτώσεις.
Φορολογούμενοι που βρίσκονται σε κατάσταση πτώχευσης ή έχουν αποβιώσει, για παράδειγμα, δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ψηφιακά. Σε αυτές τις περιπτώσεις, απαιτείται η χρήση της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου» και, για τους αποβιώσαντες, η διαδικασία διεκπεραιώνεται από τους κληρονόμους.
Ειδικότερα, η νέα διαδικασία προβλέπει ότι η δήλωση διακοπής πρέπει να υποβάλλεται εντός 30 ημερών από την παύση των εργασιών.
Ένας επαγγελματίας που σταματά τη δραστηριότητά του την 1η Δεκεμβρίου έχει διορία μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου να υποβάλει τη δήλωση. Εάν καθυστερήσει, θα θεωρηθεί εκπρόθεσμος και θα επιβληθούν πρόστιμα.
Προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της διαδικασίας είναι η υποβολή όλων των φορολογικών δηλώσεων και η εξόφληση τυχόν οφειλών, όπως τέλη κυκλοφορίας για επαγγελματικά οχήματα.
Εάν ένας επιχειρηματίας διαθέτει όχημα που δεν έχει διαγράψει ή φορολογικές υποχρεώσεις που δεν έχει εκπληρώσει, η διαδικασία διακοπής δεν θα ολοκληρωθεί μέχρι να διευθετηθούν αυτές οι εκκρεμότητες.
Το σύστημα ελέγχει επίσης αν υπάρχουν ακίνητα που ανήκουν στην επιχείρηση ή άλλες συναλλαγές που έγιναν μετά την αιτούμενη ημερομηνία διακοπής. Αν, για παράδειγμα, ένας επαγγελματίας υποβάλλει δήλωση διακοπής για την 1η Ιανουαρίου αλλά εντοπιστεί συναλλαγή ΦΠΑ τον Φεβρουάριο, η αίτηση δεν θα εγκριθεί αυτόματα.
Πηγή:dnews