Δημιουργούνται νέα σνακ με τεχνητή νοημοσύνη
Kολοσσός ο οποίος παράγει μπισκότα και σοκολάτες, αποκάλυψε ότι δημιουργεί νέα γλυκίσματα με βάση τις προτάσεις ενός μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης
Τα τελευταία χρόνια, με την έξαρση της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, είναι λες και κάθε εταιρεία προσπαθεί να δείξει ότι χρησιμοποιεί AI, ακόμη και αυτές που φαινομενικά ασχολούνται πολύ περισσότερο με τον πραγματικό και όχι τον ψηφιακό κόσμο.
Έτσι, η Mondelez, ένας κολοσσός με έδρα τις ΗΠΑ στον οποίο ανήκουν πολλές εταιρείες τροφίμων, αποκάλυψε ότι χρησιμοποιεί ένα εργαλείο AI για να βρίσκει ιδέες για νέα σνακ.
Όπως αναφέρεται σε ένα άρθρο της Wall Street Journal πάνω στο θέμα, η Mondelez ξεκίνησε την ανάπτυξη αυτού του ειδικού εργαλείου το 2019.
Τώρα, οι επιστήμονες τροφίμων της το χρησιμοποιούν για να δημιουργήσουν τις καλύτερες δυνατές συνταγές, δίνοντας στο μοντέλο συγκεκριμένα επιθυμητά χαρακτηρίστηκα, όπως «βουτυράτη» γεύση, «λιπαρό» άρωμα και «στρογγυλή» εμφάνιση. Το μοντέλο λαμβάνει, επίσης, υπόψη το κόστος των συστατικών, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους και το διατροφικό τους προφίλ, ανάμεσα σε άλλους παραμέτρους.
Ωστόσο, το συγκεκριμένο εργαλείο έχει και τα όρια του. Άλλωστε, αξιοποιεί μηχανική μάθηση, ένα είδος τεχνητής νοημοσύνης το οποίο είναι λιγότερο δημιουργικό από τα ευρέως γνωστά «ξαδέλφια» του, όπως το Chat GPT της OpenAI και το Gemini της Google.
Με απλά λόγια, δεν προσπαθεί να δημιουργήσει κάτι καινούριο, αλλά να παράγει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με βάση τα δεδομένα στη διάθεση του. Περίπου όπως το Google Maps ψάχνει να βρει την πιο γρήγορη διαδρομή, εξετάζοντας παράγοντες όπως η κίνηση ή την πιθανότητα κάποιου τροχαίου, έτσι και το εργαλείο της Mondelez αναζητά τη βέλτιστη συνταγή.
Αλλά όπως τα περισσότερα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης στην πρώιμη μορφή τους, έτσι και αυτό παρουσίασε κάποια προβλήματα στην αρχή.
«Επειδή η μαγειρική σόδα είναι ένα πολύ χαμηλού κόστους συστατικό, προσπαθούσε να φτιάξει μπισκότα με πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε μαγειρική σόδα, κάτι που δεν έχει καθόλου καλή γεύση», όπως εξηγεί ο Κέβιν Γουαλενσταϊν, ο οποίος εργάζεται στο τμήμα έρευνας για μπισκότα της εταιρείας.
Η Mondelez υποστήριξε ότι η τεχνητή νοημοσύνη εκπαιδεύεται στην «ουσία» των διαφόρων προϊόντων της, όπως τα Oreo, ώστε να μην απομακρύνεται από τις υπάρχουσες προτιμήσεις των καταναλωτών.
Τόνισαν, επίσης, ότι όλες οι συνταγές εξακολουθούν να δοκιμάζονται γευστικά από ανθρώπους. Ωστόσο, η πολυεθνική ισχυρίζεται ότι, ενώ προηγουμένως ανέπτυσσε νέες συνταγές απλά δοκιμάζοντας συνδυασμούς, τώρα τα νέα προϊόντα της φτάνουν στο στάδιο της δοκιμής παραγωγής 4 με 5 φορές πιο γρήγορα.
Με πληροφορίες από Gizmodo, Wall Street Journal
Πηγή:lifo