Σύσκεψη του Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου Δ. Κατερίνης (ΣΤΟ), με θέμα «τον σχεδιασμό και τις δράσεις Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων και χιονοπτώσεων-παγετού, κατά τη χειμερινή περίοδο 2018-2019», συγκάλεσε σήμερα Τρίτη 20 Νοεμβρίου, ο αντιδήμαρχος Κατερίνης – υπεύθυνος σε θέματα πολιτικής προστασίας, Δημήτρης Ντούρος.

Στη σύσκεψη, η οποία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημαρχείου Κατερίνης, συμμετείχαν:  ο Υποδιοικητής Π.Υ. Κατερίνης, Παναγιώτης Πατσιαλής, ο Διοικητής Αστυνομικού Τμήματος Κατερίνης, Χρήστος Λένος, ο Διοικητής Τμήματος Τροχαίας Κατερίνης, Γιώργος Πουτουρίδης. Επίσης, έλαβαν μέρος: εκπρόσωποι XIV Ταξιαρχίας, του Λιμενικού Τμήματος Σκάλας Κατερίνης, της Δημοτικής Αστυνομίας, της Δ/νσης Πολιτικής Προστασίας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης, της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας, Προϊσταμένη ΕΚΑΒ, Δ/νσης Δασών Πιερίας, Πρόεδροι Τοπικών Κοινοτήτων, εκπρόσωποι Εθελοντικών Οργανώσεων, ΔΕΥΑΚ, Δ/ντης Τεχνικής Υπηρεσίας Γενικού Νοσοκομείου.

 

 

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, συζητήθηκαν θέματα, που αφορούν στο σχεδιασμό -οργάνωση της χειμερινής περιόδου, με έμφαση στο συντονισμό των δράσεων των εμπλεκόμενων φορέων, για την άμεση και  αποτελεσματική αντιμετώπιση επικίνδυνων καιρικών φαινομένων. Επιπλέον, έγινε απολογισμός της περσινής χειμερινής περιόδου, με παρουσίαση βίντεο της αντιμετώπισης των πλημμυρικών φαινομένων και των χιονοπτώσεων και τονίστηκε η εμπειρία που αποκόμισαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς κατά την περσινή χρονιά. Παράλληλα, αποσαφηνιστήκαν οι αρμοδιότητες των φορέων και τονίστηκε η σημασία της συνεργασίας των φορέων.

Όπως σημείωσε μεταξύ άλλων, ο κος Ντούρος: «Η βέλτιστη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων σε επίπεδο Δήμου Κατερίνης και η μείωση του κινδύνου και των επιπτώσεων από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων και χιονοπτώσεων –παγετού τέθηκαν στο επίκεντρο της ιδιαίτερα εποικοδομητικής σύσκεψης. Μέσα στο πλαίσιο του επιχειρησιακού σχεδιασμού του Δήμου Κατερίνης, για την αντιμετώπιση των κινδύνων από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων και χιονοπτώσεων-παγετού, έχει γίνει η καταγραφή του διαθέσιμου ανθρώπινου δυναμικού και μέσων (μηχανήματα έργου),  ώστε στην δύσκολη στιγμή να είμαστε σε θέση να ενεργήσουμε αποτελεσματικά και άμεσα. Γενικότερα, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου μας έχουν προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες. απαραίτητες».

 

 

Επίσης, ο αντιδήμαρχος εξήρε τον σημαντικό ρόλο των Εθελοντικών Οργανώσεων, ενώ δεν παρέλειψε να τους ευχαριστήσει για την πολυετή προσφορά τους.

Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των φορέων και εθελοντικών οργανώσεων ενημέρωσαν, για τον σχεδιασμό και την ετοιμότητά τους, σχετικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων, που, ενδεχομένως  προκληθούν από ακραία καιρικά φαινόμενα, ενώ τονίστηκε η σημασία της συμμόρφωσης των πολιτών με τις υποδείξεις των αρχών.

112: Ευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης

Παράλληλα, ειδική αναφορά έγινε στη διάρκεια της σύσκεψης στη χρήση του τριψήφιου αριθμού 112, το οποίο  λειτουργεί σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης.

Αρμόδιος φορέας για τη λειτουργία του 112  στην Ελλάδα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη. Στη χώρα μας, το 112 λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με την αρμόδια υπηρεσία.

Στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το 112 απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές  στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά. Η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή  κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM).

Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή.