Αγαπητοί γονείς,

Το Δίκτυο Γονέων του Κινήματος Αλλαγής, εύχεται η χρονιά που διανύουμε να είναι δημιουργική για τους μικρούς και μεγάλους μαθητές στα σχολικά θρανία και εποικοδομητική με αρωγούς τους δασκάλους, και συνοδοιπόρους τους γονείς.

Διανύουμε 8 χρόνια έντονης οικονομικής, πολιτικής, κοινωνικής κρίσης.

Είμαστε μια κοινωνία κουρασμένη, μια κοινωνία παρηκμασμένη, μια κοινωνία με χαμηλές προσδοκίες για το αύριο, μια κοινωνία που συνεχώς αναιρεί την ελπίδα της.

Μια κοινωνία που δυστυχώς αδρανεί, ξεγελά τον εαυτό της με εύκολες αναλύσεις, παρακολουθεί και δεν ενεργεί, έχει πάψει να αντιδρά και να δρα.

Είμαστε όμως και γονείς σε αυτή την κοινωνία.

Μεγαλώνουμε τα παιδιά μας με όνειρα, με κόπους και θυσίες, παλεύουμε για την ευημερία τους.

Είστε εσείς αγαπητοί γονείς αυτοί στους οποίους απευθυνόμαστε…

Εσείς, που κάνετε κάθε μέρα τόσο καλή δουλειά με τα παιδιά σας σε τόσο αντίξοες συνθήκες. Γονείς τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, γονείς που μεγαλώνετε μόνοι τα παιδιά σας, γονείς παιδιών με αναπηρία…

Αν δεν συνειδητοποιήσουμε, ότι μόνο μορφώνοντας τα παιδιά μας, ότι μόνο δίνοντας βαρύτητα στη σωστή εκπαίδευσή τους, τότε θα μετατρέψουμε τη δύσκολη συγκυρία σε ένα πιο ελπιδοφόρο μέλλον γι’ αυτά, τότε καληνύχτα στην πραγματική ελπίδα.

Πώς τα παιδιά μας θα κατορθώσουν  να αναπτυχθούν πολυεπίπεδα και να αποκτήσουν μια ισορροπημένη προσωπικότητα, με κριτική και αφαιρετική σκέψη, με πνευματική καλλιέργεια, όταν η παιδεία μας συρρικνώνεται, όταν η εκπαίδευσή  μετριέται με νούμερα και αριθμούς και όχι με ποιοτικά χαρακτηριστικά, όταν γαλουχείται στη μετριότητα;

Όντας γονείς σε μια τέτοια δυσμενή πραγματικότητα, δεν έχουμε άλλη πιο δημιουργική επιλογή από το να επιλέξουμε τη δράση, την ενεργό συμμετοχή, την προάσπιση ενός πραγματικά ανοιχτού σχολείου στην κοινωνία.

Πώς;;;

Μέσα από τη συμμετοχή μας στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των σχολείων των παιδιών μας.

Ο θεσμός του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που πρέπει να λειτουργεί σε όλα τα σχολεία αποτελεσματικά, αποδεικνύει την έμφυτη ευαισθησία και υπευθυνότητα των γονέων, λειτουργεί με σεβασμό στις αρχές του σχολείου και συντελεί στην ολοκλήρωση της μόρφωσης των παιδιών.

Έχουμε ανάγκη τη συνεργασία με το σχολείο των παιδιών μας.

Συνεργασία είναι η λέξη κλειδί, συνεργασία με απώτερο στόχο τη διάχυση της γνώσης και της πείρας.

Ο εκπαιδευτικός έχει στη διάθεσή του πλήθος γνώσεων σε θέματα δυνατοτήτων μάθησης, από την άλλη μεριά, ο γονέας έχει την αποκλειστικότητα της γνώσης της μοναδικότητας του κάθε παιδιού, του δικού του παιδιού.

Έτσι, ο συνδυασμός και η αρμονική συνύπαρξη των δύο, συνθέτει το άριστο πλαίσιο ανάπτυξης του παιδιού.

Η συμμετοχή των γονέων συμβάλλει ουσιαστικά στην προαγωγή της εκπαίδευσης και στην καλύτερη αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προβλημάτων.

Θέλουμε και μπορούμε να έχουμε ένα σχολείο σύγχρονο, ένα πολυδύναμο κέντρο γνώσης με εργαστήρια, βιβλιοθήκες,, ένα κέντρο πολιτισμού και αθλητισμού.

Θέλουμε μια νέα αντίληψη για το σύγχρονο σχολείο, η οποία θα συνδέεται με την διαφάνεια, τον κοινωνικό έλεγχο, την κοινωνική λογοδοσία για το παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο, ώστε να αναδεικνύονται οι θετικές όψεις συγκεκριμένων εκπαιδευτικών δράσεων, να διορθώνονται οι αδυναμίες, να ιεραρχούνται οι ανάγκες και να σχεδιάζονται στοχευμένες παρεμβάσεις.

Έχουμε ανάγκη από μια νέα αντίληψη που θα διαμορφώνει μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στο σχολείο και την κοινωνία, που θα μπορεί να δημιουργεί σημεία σύγκλισης και με τη συνεργασία όλων, θα στοχεύει στην βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Το γονεικό κίνημα έχει την ανάγκη της ενεργοποίησης όχι μόνο των μελών και φίλων του Κινήματος Αλλαγής, αλλά και όλων των γονέων στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, σε όλες τις βαθμίδες του σχολείου.

Έχουμε ανάγκη από ενημερωμένους γονείς, που πιστεύουν στη συμμετοχή και αξιοποιούν τους θεσμούς για να συμβάλλουν στην ομαλή και βελτιωτική λειτουργία του σχολείου, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, σεβόμενοι το έργο και το ρόλο τους.

Σας καλούμε όλους σε αυτή την προσπάθεια.

Πρέπει εμείς οι ίδιοι με τη στάση μας και την ενεργητική συμμετοχή μας να συμβάλλουμε τόσο στην πραγματική εκπαιδευτική αλλαγή και μεταρρύθμιση, όσο και στην ποιοτική αλλαγή του Δημόσιου σχολείου.