Ανατροπές στα τέλη κυκλοφορίας έρχονται από το 2025, ενώ η ΑΑΔΕ ετοιμάζεται για τα ανασφάλιστα οχήματα.

Για το 2025 μελετώνται αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, ενώ η ΑΑΔΕ ετοιμάζεται για τα ανασφάλιστα οχήματα και για τα ραβασάκια στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.

Για τα ανασφάλιστα οχήματα από τις αρχές Οκτωβρίου αναμένονται οι πρώτες κινήσεις της ΑΑΔΕ σε ιδιοκτήτες οχημάτων που τα έχουν ανασφάλιστα, οι οποίοι θα καλούνται και να τα ασφαλίσουν αλλά και να πληρώσουν υψηλό πρόστιμο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ελεγκτές μάλιστα θα μπορούν να κάνουν διασταυρώσεις και ελέγχων μέσω ενός νέου ειδικού προγράμματος που θα είναι «φορτωμένο» και στα Tablet που θα έχουν για να μπορούν να «σκανάρουν» τις πινακίδες των Ι.Χ και να διαπιστώσουν αν οι οδηγοί είναι ασφαλισμένοι και αν έχουν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι θα διενεργούνται μια φορά ανά ημερολογιακό εξάμηνο και οι παραβάτες θα έρχονται αντιμέτωποι με πρόστιμα:

από 250 έως και 1.000 ευρώ αν το όχημα εντοπίζεται ανασφάλιστο . Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

ισόποσα των τελών κυκλοφορίας (συν τα ετήσια τέλη) στην περίπτωση ανασφάλιστων οχημάτων, αν διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους.

Αλλάζουν τα τέλη κυκλοφορίας και όχι μόνο το 2025
Ριζικές αλλαγές στη φορολογία των ΙΧ αυτοκινήτων προωθεί η κυβέρνηση από το 2025. Έρχονται «ανατροπές» στο σύστημα των τελών κυκλοφορίας, που θα αφορούν αφενός το ύψος των τελών αλλά και τα πρόστιμα.

Η αρμόδια επιτροπή που έχει συσταθεί πρέπει να τελειώσει τις αλλαγές μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου και να ψηφιστούν εκτός απροόπτου το φθινόπωρο, αφού όπως κάθε χρόνο τα τέλη κυκλοφορίας «ανεβαίνουν» από την ΑΑΔΕ, δυο, τρεις μήνες πριν την προθεσμία για την πληρωμή τους.

Επισημαίνεται ότι σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας έχουν αρκετές ταχύτητες ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος (για παλαιά αυτοκίνητα), ενώ προβλέπεται απαλλαγή για ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.

Στο «πακέτο» των αλλαγών εξετάζεται οι νέοι συντελεστές για τον υπολογισμό των τελών ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων κυμαίνονται από 4% ως 32%, ανάλογα με την φορολογητέα αξία τους και καταργείται το κριτήριο του κυλινδρισμού του κινητήρα. Οι συντελεστές διαφοροποιούνται περαιτέρω ανάλογα με την εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων περιλαμβάνεται, μέχρι στιγμής, και η κατάργηση του φόρου πολυτελείας κατά την αγορά αυτοκινήτων εργοστασιακής αξίας άνω των 20.000 ευρώ, αλλά παράλληλα αναμένεται να καταργηθεί και η ολική απαλλαγή από τα τέλη ταξινόμησης για τα υβριδικά η οποία περιορίζεται στο 50%, καθώς και η απαλλαγή από τα μισά τέλη ταξινόμησης για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα.

 

 

Πηγή:dnews