anna maniΗ βουλευτής του νομού μας, Άννα Μάνη, επικαλούμενη τον πολύ σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει ο περιφερειακός τύπος για την ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών, με ερώτηση που συνυπογράφει μαζί με άλλους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό Οικονομικών να διασφαλιστεί η προβλεπόμενη από το νόμο διαφημιστική δαπάνη του στενού και ευρύτερου δημοσίου τομέα προς τα τοπικά μέσα, προκειμένου να συνεχιστεί κανονικά η λειτουργία τους, παρέχοντας όσο το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωση προς τους πολίτες.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης :
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χαρδούβελη
Αθήνα, 30/09/14
Θέμα : Ενίσχυση περιφερειακού τύπου
Κύριε Υπουργέ,
Αναμφισβήτητα ο Περιφερειακός Τύπος αποτελεί -όμοια με τον Τύπο της πρωτεύουσας- βασικό πυλώνα στήριξης της δημοκρατικής λειτουργίας του θεσμού της ενημέρωσης και δεν συνιστά, σε καμία περίπτωση, παράπλευρη και δευτερεύουσα πηγή πληροφόρησης. Ο ρόλος του δεν περιορίζεται στην απλή καταγραφή και αναφορά των τοπικών ειδήσεων, αλλά ενημερώνει αδιάλειπτα με συνέπεια, πληρότητα και εγκυρότητα την τοπική του κοινωνία, αναδεικνύοντας και προειδοποιώντας την κεντρική διοίκηση για τα τοπικά προβλήματα.
Ωστόσο τα τελευταία χρόνια, δεδομένης της οικονομικής ύφεσης που έχει συρρικνώσει στο μέγιστο τα έσοδα των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα των μικρομεσαίων, ο περιφερειακός τύπος δίνει έναν διαρκή αγώνα επιβίωσης προκειμένου να ανταπεξέλθει στις πολλαπλές και βεβαρυμμένες υποχρεώσεις του. Παραδοσιακές εφημερίδες βάζουν λουκέτο, νεώτερες αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσχέρειες, ενώ το ίδιο ισχύει και για πολλά τοπικά κανάλια.

Ένα από τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο περιφερειακός τύπος είναι ότι η κατανομή του 30% της κρατικής διαφήμισης που ορίζεται σύμφωνα με τον Ν. 2328/95, δεν καταλήγει σε αυτόν. Ειδικότερα το άρθρο 9 της εν λόγω διάταξης αναφέρει ρητά ότι « Το ποσοστό συμμετοχής των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης για κάθε διαφορετική κατηγορία μέσων (έντυπα μέσα, ραδιόφωνο, τηλεόραση) στην κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης του ευρύτερου δημόσιου τομέα είναι τουλάχιστον τριάντα τοις εκατό (30%)». Έτσι, ενώ διαφημιστικές καμπάνιες προβάλλονται πανελλαδικά τόσο στα κεντρικά όσο και στα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης, το ποσοστό το οποίο προβλέπεται στον ανωτέρω νόμο, γνωστός και ως νόμος Βενιζέλου, δεν τηρείται, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την βιωσιμότητα του περιφερειακού τύπου.
Όπως κι εσείς γνωρίζετε, κύριες πηγές εσόδων για τον επαρχιακό τοπικό τύπο , πέραν της πώλησης των φύλλων εφημερίδας, τις αμειβόμενες δημοσιεύσεις και τις συνδρομές, θεωρούνται οι διαφημίσεις, οι οποίες συνιστούν το πιο δυνατό τρόπο προκειμένου να ενισχύεται οικονομικά, να καλύπτει χρηματοδοτικές ανάγκες και να βελτιώνεται, παρέχοντας όσο το δυνατό πληρέστερη ενημέρωση.
Επειδή τα Περιφερειακά ΜΜΕ αποτελούν κινητήριο άξονα της αναπτυξιακής διαδικασίας της Περιφέρειας και η αυταπόδεικτη αυτή παραδοχή πρέπει να συνεπάγεται της δίκαιης μεταχείριση τους.
Επειδή το ανθρώπινο δυναμικό του τοπικού τύπου, που με απροφάσιστο ενδιαφέρον και υπευθυνότητα υπηρετεί τον τόπο του, αξίζει την εκτίμηση της Πολιτείας, η οποία οφείλει να στηρίξει και να συνδράμει το έργο του.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο, προκειμένου να εφαρμοστεί η προβλεπόμενη από το νόμο κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ώστε να ενισχυθεί κατά το δυνατό ο περιφερειακός τύπος;