Ανοίγει σήμερα το Πόθεν Έσχες: Βήμα – βήμα η διαδικασία
Για πρώτη φορά φέτος στο Πόθεν Έσχες όλα τα στοιχεία της περιουσιακής κατάστασης των φορολογούμενων – εισοδήματα, ακίνητα, καταθέσεις, επενδυτικά προϊόντα – θα μπορούν να αντληθούν αυτόματα, με τον φορολογούμενο να επιβεβαιώνει απλώς την ορθότητά τους.
Ανοίγει σήμερα Δευτέρα 4 Νοεμβρίου η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης (Πόθεν Έσχες) του 2023 – που αφορά την περιουσιακή εικόνα που είχαν το 2022.
Στις 18 Νοεμβρίου αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα για τις δηλώσεις του 2024 – για το φορολογικό έτος του 2023 – ενώ την ίδια ημερομηνία, θα ανοίξει η πλατφόρμα και για ορισμένες κατηγορίες υπόχρεων, όπως για τις αρχικές Δηλώσεις Περιουσιακής Κατάστασης όσων απέκτησαν υποχρέωση δήλωσης από τις 28 Φεβρουαρίου 2023 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2024.
Τι αλλάζει στο Πόθεν Έσχες
Ένα από τα πιο σημαντικά νέα στοιχεία που θα διευκολύνουν τους υπόχρεους είναι η αυτόματη ενσωμάτωση βασικών περιουσιακών στοιχείων.
Συγκεκριμένα, θα είναι δυνατή η αυτόματη άντληση και ενσωμάτωση στοιχείων όπως οι τραπεζικές καταθέσεις, τα εισοδήματα, τα ακίνητα και άλλα περιουσιακά στοιχεία.
Αυτό πρόκειτα να καταστήσει τη διαδικασία συμπλήρωσης των δηλώσεων πιο απλή, γρήγορη και λιγότερο επιβαρυντική για τους πολίτες.
Η καινοτομία δεν περιορίζεται μόνο στην απλοποίηση της διαδικασίας, καθώς άλλα στοιχεία, όπως τα εισοδήματα, οι τραπεζικοί λογαριασμοί, τα οχήματα, τα σκάφη, οι συμμετοχές σε επιχειρήσεις και τα δάνεια, θα μεταφέρονται αυτόματα μέσω της διασύνδεσης της πλατφόρμας με την ΑΑΔΕ, το Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και το ΓΕΜΗ.
Αυτός ο συνδυασμός πληροφοριών θα παρέχει μια ολοκληρωμένη εικόνα της περιουσιακής κατάστασης του δηλούντα, διευκολύνοντας περαιτέρω την αξιολόγηση της οικονομικής του κατάστασης.
Βήμα – βήμα η διαδικασία
Η υποβολή του Πόθεν Έσχες θα γίνει μέσω της πλατφόρμας www.pothen.gr, όπου οι συμβολαιογράφοι θα μπορούν ήδη να καταθέτουν αντίγραφα συμβολαιογραφικών εγγράφων. Αυτή η προσθήκη θα επιταχύνει τη διαδικασία και θα διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ των συμβολαιογράφων και της φορολογικής αρχής.
Σημειώνεται πως οι συμβολαιογράφοι υποχρεούνται να καταθέτουν ηλεκτρονικά κάθε συμβολαιογραφικό έγγραφο εντός 15 ημερών από την υπογραφή του. Αυτή η υποχρέωση θα εξασφαλίσει την ταχύτητα και την ακρίβεια στη διαδικασία συλλογής των απαραίτητων στοιχείων.
Οι υπόχρεοι θα εισέρχονται στην πλατφόρμα με τους προσωπικούς τους κωδικούς TAXIS για την υποβολή της δήλωσης, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια και την προστασία των προσωπικών δεδομένων τους.
Τα προσωπικά και φορολογικά στοιχεία θα εμφανίζονται αυτόματα όπως είναι καταχωρημένα στο φορολογικό μητρώο, παρέχοντας τη δυνατότητα στους υπόχρεους να διορθώσουν τυχόν λάθη πριν την υποβολή της δήλωσης. Τα περιουσιακά στοιχεία θα μεταφέρονται αυτόματα, περιλαμβάνοντας εισοδήματα, ακίνητα, τραπεζικούς λογαριασμούς, οχήματα και δάνεια άνω των 5.000 ευρώ.
Αυτό το χαρακτηριστικό αναμένεται να μειώσει την πιθανότητα σφαλμάτων και να εξοικονομήσει χρόνο κατά τη διαδικασία υποβολής.
Οι υπόχρεοι θα έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν και να διορθώσουν τα στοιχεία τους πριν από την οριστικοποίηση της δήλωσης, προσθέτοντας ή διαγράφοντας εγγραφές και επισυνάπτοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Στις δηλώσεις που ελέγχονται υποχρεωτικά, τα απαραίτητα έγγραφα θα επισυνάπτονται ηλεκτρονικά, εκτός αν έχουν μεταφερθεί αυτόματα. Οι υπόχρεοι θα επισυνάπτουν νέα στοιχεία μόνο σε περιπτώσεις μεταβολής της
Προσοχή! Εφόσον έχει οριστικοποιηθεί εμπρόθεσμα η δήλωση, επιτρέπεται η υποβολή τροποποιητικής δήλωσης από τον υπόχρεο εντός 30 ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής.
Πηγή:dnews