Apple: Αποζημίωση εκατομμυρίων δολαρίων σε γυναίκα – Τεχνικοί διέρρευσαν γυμνές φωτογραφίες της στο Facebook
Ο τεχνολογικός κολοσσός βρίσκεται και πάλι στο μικροσκόπιο, μεταξύ άλλων εξαιτίας της επιμονής του να μην επιτρέπει τις επιδιορθώσεις συσκευών από μη εγκεκριμένα καταστήματα για… λόγους ασφαλείας.
Αποζημίωση εκατομμυρίων αναγκάστηκε να καταβάλει η Apple σε μια γυναίκα από το Όρεγκον, αφού οι τεχνικοί που ανέλαβαν να επισκευάσουν το iPhone της ανάρτησαν προσωπικές φωτογραφίες και βίντεο στο internet χρησιμοποιώντας το κινητό της.
Η δικογραφία, που δημοσιεύθηκε αρχικά από την Telegraph, αποκάλυψε ότι η γυναίκα, τα στοιχεία της οποίας δεν έχουν δημοσιοποιηθεί, απέστειλε τη συσκευή της προς επισκευή στις 14 Ιανουαρίου 2016, σε εγκεκριμένο από την Apple κατάστημα επιδιόρθωσης με την επωνυμία Pegatron Technology Service στην Καλιφόρνια.
Οι τεχνικοί που εργάζονταν στο κατάστημα ανάρτησαν «εξαιρετικά προσωπικό και ιδιωτικό υλικό» στον λογαριασμό της γυναίκας στο Facebook, αλλά και σε άλλους ιστότοπους, σύμφωνα με τα έγγραφα.
Τα βίντεο αναρτήθηκαν κατά τέτοιο τρόπο ώστε να φαίνεται πως η ίδια η γυναίκα αποφάσισε να τα δημοσιοποιήσει εκούσια, σύμφωνα πάντα με τη δικογραφία, προξενώντας της «τεράστια ψυχική οδύνη».
Η γυναίκα ενημερώθηκε για το περιστατικό από φίλους της που είδαν τις φωτογραφίες και τα βίντεο στο Facebook.
Η γυναίκα υπέβαλε μήνυση εις βάρος της Apple και εντέλει κατέληξε σε συμβιβασμό με την εταιρεία, έναντι αρκετών εκατομμυρίων δολαρίων.
Όμως η Apple δεν κατονομαζόταν ποτέ ευθέως στη δικογραφία, σε μια προσπάθεια το ζήτημα να κρατηθεί μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
Το περιστατικό αποκαλύφθηκε μόνο όταν οι συνήγοροι μιας άλλης, άσχετης υπόθεσης που εμπλέκει τόσο την Apple όσο και την Pegatron αναφέρθηκαν στην ύπαρξή της στη δικογραφία της δικής τους υπόθεσης, αναφέροντας ότι ο πελάτης της Pegatron εις βάρος του οποίου κατατέθηκε η μήνυση ήταν «ξεκάθαρα η Apple».
Από την πλευρά της, η Apple παραδέχτηκε την εμπλοκή της στην υπόθεση, απαντώντας τη Δευτέρα σε σχετική ερώτηση του Guardian. Οι συνήγοροι του θύματος αρνήθηκαν να σχολιάσουν την υπόθεση.
«Λαμβάνουμε εξαιρετικά σοβαρά υπόψη μας την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια των δεδομένων των πελατών μας και έχουμε δημιουργήσει μια σειρά από πρωτόκολλα για να διασφαλίσουμε την προστασία των δεδομένων κατά τη διαδικασία επισκευής των συσκευών», τόνισε εκπρόσωπος της Apple.
«Όταν ενημερωθήκαμε για την αποτρόπαια παραβίαση της πολιτικής μας από έναν από τους προμηθευτές μας το 2016, αμέσως αναλάβαμε δράση και έκτοτε συνεχίζουμε να ενισχύουμε τα πρωτόκολλα που ισχύουν για τους προμηθευτές», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ένας τεχνικός κατηγορείται ότι έκλεψε και ανάρτησε τα αρχεία ενός πελάτη. Το 2013, μια 27χρονη πελάτισσα της αλυσίδας Best Buy υπέβαλε μήνυση εις βάρος των καταστημάτων, όταν οι φωτογραφίες που ήταν αποθηκευμένες σε έναν υπολογιστή που είχε παραδώσει προς επισκευή διέρρευσαν στο internet.
Όμως, όπως τονίζει η Telegraph, το συγκεκριμένο περιστατικό υπονομεύει την επιμονή της Apple να μην επιτρέπει την επισκευή των συσκευών της από μη εγκεκριμένα καταστήματα, ένα ζήτημα που έχει έρθει και πάλι στο προσκήνιο εν μέσω των αντι-μονοπωλιακών δικών εις βάρος της εταιρείας.
Η Apple τονίζει επανειλημμένα ότι οι δικές της υπηρεσίες επισκευής εξασφαλίζουν μεγαλύτερη ασφάλεια για τους καταναλωτές σε σχέση με τις υπόλοιπες, ενώ διαφωνεί με το ενδεχόμενο νομοθεσίας που θα επιτρέπει στους πελάτες της να επισκευάζουν μόνοι τους τις συσκευές τους, αντί να χρησιμοποιούν το δικό της εγκεκριμένο πρόγραμμα.
Πηγή: in.gr
(ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ)