Στο προσκήνιο έχει επανέλθει το ζήτημα της διεθνούς διαστημικής νομοθεσίας, μετά από κάτι περίεργες δηλώσεις του Έλον Μασκ, αλλά και τις αξιώσεις ενός γιατρού από τη Βρετανία ο οποίος ισχυρίζεται ότι του ανήκουν οικόπεδα στον Άρη.

Αίσθηση έχει προκαλέσει η περίπτωση ενός γιατρού από την Μ. Βρετανία, ο οποίος τα έχει βάλει με τα Ηνωμένα Έθνη ισχυριζόμενος πως του ανήκουν… οικόπεδα στον Άρη.

Τα τελευταία έξι χρόνια, ο 50χρονος Φίλιπ Ντέιβις έχει αφοσιωθεί στο νέο του, παράξενο χόμπι, το οποίο αφορά την εκτόξευση τρισεκατομμυρίων φωτονίων στην ατμόσφαιρα με τη χρήση ακτίνων λέιζερ.

 

 

Γιατί το κάνει αυτό;

Σύμφωνα με ισχυρισμούς του γιατρού, τα σωματίδια τροποποιούν την σύσταση της ατμόσφαιρας, δίνοντάς του, σύμφωνα με την τρέχουσα νομοθεσία, βάση στους ισχυρισμούς του περί ιδιοκτησίας εκτάσεων στον πλανήτη Άρη, τις οποίες ήδη πουλά στο Διαδίκτυο και μάλιστα σε τιμή ευκαιρίας: ένα σεντ ανά 10 στρέμματα.

Όπως λέει ο ίδιος στο news.com.au, στόχος του δεν είναι πράγματι η αποκόμιση κέρδους μέσω του… διαπλανητικού real estate, αλλά η ανάδειξη του πόσο προβληματική και απαρχαιωμένη είναι η ισχύουσα σχετική νομοθεσία για το Διάστημα.

Η απαρχαιωμένη νομοθεσία για το Διάστημα

Ζητήματα, όπως αυτό που εξετάζει ο γιατρός ρυθμίζονται, προς το παρόν από τη Συμφωνία για το Διάστημα, η οποία βρίσκεται σε ισχύ από το 1967 και η οποία ως αρχικό στόχο είχε να αποτρέψει τη Ρωσία ή τις ΗΠΑ από το να αξιωθούν τη Σελήνη ως έδαφός τους, ή να τη χρησιμοποιήσουν, επί παραδείγματι, ως πυρηνικό οπλοστάσιο.

Η Συμφωνία αυτή αποτελεί τη βάση για την διεθνή διαστημική νομοθεσία, αλλά είναι αρκετά ασαφής όσον αφορά ζητήματα όπως η εξόρυξη αστεροειδών και άλλες εμπορικές δραστηριότητες στο διάστημα.

Καθώς είναι δύσκολο για τον άνθρωπο πράγματι να περπατήσει σε άλλα ουράνια σώματα και πλανήτες, η συμφωνία ορίζει πως δικαιούται να διεκδικήσει την εκμετάλλευση διαστημικού εδάφους, όποιος μπορεί να αποδείξει πως μπορεί να το βελτιώσει.

 

 

Έχει νομική βάση το επιχείρημά του

Επιστρατεύοντας την τεχνολογία λέιζερ, ο δρ. Ντέιβις επιχειρεί να δείξει ότι τροποποιώντας έστω και ελάχιστα την διαστημική ατμόσφαιρα μπορεί να επηρεάσει την κατάσταση στον Άρη…προς το καλύτερο.

Οι ακτίνες, εφόσον μέρος των φωτονίων τους φτάσει ως εκεί, μπορεί να συμβάλλουν στην θέρμανση του πλανήτη, ευνοώντας τυχόν πρωτόγονους μικροοργανισμούς που επιβιώνουν εκεί μέσω της φωτοσύνθεσης.

Όσο παράλογο και αν ακούγεται το εγχείρημα του δόκτορος, οι ειδικοί δεν αμφισβητούν την νομική βάση που έχει.

Μάλιστα, στην διαδικτυακή πλατφόρμα όπου ο δρ. Ντέιβις διαθέτει εκτάσεις στον Άρη προς πώληση σε… συμβολικές τιμές, περίπου 13.000 άτομα έχουν σπεύσει να αγοράσουν το μερίδιό τους, δείχνοντας την υποστήριξή τους στο γιατρό και την εκστρατεία του.

 

 

H περίπτωση του Έλον Μασκ

Από την άλλη, έχουμε και τις δηλώσεις του Έλον Μασκ για τον Άρη, οι οποίες προκάλεσαν αίσθηση.

Πριν από δύο εβδομάδες περίπου, ο δισεκατομμυριούχος δήλωσε ότι η εταιρεία του SpaceX δεν θα αναγνωρίσει τους διεθνείς νόμους στον Άρη, αλλά θα δημιουργήσει δικούς της νόμους, οι οποίοι θα οριστούν όταν φτάσει η στιγμή της αποίκησης του «Κόκκινου Πλανήτη».

Κάθε μελλοντική αποικία της SpaceX θα χρησιμοποιήσει σμήνη δορυφόρων Starlink γύρω από τον πλανήτη για παροχή σύνδεσης σε ανθρώπους και μηχανήματα στην επιφάνεια. Πάνω από 900 δορυφόροι έχουν ήδη τεθεί σε τροχιά γύρω από τη Γη ξεκινώντας ένα beta test για τη Starlink υπηρεσία σε ΗΠΑ και Καναδά.

Χρήστες που διάβασαν τους όρους χρήσης της υπηρεσίας διαπίστωσαν πως οι Starlink υπηρεσίες σε Γη και Σελήνη υπόκεινται στους νόμους της πολιτείας της Καλιφόρνια. Ωστόσο πέρα από τον πλανήτη μας και το φυσικό του δορυφόρο, οι νόμοι και οι κανονισμοί στους οποίους θα υπακούει η SpaceX γίνονται λιγότερο ξεκάθαροι.

Ο Έλον Μασκ είχε δηλώσει επίσης στο ετήσιο συνέδριο του Mars Society πως οι άποικοι του Κόκκινου Πλανήτη θα πρέπει να είναι αυτάρκεις σε περίπτωση που σταματήσουν να έρχονται σκάφη από τη Γη για οποιοδήποτε λόγο.

Τελικός στόχος του εκκεντρικού δισεκατομμυριούχου είναι να στείλει ένα εκατομμύριο ανθρώπους στον Άρη, κάτι που θα χρειαστεί τρεις πτήσεις τη μέρα ή 1.000 πτήσεις το χρόνο με 100 ανθρώπους σε κάθε πτήση.

 

 

 

Πηγή: in.gr