Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 15 λεπτά με τρένο
Το 15% του έργου που απομένει για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, πρόκειται να ολοκληρωθεί με τη σύμβαση που ενέκρινε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ
Το έργο «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς Σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας» Α.Σ 717 (πλην τμήματος Τιθορέα – Δομοκός), κόστους 13.320.240,00 ευρώ, εντάσσεται στη σύμβαση που υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2014, με αρχικό συμβατικό προϋπολογισμό 41,3 εκατ. ευρώ (μετά την έκπτωση) που εκτελείται από την Κοινοπραξία ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. – ALSTOM TRANSPORT SA και μέχρι σήμερα βρίσκεται στο 85% του αντικειμένου. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΣΠΑ 2014 – 2020, καθώς και από Εθνικούς πόρους.
Η εν λόγω σύμβαση (717) έχει άμεση διεπαφή με τη σύμβαση προμήθειας (10005) η οποία αφορά την εγκατάσταση του ETCS (European Control Train System) στα αντίστοιχα τμήματα. Η ολοκλήρωση των έργων θα έχει ως αποτέλεσμα στην σημαντική ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια ενώ ο χρόνος της διαδρομής στο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, να μειωθεί σε 3:15’ από 3:57’ που είναι σήμερα.
Το σύστημα ETCS αφορά στην αυτόματη προστασία συρμών και αποτελείται από δύο υποσυστήματα, το Σύστημα Συρμού και το Σύστημα Γραμμής, τα οποία επιτρέπουν:
– τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών
– την αυτόματη προστασία έναντι παραβιάσεων ταχύτητας με την εφαρμογή πέδησης λειτουργίας ή πέδησης ανάγκης, καθώς και την αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού με πέδηση ανάγκης, σε περίπτωση παραβίασης ερυθρού φωτοσήματος.
– την απεικόνιση των ενδείξεων των φωτοσημάτων στο θάλαμο μηχανοδήγησης με χρήση ηλεκτρονικών μονάδων γραμμής LEU (Lineside Electronic Units) και ραδιοφάρων (Εurobalises).