Αύριο θα πραγματοποιηθεί το δοκιμαστικό δρομολόγιο, για το πρώτο express ηλεκτροκίνητο τρένο, στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, το οποίο θα καλύπτει τη διαδρομή σε λιγότερο από 4 ώρες.

Το δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, του Γενικού Γραμματέα Θάνου Βούρδα και των Διοικήσεων των Οργανισμών του Σιδηροδρόμου.

Η επίσημη έναρξη του δρομολογίου θα πραγματοποιηθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το πρωί της ερχόμενης Δευτέρας 20 Μαΐου.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθημερινά, θα πραγματοποιείται στις 6.25 το πρωί ένα πολύ γρήγορο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα διάρκειας τριών ωρών και 57 λεπτών

Το τρένο Intercity Express θα εκτελεί στις 6.20 το πρωί το δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη διάρκειας τεσσάρων ωρών και 10 λεπτών. Και τα δύο δρομολόγια προβλέπεται να έχουν δύο στάσεις. Από τη Θεσσαλονίκη για Αθήνα στάσεις θα γίνονται σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο, ενώ από Αθήνα για Θεσσαλονίκη σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.

Τα δρομολόγια θα εκτελούνται με δύο υπάρχοντα τρένα τα οποία έχουν αναβαθμιστεί εσωτερικά και εξωτερικά.

Όπως εξήγησε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9 FM” o πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΣΕ, Γιώργος Κακουλάκης, ο οποίος θα είναι επιβάτης στη δοκιμαστική διαδρομή, εξήγησε πως η έναρξη των νέων δρομολογίων κατέστη εφικτή, καθώς ολοκληρώθηκε το τελευταίο κομμάτι του έργου που αφορούσε την ηλεκτροκίνηση στη σιδηροδρομική γραμμή, στο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός, “οπότε έχουμε πλήρη διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή πλέον”.

Τόνισε δε πως ολοκληρώθηκαν “μετά από πολλά χρόνια οδικά έργα πάνω στη γραμμή” και αναφέρθηκε σε έργα όπως η σήραγγα του Καλλιδρόμου, “που έχει ήδη παραδοθεί από το 2018, η μεγαλύτερη δίδυμη σήραγγα στα Βαλκάνια, με μήκος εννέα χιλιόμετρα”.

Ο κ.Κακουλάκης ανέφερε επιπλέον και την ολοκλήρωση ενός “τεράστιου έργου”, όπως το χαρακτήρισε, που αφορά τη γέφυρα στην Εκκάρα Δομοκού, γέφυρα “που είναι ένα πολύ δύσκολο τεχνικά έργο, πάνω σε ρήγμα, σε σεισμογενή περιοχή”.

Με το σύνολο αυτό των έργων και των συστημάτων που παραδόθηκαν “μετά από πολλά χρόνια και μετά από τεράστιες καθυστερήσεις από κονδύλια”, όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΟΣΕ, “επιτέλους τελειώνουμε (σ.σ στη χώρα) το πολύ σημαντικό έργο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, τη διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή”.

Σε ό,τι αφορά τέλος την αύξηση της επιβατικής κίνησης ο κ. Κακουλάκης εξέφρασε τη βεβαιότητα πως αυτή θα προκύψει ως αποτέλεσμα της βελτίωσης των υποδομών και των υπηρεσιών.