Αυτοκίνητα αυτοματοποιημένα, συνδεδεμένα και αυτόνομα έχουν μεγάλες δυνατότητες για περαιτέρω βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Πράγματι, πολλές από τις σημερινές ενεργές τεχνολογίες ασφάλειας ήδη βοηθούν στην προετοιμασία των χρηστών του δρόμου για ένα μέλλον, όταν τα οχήματα αναλαμβάνουν τον έλεγχο από τους οδηγούς.

Τα αυτοκινούμενα (ή πλήρως αυτόνομα / αυτοματοποιημένα) οχήματα δεν θα απαιτούν την παρέμβαση του οδηγού για να κινηθούν και θα έχουν τη δυνατότητα να πλοηγούνται ανεξάρτητα. Χρησιμοποιώντας ενσωματωμένους αισθητήρες και εξοπλισμό αξιολόγησης, θα έχουν ανά πάσα στιγμή θέα 360 μοιρών του περιβάλλοντός τους.

Η αφαίρεση του οδηγού από την εξίσωση θα μειώσει επίσης το στοιχείο του ανθρώπινου σφάλματος στην οδήγηση, που είναι η αιτία στο 90% όλων των ατυχημάτων σήμερα. Ένα αυτοκινούμενο αυτοκίνητο απλά δεν θα κρατά ένα κινητό τηλέφωνο πίσω από το τιμόνι ούτε θα υπερβαίνει τα όρια ταχύτητας ή οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών.

Πράγματι, εκτιμάται ότι η μεγάλης κλίμακας εισαγωγή αυτοκινούμενων οχημάτων μπορεί να μειώσει σημαντικά τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων. Καθώς αυτά τα οχήματα είναι εξοπλισμένα με εξελιγμένους ενσωματωμένους αισθητήρες, κάμερες, GPS, ραντάρ και συστήματα ασφαλείας, θα μπορούν επίσης να μειώσουν δραστικά τον αντίκτυπο τυχόν υπολειπόμενων ατυχημάτων.

Τα αυτοκινούμενα οχήματα είναι απίθανο να είναι ευρέως διαθέσιμα πριν από το 2030. Ωστόσο, για λίγα μόλις χρόνια, έχουμε ήδη δει την εμπορική εισαγωγή οχημάτων με αυξανόμενους βαθμούς μερικού αυτοματισμού. Αυτά τα αυτοματοποιημένα οχήματα είναι πλέον σε θέση να εκτελούν έναν αυξανόμενο αριθμό εργασιών οδήγησης σε συγκεκριμένα σενάρια, όπως αυτόματο πάρκινγκ και πιλότο αυτοκινητόδρομου.

Ομοίως, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) μπορούν ήδη να αναλάβουν σημαντικές λειτουργίες ασφαλείας (όπως το τιμόνι και το φρενάρισμα) από τον οδηγό υπό ορισμένες συνθήκες. Τα ενεργά μέτρα ασφαλείας όπως το αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (AEB) και η βοήθεια διατήρησης λωρίδων (LKA) είναι παραδείγματα (μερικώς αυτοματοποιημένης) τεχνολογίας ADAS που βοηθούν στην αποφυγή ανθρώπινων σφαλμάτων και στην πρόληψη ατυχημάτων που χρησιμοποιούνται σήμερα.

Το ADAS θα διαδραματίσει επίσης σημαντικό ρόλο μεσοπρόθεσμα για να προετοιμάσει τους οδηγούς και άλλους χρήστες του δρόμου για την πραγματικότητα των αυτοκινήτων που αναλαμβάνουν τον έλεγχο από τους οδηγούς, καθώς προχωρούμε σταδιακά προς πλήρως αυτοματοποιημένα οχήματα.

Εκτός από την ανάπτυξη (μερικώς) αυτοματοποιημένων οχημάτων, υπάρχει, επίσης, μια αύξηση στη χρήση της συνδεσιμότητας και της ανταλλαγής πληροφοριών για την περαιτέρω βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Η ανταλλαγή πληροφοριών ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια μεταξύ κοντινών οχημάτων και υποδομών καθιστά δυνατή τη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων και των ατυχημάτων.

Τα λεγόμενα Συνεργατικά Ευφυή Συστήματα Μεταφορών (C-ITS) διευκολύνουν όλο και περισσότερο τη δικτύωση μεταξύ των συνδεδεμένων οχημάτων και του περιβάλλοντός τους. Το C-ITS μπορεί να ανιχνεύσει τη ροή της κυκλοφορίας, την ταχύτητα και την πυκνότητά του. Χρησιμοποιώντας αυτές τις πληροφορίες είναι δυνατόν να επιβληθούν μεταβλητά όρια ταχύτητας, να προσδιοριστεί εάν θα ανοίξει ή θα κλείσει λωρίδες κυκλοφορίας και θα βοηθήσει στην αποφυγή ατυχημάτων. Οι εργάτες οικοδομών, για παράδειγμα, μπορούν να ενημερώσουν αυτόματα την κυκλοφορία που πλησιάζει για ένα προσωρινό όριο ταχύτητας και οι κίνδυνοι στον δρόμο μπορεί να επισημανθούν από την αστυνομία.

 

 

Πηγή: iefimerida.gr