Αναλαμβάνει ρόλο συμβούλου στο παιχνίδι που εκτόξευσε την καριέρα του, έχοντας διαβεί μία προσωπική έρημο με πολλές δυσκολίες – Η οικονομική καταστροφή, οι θυελλώδεις σχέσεις, οι μεγάλες απώλειες και η ασθένεια που παραλίγο να του στοιχίσει τη ζωή

Ο οδηγός του ταξί που σταματάει έξω από το ολοκαίνουριο Studio KAΠΑ 2 κατεβαίνει φουριόζος για να ανοίξει την πίσω πόρτα του οχήματος διευκολύνοντας την αποβίβαση του πελάτη του. Η κούρσα από την Κηφισιά μέχρι το Μαρκόπουλο όπου βρίσκεται το πλατό για τα γυρίσματα του «Βig Brother» ήταν ιδιαίτερα απολαυστική για τον επαγγελματία οδηγό, που σε όλη τη διαδρομή δεν σταμάτησε να γελάει με τις ευφυείς ατάκες του διάσημου πελάτη του. Λίγο πριν αποχαιρετιστούν ευχαριστώντας ο ένας τον άλλον, ο Αντρέας (πάντα με τ, ποτέ με δ) Μικρούτσικος έχει αποδεχθεί μετά χαράς την ευγενική παράκληση του ταξιτζή να βγάλουν μια αναμνηστική σέλφι ποζάροντας αμφότεροι στον φακό με διάπλατα χαμόγελα. Το επικοινωνιακό του χάρισμα, η αμεσότητα και η αστείρευτη ενέργεια που τον έκαναν έναν από τους πλέον δημοφιλείς παρουσιαστές της ελληνικής τηλεόρασης είναι πάλι εδώ, παρόντα και ολοζώντανα, σαν ένα αόρατο χέρι να γύρισε τον διακόπτη λειτουργίας από το off στο on.

Εκείνη η τσακισμένη από τον πόνο μορφή με το χαμένο βλέμμα, που σχεδόν σερνόταν μέσα στο ετερόκλητο μαυροφορεμένο πλήθος για το ύστατο χαίρε στον μεγάλο του αδελφό, τον «Θανούλη» του, στις 30 Δεκεμβρίου του 2019 ελάχιστα θυμίζει τον τωρινό σπιντάτο τύπο που μπαίνει σαν σίφουνας στο πλατό του Studio KAΠΑ εκτοξεύοντας ατάκες εδώ κι εκεί, με ύφος σπινθηροβόλο. Ο μεγάλος αδελφός έφυγε για πάντα, το «Big Brother» επέστρεψε, και με έναν περίεργο, σχεδόν καρμικό, τρόπο ο Αντρέας Μικρούτσικος απέκτησε ξανά ζωντάνια ή, όπως περιγράφει ο ίδιος στους συνεργάτες και οικείους του: «Το “Big Brother” μού έδωσε τη ζωή μου πίσω».

Οταν του έγινε η πρόταση να αναλάβει συμβουλευτικό ρόλο στην προβολή του ριάλιτι σόου την είχε μόλις σκαπουλάρει από ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας με την καρδιά του. Σε όλο το διάστημα της καραντίνας μιλούσε συχνά με τους ανθρώπους της παραγωγής του ΣΚΑΪ, τον ήθελαν διακαώς, εκείνος ήθελε λίγο χρόνο, να προσαρμοστεί στην ιδέα της επιστροφής, ξέροντας ότι θέλοντας και μη θα βρεθεί ξανά στη δίνη του κυκλώνα. Ισως αυτή ακριβώς η πρόκληση ήταν που τον οδήγησε στο μεγάλο «ναι», που με ανακούφιση άκουσαν οι άνθρωποι του ΣΚΑΪ στις αρχές του Ιουνίου.

Με το ίδιο ριάλιτι άλλωστε πριν από 20 χρόνια βρέθηκε στον κολοφώνα της δόξας του, την εποχή της απόλυτης κυριαρχίας του ως ο «Πάπας της Παρουσίασης» που γήτευε άμα τη εμφανίσει του τα μηχανάκια της AGB, παντοδύναμος, περιζήτητος, αμφιλεγόμενος αλλά ποτέ αδιάφορος. Και εκεί από την κορυφή, η τύχη τον εγκαταλείπει σύξυλο αφού πρώτα του δίνει μια γερή σπρωξιά στο βάραθρο της κακοδαιμονίας και της γκαντεμιάς.

Απώλειες κάθε είδους, οικονομικές, επαγγελματικές, προσωπικές – ειδικά οι τελευταίες όλο και πιο σφοδρές, με αποκορύφωμα την απώλεια του αγαπημένου αδελφού και μουσικοσυνθέτη, Θάνου Μικρούτσικου, αλλά και το σοβαρό πρόβλημα της δικής του υγείας που λίγο έλειψε να του στοιχίσει τη ζωή μετά από 12ήμερη νοσηλεία στο Ιπποκράτειο τον Ιανουάριο. Τα τελευταία 10 χρόνια τα χτυπήματα τον έβρισκαν απανωτά. Είχε κλειστεί στον εαυτό του, δεν ήθελε να ταλαιπωρεί κανέναν με τα προβλήματά του. Ηθελε την ησυχία του. Μέχρι που ο «Μεγάλος Αδελφός» τού χτύπησε την πόρτα, με τη μορφή του τηλεοπτικού ριάλιτι που έφερε την προσωπική του σφραγίδα και που 20 χρόνια μετά θα προβάλλεται καθημερινά από τη συχνότητα του ΣΚΑΪ, με τον ίδιο όχι πια σε ρόλο παρουσιαστή, αλλά σε εκείνον του συμβούλου.

Ο γκουρού του ριάλιτι, ο 69χρονος Αντρέας Μικρούτσικος, επιστρέφει στο σπίτι του «Big Brother» και κάθε Παρασκευή, στη live εκπομπή, η κεντρική πολυθρόνα στο πλατό θα κλέβει την παράσταση από τα τεκταινόμενα με τους παίκτες στο σπίτι. Ηδη από την πρώτη επαφή του μαζί τους, πριν ξεκινήσει η προβολή της εκπομπής, οι άνθρωποι της παραγωγής διαπίστωσαν ιδίοις όμμασι το ορθόν της επιλογής τους. Αρκούσαν λίγα μόλις λεπτά μετά τη γνωριμία τους και τις πρώτες συστάσεις για να αρχίσουν οι παίκτες να ανοίγονται, να αστειεύονται, να μιλάνε, να χαλαρώνουν.

Ο,τι δεν κατάφερε η παραγωγή για μήνες το κατάφερε ο Μικρούτσικος σε λίγα λεπτά, αποδεικνύοντας ότι το περίφημο επικοινωνιακό ταλέντο του παραμένει ακμαιότατο. Η ζωή, παρά τα χαστούκια και την ηχηρή απουσία του Θάνου, αρχίζει πάλι να του χαμογελά.
Ο κύκλος της γκαντεμιάς

Η περιδίνηση του Αντρέα Μικρούτσικου σε ένα σπιράλ προσωπικών, επαγγελματικών και οικονομικών απωλειών ξεκίνησε το 2009. Ή τουλάχιστον τότε άρχισαν να αποκαλύπτονται οι συνέπειες των λανθασμένων επιλογών του – σε όλα τα επίπεδα. Τραγική ειρωνεία. Ο άλλοτε εθνικός τηλεπαρουσιαστής έζησε το δικό του οικονομικό δράμα σε παράλληλο χρόνο με το μνημονιακό δράμα του λαού που τον αποθέωσε.

Για το οικονομικό τέλμα του, το οποίο παραλίγο να του στοιχίσει την 160 τ.μ. μεζονέτα του στην Κηφισιά, ένα οικόπεδο 2.000 μέτρων στην περιοχή Ντράφι, αλλά και το ησυχαστήριό του στη Μήλο, ευθύνεται στον μεγαλύτερο βαθμό η απόφασή του να προνοήσει για το μέλλον του. Ο Μικρούτσικος για χρόνια θεωρούνταν (και πιθανότατα ήταν) ο πιο ακριβοπληρωμένος παρουσιαστής της ελληνικής ιδιωτικής τηλεόρασης.

Δικαίως. Τα θεόρατα τηλεμερίδια που πετύχαινε για οποιοδήποτε τηλεοπτικό project αναλάμβανε δημιούργησαν εύλογα έναν μύθο γύρω από το όνομά του. Παρά τα πολλά χρήματα όμως που πέρασαν αφειδώς από τα χέρια του, ο ίδιος δεν απέκτησε ποτέ τη φήμη του σπάταλου ή του επιπόλαιου στην οικονομική διαχείριση. Τουναντίον. Οταν το 2005 μεταπήδησε από τον ΑΝΤ1 στον ALPHA, αποφάσισε να διοχετεύσει ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων του σε τηλεοπτικές παραγωγές.

Eτσι, μαζί με το δικό του κεφάλαιο επένδυσε χρήματα από τραπεζικό δανεισμό -για τον οποίο είχε θέσει ως εγγύηση μέρος της ακίνητης περιουσίας του-, εξαγοράζοντας το 49% των Στούντιο Τσιλιγιάννη με τη λογική ότι ο τηλεοπτικός σταθμός της Κάντζας θα αξιοποιούσε τα εν λόγω στούντιο για τις παραγωγές του. Οι αστάθμητοι παράγοντες έριξαν έξω τις εκτιμήσεις του. Η εξαγορά του καναλιού από Γερμανούς επενδυτές το φθινόπωρο του 2008 συνέτριψε το business plan που ο ίδιος μεθοδικά είχε καταστρώσει. Την ίδια εποχή αντιστρόφως ανάλογη των χρεών που σωρεύονταν σε βάρος του αποδεικνυόταν η επαγγελματική επιδραστικότητά του. Ο ίδιος, έχοντας συνάψει πλέον συμβόλαιο με το STAR CHANNEL, ξεκίνησε στις αρχές του 2009 την εκπομπή «Παρέα με τον Αντρέα».

Το γεγονός ότι με την παρουσία του στην πρωινή ζώνη δεν κατάφερε να συγκεντρώσει διψήφια ποσοστά τηλεθέασης στα νεανικά κοινά, όπως όριζε η συμφωνία του με τον σταθμό, ουσιαστικά τον έθεσε εκτός τηλεοπτικής πιάτσας. Για πολλούς αυτή ήταν η χαριστική βολή – τουλάχιστον στο τηλεοπτικό πεδίο, το οποίο εν πολλοίς καθόριζε, εκτός από τον επαγγελματία Μικρούτσικο, και τον άνθρωπο Αντρέα.

Oπως ο ίδιος έχει περιγράψει στις σπάνιες τα τελευταία χρόνια συνεντεύξεις του, βρέθηκε από τη μία μέρα στην άλλη να τον κυνηγά ολόκληρη η οικονομική πιάτσα. Πέρα από τα χρέη προς τις τράπεζες, τα οποία τον έφεραν μια ανάσα από την απώλεια των ακινήτων του σε Αθήνα και Πάτρα, ο Μικρούτσικος βρήκε μπροστά του και μια δικαστική διαμάχη από τα παλιά – συγκεκριμένα από την εποχή που μεσουρανούσε ως οικοδεσπότης του «Big Brother».

Τότε μια ομάδα δικηγόρων είχε αξιώσει -και πέτυχε- την αλλαγή της ώρας μετάδοσης του ριάλιτι. Ο Μικρούτσικος είχε καταφερθεί από το βήμα της εκπομπής εναντίον τους, με αποτέλεσμα εις εξ αυτών να προβεί σε αγωγή κατά του παρουσιαστή. Το δικαστήριο δικαίωσε τον δικηγόρο, επιδικάζοντάς του αποζημίωση ύψους 50.000 ευρώ, την οποία ο Μικρούτσικος αδυνατούσε να πληρώσει, με αποτέλεσμα για μία ακόμη φορά το σπίτι του στην Κηφισιά να βγει σε πλειστηριασμό.

Τα δύσκολα χρόνια δεν άλλαξαν μόνο το οικονομικό στάτους του Μικρούτσικου, άλλαξαν και τον ίδιο. Μετά την αποχώρησή του από την τηλεόραση και για περίπου δύο χρόνια κλείστηκε στον εαυτό του.

Δεν πέρασε κατάθλιψη -τουλάχιστον κλινικά διαγνωσμένη-, όπως υποστήριξε ο ίδιος τον Απρίλη του 2014 σε συνέντευξή του στον Πέτρο Κωστόπουλο. Πάντα πηγαίος και χειμαρρώδης, παραδέχτηκε με ειλικρίνεια: «Τον “ήπια” για τα καλά. Μαζί με τον γιο μου, τα δύο σκυλιά μου και δυο-τρεις φίλους». Μίλησε ακόμη για τη μοναξιά και τη μοναχικότητα όχι μόνο ως στάση ζωής, αλλά ως πεπρωμένο της ανθρώπινης φύσης. Την ίδια στιγμή, η τηλεοπτική επάνοδός του ως οικοδεσπότης της εκπομπής «Your Song» στο MEGA Κύπρου ήταν μια χαραμάδα φωτός.

Ηταν πριν από 10 χρόνια. Ολο αυτό το διάστημα οι δημόσιες εμφανίσεις του ήταν σχεδόν ανύπαρκτες. Μοναδική εξαίρεση, η εμφάνισή του πριν από 4 χρόνια στην πρεμιέρα της μουσικής παράστασης του αδελφού του στον «Σταυρό του Νότου». Μια σημαντική πρεμιέρα για τον Θάνο, ένας είδος ανταπόδοσης στη στήριξη που ο μεγάλος αδελφός έδινε απλόχερα στον μικρό όλα αυτά τα χρόνια των ανατροπών.

Πορεία με αντιφάσεις

«Είμαι ένα παιδί που ιδεολογικά μεγάλωσε με τα πενταετή (σ.σ.: προγράμματα της Σοβιετικής Ενωσης) και έμαθα ότι δεν οδήγησαν πουθενά. Εχω ένα μάτι πολύ ανοιχτό στην κοινωνία και το πώς εξελίσσεται.

Δεν με έχει εντυπωσιάσει τίποτα στη ζωή μου, κανείς δεν μου έχει τραβήξει το χαλί κάτω από τα πόδια – εκτός από τη Δήμητρα (σ.σ.: Ρουμπέση, η τρίτη γυναίκα του)», έχει πει εξηγώντας την τάση του να μην τον εκπλήσσει τίποτα και να τα περιμένει όλα. Και η αλήθεια είναι ότι από την εποχή που κόλλαγε αφίσες μαζί με τον Μπουλά και τον Ζουγανέλη με αφορμή τις συναυλίες του Θάνου στο Κηποθέατρο έχουν αλλάξει τα πάντα στη ζωή του – εκτός από την ίδια την πολυσχιδή προσωπικότητά του.

Το 1985 έχει ήδη γνωρίσει και κάνει σχέση με τη Σοφία Βόσσου, από την οποία προκύπτουν δύο σημαδιακά για τη μετέπειτα πορεία του γεγονότα: η ραδιοφωνική τους συνεργασία ως «Πίπης και Ποτούλα» στο ΣΚΑΪ που είχε τρομακτική επιτυχία και το τραγούδι «Ανοιξη» με το οποίο πήγαν μαζί στη Eurovision το 1991.

Στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό έφτασαν μέχρι τη 13η θέση, αλλά το τραγούδι έγινε big hit στην Ελλάδα και οι δυο τους περιζήτητοι. Ο χειμαρρώδης λόγος του, το χιούμορ, η ευστροφία, η μόρφωσή του και η τηλεοπτική άνεση ανιχνεύθηκαν άμεσα από τα τηλεοπτικά λαγωνικά και ο Μικρούτσικος αρχίζει να δέχεται βροχή τις προτάσεις.

Μεταξύ αυτών, εκείνη του MEGA που τον προόριζε για το «Ραντεβού στα τυφλά» του Σαββατοκύριακου. Υποτίθεται ότι είχαν κανονίσει να παρουσιάζει ο Γιώργος Πολυχρονίου το καθημερινό «Μεγάλο Παζάρι», κάτι που τελικά ναυάγησε. Στη θέση του, το κανάλι αναθέτει στον Μικρούτσικο το «Παζάρι», ενώ το «Ραντεβού στα τυφλά» στη Βάσια Τριφύλλη. Επιλογές αμφότερες σοφές, αφού γνώρισαν τεράστια επιτυχία.

Ο Μικρούτσικος, αν και χωρίς πρότερη τηλεοπτική εμπειρία, έχει άποψη. Και μαζί επικοινωνιακό χάρισμα, το ταλέντο να «οσμίζεται» τις ανθρώπινες αντιδράσεις και συμπεριφορές. Δεν μπαίνει εύκολα σε καλούπια, δεν «συμμορφώνεται προς τας υποδείξεις» ακόμα και αν αυτές προέρχονται από τους Ευρωπαίους παραγωγούς που έχουν τα δικαιώματα του τηλεπαιχνιδιού. Οπως συνηθίζεται σε τέτοια κόνσεπτ, είχε έρθει ένας υπεύθυνος παραγωγής από τη Fremantle προκειμένου να του εξηγήσει πώς θα παρουσιαστεί το παιχνίδι, πού να δίνει έμφαση όταν ανοίγουν οι κουρτίνες με τα δώρα κ.λπ.

Ο παραγωγός ήταν της αμερικανικής αντίληψης και υποδείκνυε μία να δείχνουν το αυτοκίνητο-δώρο και μία την αντίδραση του παίκτη. Ο Μικρούτσικος, από την άλλη, πίστευε ότι πρέπει ο παρουσιαστής να κάνει πρώτα «παιχνίδι» με τον παίκτη, να του κάνει πλάκα, να τον χαλαρώνει ώστε να είναι πιο άνετος, διότι κομπλαρισμένος από την τηλεόραση θα κολλήσει ακόμα κι αν κερδίσει το αυτοκίνητο.

Και αντί να πανηγυρίσει, να μείνει ανέκφραστος. Ο ξένος έλεγε τα δικά του: «Αυτοκίνητο, αντίδραση, αυτοκίνητο, αντίδραση». Μόλις τελείωσε, ο Μικρούτσικος που διαφωνούσε του απάντησε ξερά: «I don’t speak english». Κάνει του κεφαλιού του, αλλά τα νούμερα τηλεθέασης τον δικαιώνουν. Η επιτυχία είναι τεράστια, όπως και μετέπειτα στην πρωινή εκπομπή «Χαμογελάτε, είναι μεταδοτικό» (1992-96), ενώ το ένα κόνσεπτ εκπομπής διαδέχεται το άλλο, αυτή τη φορά από τη συχνότητα του ANT1. «Fame Story», «The Wall», «Big Brother», «Επιτέλους μαζί», «Ανδρες έτοιμοι για όλα», όλα τεράστιες επιτυχίες, αλλά και αμφιλεγόμενα κόνσεπτ. Ανθρωποι της διπλανής πόρτας που κάνουν τη ζωή τους ριάλιτι και διασύρονται για λίγα… αργύρια δημοσιότητας.

Οι επιθέσεις στον Αντρέα Μικρούτσικο είναι καθημερινές και σφοδρές, είναι πότε ο «Μίδας της Τηλεθέασης» και πότε ο «Πάπας της Τηλε-ίντριγκας». «Οταν αποχώρησα από το ραδιόφωνο και πήγα στην τηλεόραση μου έγραψαν τις καλύτερες κριτικές, έως τότε με βρίζανε. Οσο ήμουν στη μουσική, το ίδιο. Με το που αρχίζω να ασχολούμαι με την τηλεόραση μου λέγανε “μας λείπουν τα τραγούδια σου”.

Γιατί δεν μου το λέγατε, ρε, όταν το έκανα;» εκρήγνυται σε μία από τις συνεντεύξεις όπου τον πυροβολούν με επιθετικές ερωτήσεις. Παρ’ όλα αυτά συνεχίζει. Είναι επαγγελματίας και λειτουργεί βάσει των τηλεοπτικών κανόνων και συνταγών. Μιλάει για περίσσευμα υποκρισίας, γίνεται στόχος τηλεκριτικών και αντίπαλων καναλιών, τηλεοπτικών πάνελ και αρθρογράφων που μιλάνε για εκμετάλλευση και τηλε-κανιβαλισμό. Εκείνος τους παραπέμπει στα ανθρωποφάγα δελτία ειδήσεων που στο όνομα της είδησης εκβιάζουν συναισθήματα.

Ακολουθεί η μεταγραφή του στον ALPHA και το πολυδάπανο «Dream Show», μια τεράστια και φιλόδοξη παραγωγή, η τελευταία με εκείνον στο τιμόνι. Ο Μικρούτσικος είναι ήδη σταρ της τηλεόρασης, έχει βγάλει πολλά λεφτά, θεωρείται μαέστρος επιτυχιών και περιέργως δεν την έχει ψωνίσει. Ποτέ δεν ήταν άλλωστε των μεγαλείων και της πόζας. Ακόμα και το γραφείο του σε εκείνο το σούπερ σόου, στο Στούντιο Καραμάνου, ήταν σε ένα διάδρομο. Και σε αυτό το γραφείο, έκανε τις συναντήσεις με τον αρχισυντάκτη και τον βοηθό του. Η μετεξέλιξη του Αντρέα σε «βασιλιά των ριάλιτι», σε «μάστορα της ίντριγκας», σε «περιζήτητο τηλεαστέρα» και σε entertainer-εγγύηση τηλεοπτικών σουξέ δεν ήταν ποτέ στόχος καριέρας, ούτε προέκυψε βάσει ενός άρτια καταστρωμένου πλάνου. Βασικά έτυχε, όπως συμβαίνει σε εκατοντάδες success stories, με πρωταγωνιστές που γι’ αλλού ξεκίνησαν και αλλού η ζωή τούς πήγε.

Ο αριστερός μαθηματικός και μουσικός που κόλλαγε αφίσες, ταλαιπωρήθηκε από τη χούντα και έβγαλε το 1985 με τον τροτσκιστή τότε Μανώλη Ρασούλη τον δίσκο «Να ’μαστε πάλι εδώ Αντρέα» είναι ο ίδιος άνθρωπος που παρουσίασε 15 περίπου χρόνια αργότερα τα ριάλιτι «Big Brother» και «The Wall» ή τσίγκλιζε με μαστοριά τις εκ βαθέων εξομολογήσεις και τα δράματα λούμπεν τύπων στο αλησμόνητο «Επιτέλους μαζί».

Αν για κάποιους ο Αντρέας Μικρούτσικος είναι το κράμα δύο ασύμβατων προσωπικοτήτων σε μία, ένας Τζέκιλ και Χάιντ, ή απλά ένας βολεμένος αριστερός που είχε μια καλή δικαιολογία για όλα τα μετέπειτα επαγγελματικά του βήματα χρυσώνοντας το χάπι, για τον ίδιο η εξήγηση είναι πιο απλή: οι άνθρωποι δεν είναι μονοδιάστατοι.

Τουλάχιστον εκείνος δεν ήταν. Μπορούσε να είναι τόσο αριστερός όσο και πετυχημένος παρουσιαστής, να συνδιαλέγεται τόσο με τον Θεοδωράκη και τον Χατζιδάκι όσο και με τον ήρωα του πρώτου «Big Brother», τον Τσάκα, να αρνείται κάποτε να τραγουδάει στα μπουζούκια ενώ οι πελάτες έτρωγαν μπριζόλες, αλλά να δέχεται αργότερα να κάνει σκληρό ριάλιτι με μια κυρία να εξομολογείται τη σεξουαλική εμπειρία της με τον σκύλο της οικογένειας. Για εκείνον το θέμα ήταν πάντα ένα. Να επικοινωνεί με τον κόσμο.

Ιδεολόγος και ρομαντικός, αλλά ταυτόχρονα πραγματιστής, ο Μικρούτσικος είχε αλάνθαστο κριτήριο στο να βάζει διαχωριστικές γραμμές, να μη συγκρίνει τα ασύμβατα. Διότι άλλος ο χώρος του τραγουδιού και της εποχής του «Να ’μαστε πάλι εδώ Αντρέα» και άλλος ο χώρος της τηλεόρασης και της εποχής των ριάλιτι.

Και στις δύο περιπτώσεις ο ίδιος έδειχνε να συντονίζεται με τις εξελίξεις των καιρών, την αλλαγή μιας κοινωνίας της κλειδαρότρυπας που απολάμβανε να βλέπει ίντριγκες, δράματα και δημόσιους εξευτελισμούς από τη θέση ισχύος του καναπέ, την ψυχολογία του τηλεθεατή που καθησυχάζεται στη μίζερη ζωή του αφού κάποιοι γίνονται πιο «ρόμπα» από αυτόν. «Ποιος πήγε σε ένα καφενείο και δίπλα του ένα ζευγάρι τσακωνόταν μεγαλόφωνα και δεν έκατσε να ακούσει; Οταν κάποιοι μιλάνε δυνατά, κανείς δεν είναι διακριτικός. Αυτό δεν είναι ούτε μάτι στην κλειδαρότρυπα, ούτε αυτί στον τοίχο. Είναι φυσικό», ήταν η δική του επωδός ως ο πρεσβευτής των ριάλιτι στην Ελλάδα. Οπως ριάλιτι έγινε και η δική του προσωπική ζωή, ενίοτε με τη δική του συγκατάθεση, κάτι που τελικά του στοίχισε.

Γυναίκες παντού

Ο αποχωρισμός από την πρώτη σύζυγό του Μαρία Δημητριάδη το 2009 ήταν πολύ οδυνηρός, ίσως περισσότερο από εκείνο το επεισοδιακό διαζύγιο με την τρίτη σύζυγό του Δήμητρα Ρουμπέση στα τέλη του 2008. Η αείμνηστη τραγουδίστρια δεν ήταν μόνο η μητέρα του μονάκριβου γιου του Στέργιου, αλλά και η ανάμνηση του ασυμβίβαστου παρελθόντος του. Γνωρίστηκαν και ερωτεύτηκαν στα γεγονότα του Πολυτεχνείου το ’73, έκαναν παρέα τα πρώτα βήματά τους στη ζωή, έμειναν μαζί μέχρι το τέλος. «Εξι χρόνια χωρίς την Μαρία Δημητριάδη. Με τη στάχτη της στο σπίτι μου.

Με το γιο της κορώνα στη ζωή μου. Με τη φωνή της βαθιά στο μυαλό και στην καρδιά μου. Εξι χρόνια χωρίς τη Μαίρη με την Μαίρη», έγραφε στη σελίδα του στο Facebook τιμώντας τη μνήμη της Δημητριάδη τον Γενάρη του 2015.

Μολονότι ο γάμος τους είχε τελειώσει από το 1985, τη χρονιά δηλαδή που ο Αντρέας γνώρισε τη Σοφία Βόσσου, και παρόλο που ακολούθησαν εκ διαμέτρου αντίθετους δρόμους ζωής, οι δυο τους κατάφεραν να διατηρήσουν αλώβητη μια σχέση ζωής. Το ίδιο καθοριστική για τη ζωή του ήταν και η Σοφία Βόσσου, με την οποία, παρότι έμειναν σχεδόν μία δεκαετία μαζί, δεν παντρεύτηκαν ποτέ. «Κι αυτός με καθόρισε κι εγώ τον καθόρισα. Μαζί χτίσαμε την καριέρα μας. Δεν μας ήταν δύσκολο να συνυπάρχουμε και στη σκηνή και στη ζωή. Περνάγαμε ωραία μαζί. Το διασκεδάζαμε», δήλωνε η Βόσσου, που δεν έφυγε ποτέ από το πλευρό του Μικρούτσικου, ακόμη και μετά τον χωρισμό τους. Ωστόσο, κάθε σχέση του στο εξής θα φαντάζει σαν σαπουνόπερα.

H 29η Δεκεμβρίου του 1995 θα μείνει για πάντα χαραγμένη στο μυαλό του Αντρέα, της Φωτεινής Γεωργαντά, και προπάντων του τηλεοπτικού κοινού. Ηταν ο πρώτος celebrity γάμος που μεταδόθηκε σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση, ενώ καλεσμένη στο γλέντι ήταν ολόκληρη η επικράτεια, αφού πραγματοποιήθηκε στο πλατό της εκπομπής «Χαμογελάτε, είναι μεταδοτικό». Ο Αντρέας είχε γνωρίσει την 22χρονη τότε γυμνάστρια στο πλατό της εκπομπής και ο έρωτας ήταν κεραυνοβόλος και τελικά μοιραίος.

Επειτα από δύο χρόνια επιστέγασαν τη σχέση τους με έναν καινοφανή για τα ήθη της εποχής γάμο, την απογείωσαν με μία ακόμη πιο πρωτότυπη και τολμηρή φωτογράφηση στο περιοδικό «Max», στην οποία ο Αντρέας θώπευε το γυμνό στήθος της συντρόφου του, και την ολοκλήρωσαν με έναν ήρεμο -για τα «Μικρούτσικα» δεδομένα- χωρισμό. Πάντως, το διαζύγιο ανάμεσα στη γοητευτική γυμνάστρια και τον γκουρού της reality τηλεόρασης ήρθε αφού εκείνος είχε στρέψει το ενδιαφέρον του σε μια πλανεύτρα θηλυκή παρουσία της εκπομπής «Ανδρες έτοιμοι για όλα» της οποίας ηγείτο.

Η Δήμητρα Ρουμπέση είχε έναν μοναδικό, ακαταμάχητο τρόπο να ρίχνει τους άνδρες παίκτες του τηλεπαιχνιδιού στην πισίνα, κι αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από το έμπειρο μάτι του Μικρούτσικου. Λέγεται ότι το ειδύλλιο ξεκίνησε να εκτυλίσσεται δειλά όταν εκείνος της πρότεινε ως γνήσιος τζέντλεμαν να τη γυρνά με το αυτοκίνητό του στο σπίτι της μετά τα βραδινά γυρίσματα του σόου.

Ο γάμος τους έγινε με παπά τον Νεκτάριο Μουλατσιώτη και κουμπάρο τον πρόεδρο του ALPHA Δημήτρη Κοντομηνά τον Ιανουάριο του 2005 και κατά την πάγια τακτική του, τα εν οίκω γρήγορα μεταφέρθηκαν εν δήμω. Η Δήμητρα εντάχθηκε στο δυναμικό της εκπομπής «Αυτός μας έλειπε» και κάπως έτσι η προσωπική ευτυχία του ζευγαριού μεταλλάχθηκε σε θέαμα. Το καλοκαίρι του 2008 ο Αντρέας δεν έλαβε το πράσινο φως για μια ακόμη σεζόν στον ALPHA, γεγονός που φαίνεται να κλυδώνισε μη αναστρέψιμα τον γάμο του.

Πολλοί σχολίασαν ότι το μοντέλο που μέσα από τον γάμο του με τον Μικρούτσικο είχε ανελιχθεί σε παρουσιάστρια τον εγκατέλειψε στην πιο δύσκολη και ευάλωτη στιγμή του. Η ίδια, έπειτα από περίπου δύο χρόνια σιωπής, αφηγήθηκε τη δική της εκδοχή του διαζυγίου από το βήμα της εκπομπής «Πρωινή Μελέτη».

Σε απάντηση της συνέντευξης του πρώην συζύγου της στην εκπομπή, η Ρουμπέση με βουρκωμένα μάτια αποκάλυψε ότι η αιτία του διαζυγίου τους ήταν μια γυναίκα, με την οποία είχε πιάσει τον Μικρούτσικο επ’ αυτοφώρω σε ερωτική περίπτυξη στο σπίτι τους: «Επέμενε ότι είμαι παρανοϊκή και ότι δεν συνέβη τίποτα από αυτά που είδα. Μείναμε για μια βδομάδα στο σπίτι και προσπαθούσαμε να λύσουμε τα άλυτα. Ενα πρωινό έφυγα από το σπίτι για να πάω να βρω ένα δικηγόρο, πήγα μέχρι την Κινέτα στην αδελφή μου και το βράδυ μού έστειλε μήνυμα ότι φεύγει για Μήλο.

Το έχω κρατήσει το μήνυμα». Και κάπως έτσι ο γάμος τους έληξε με τον ίδιο πομπώδη τρόπο με τον οποίο ξεκίνησε -ο Μικρούτσικος είχε κάνει πρόταση γάμου στη Ρουμπέση από σκηνής σε εκδήλωση του τηλεοπτικού σταθμού ALPHA και του ΡΙΚ στην Κύπρο-, με τους δύο πρώην συζύγους να φτάνουν στα δικαστήρια. Τον ώμο της για να ακουμπήσει μετά το τρίτο διαζύγιό του τού πρόσφερε η Σίσσυ Γιαννακοπούλου.

Η άλλοτε «τρόφιμος» του ριάλιτι σόου «The Wall» εξελίχθηκε με την πάροδο του χρόνου σε συνεργάτη, φίλη και -για πολλούς- συμβία του Μικρούτσικου. Ωστόσο, και αυτή η σχέση ολοκληρώθηκε με πάταγο και εξώδικα ανάμεσα στον Αντρέα Μικρούτσικο και τον πρώην σύζυγο της Γιαννακοπούλου, Κώστα Ιωάννου, οι οποίοι κατηγορούσαν αλλήλους για υπεξαίρεση χρημάτων.

Αν τα παθήματα των θυελλωδών σχέσεων του Μικρούτσικου του έγιναν μαθήματα είναι κάτι που παραμένει αδιευκρίνιστο. Οι μόνες γυναίκες πάντως που βρέθηκαν στο πλάι του τα τελευταία χρόνια είναι η φίλη του ψυχολόγος Βάσω Μακαρώνη και η ιδιωτική υπάλληλος Ελενα Μαστραγγελή με την οποία λέγεται ότι συζούν. Η Μαστραγγελή, γυναίκα χαμηλών τόνων με καταγωγή από το Μεσολόγγι, κάτοικος Χρυσούπολης Περιστερίου και εργαζόμενη σε εταιρεία μεταφορών, είναι εκείνη που κάλεσε το ΕΚΑΒ όταν ο σύντροφός της μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με πνευμονικό οίδημα μετά από καρδιακό επεισόδιο. Είναι ο άνθρωπος που βρίσκεται σταθερά δίπλα του όλο το τελευταίο διάστημα, μαζί με την αιώνια φίλη του Σοφία Βόσσου, που όπως λέγεται ήταν και ο συνδετικός κρίκος της γνωριμίας τους. Μαζί του στα δύσκολα χρόνια των συνεχών απωλειών, μαζί του και τώρα -αν και διακριτικά- που ο Αντρέας βρίσκεται ξανά μπροστά από τις κάμερες.

Και φυσικά πάντα ο λατρευτός του γιος, ο Σέργιος, η μεγάλη του παρηγοριά μετά το οδυνηρό φευγιό του πολυαγαπημένου του αδελφού, Θάνου, που για πρώτη φορά σε τηλεοπτική πρεμιέρα του Αντρέα δεν θα του στείλει ευχετήριο σημείωμα με στιχάκια: «Το πιο όμορφο απ’ όλα σ’ το έχω πει, Μα θα σ’ το ξαναπώ, Γιατί όπως λέει ο ποιητής, Κι όλο μεγαλώνω, Κι η ζωή σκληρά αλλάζει, Κάνε βουτιές εντός σου, Βρες τον εαυτό σου, Να ζεις ευτυχισμένος, Ετσι κι αλλιώς είσαι χορτασμένος».

Για τον Αντρέα Μικρούτσικο η επιστροφή του «Big Brother» ήταν σαν ένα σήμα από το υπερπέραν ότι ο μεγάλος του αδελφός είναι πάντα δίπλα του, πανταχού παρών, ένας φύλακας άγγελος που κάπου, κάπως μες στο σύμπαν θα σκαρώνει στιχάκια και θα τα στέλνει σαΐτες στις τσέπες του μικρού. Του Αντρέα Μικρούτσικου.

 

 

 

Πηγή:protothema.gr