Brain rot: H «λέξη της χρονιάς» για την Οξφόρδη που «καίει» τον εγκέφαλό μας
Το «Brain rot» ορίζεται ως «η επιδείνωση της ψυχικής ή πνευματικής κατάστασης ενός ατόμου, ως αποτέλεσμα της υπερκατανάλωσης υλικού (κυρίως διαδικτυακού περιεχομένου) που θεωρείται ασήμαντο ή άνευ ουσίας».
Το ατελείωτο σκρόλινγκ στα social media οδηγεί σε… Brain rot, δηλαδή σε «σήψη του εγκεφάλου». Αυτή ήταν η «λέξη της χρονιάς» που επέλεξε το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης για το 2024 και περιγράφει τον αντίκτυπο της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς το «ανούσιο» περιεχόμενο κουράζει το μυαλό.
Η «λέξη της χρονιάς» επιλέχθηκε μέσα από δημόσια ψηφοφορία. Περισσότεροι από 37.000 άνθρωποι ψήφισαν μέσα από μια λίστα από έξι προτεινόμενες λέξεις, που καταρτίστηκε από το Oxford University Press, τον εκδότη του Oxford English Dictionary.
Το «Brain rot» ορίζεται ως «η επιδείνωση της ψυχικής ή πνευματικής κατάστασης ενός ατόμου, ως αποτέλεσμα της υπερκατανάλωσης υλικού (κυρίως διαδικτυακού περιεχομένου) που θεωρείται ασήμαντο ή άνευ ουσίας».
Σύμφωνα με το Oxford University Press, ο όρος «χρησιμοποιείται για να αποτυπώσει τις ανησυχίες σχετικά με τις επιπτώσεις της υπερβολικής κατανάλωσης διαδικτυακού περιεχομένου χαμηλής ποιότητας, ιδίως μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
Ο Casper Grathwohl, πρόεδρος της Oxford Languages, δήλωσε: «Το Brain rot αναφέρεται σε έναν από τους αντιληπτούς κινδύνους της εικονικής ζωής και στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε τον ελεύθερο χρόνο μας. Πιθανόν να είναι το επόμενο κεφάλαιο στην πολιτιστική συζήτηση για την ανθρωπότητα και την τεχνολογία. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τόσοι πολλοί ψηφοφόροι αγκάλιασαν τον όρο, υποστηρίζοντάς τον ως επιλογή μας φέτος».
«Βρίσκω επίσης συναρπαστικό το γεγονός ότι η λέξη brain rot έχει υιοθετηθεί από τη gen Z και τη gen Alpha, τις κοινότητες εκείνες που είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνες για τη χρήση και τη δημιουργία του ψηφιακού περιεχομένου στο οποίο αναφέρεται ο όρος», πρόσθεσε.
Οι άλλες πέντε λέξεις που ήταν στη λίστα ήταν: «Demure» (έγινε γνωστή μετά από μια τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού που αναφέρεται σε συγκρατημένη ή υπεύθυνη συμπεριφορά), «dynamic pricing» (η τιμή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας μεταβάλλεται ανάλογα με τη ζήτηση), «lore» (σύνολο γεγονότων και πληροφοριών που σχετίζονται με κάποιον ή κάτι) – «romantasy» (ένα είδος μυθοπλασίας που συνδυάζει το ρομάντζο και τη φαντασία) και «slop» (περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας στο διαδίκτυο που παράγεται με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης).
Πηγή:dnews