Χάθηκε η επικοινωνία με το πετρελαιοφόρο ανοιχτά του Ομάν: Έλληνας ναυτικός στο πλήρωμα, η ανακοίνωση της εταιρείας
Ένοπλοι κατέλαβαν νωρίτερα δεξαμενόπλοιο ελληνικών συμφερόντων στον Κόλπο του Ομάν. Πηγές του υπουργού Ναυτιλίας επιβεβαιώνουν πως υπάρχει Έλληνας ναυτικός μεταξύ των μελών του πληρώματος.
Ένα πετρελαιοφόρο – που βρέθηκε στο παρελθόν στο επίκεντρο κρίσης μεταξύ του Ιράν και των Ηνωμένων Πολιτειών – καταλήφθηκε στον Κόλπο του Ομάν από ομάδα 4-5 ένοπλων ατόμων με στρατιωτικές στολές νωρίς το πρωί της Πέμπτης, σύμφωνα με το AP που επικαλείται τη βρετανική στρατιωτική υπηρεσία «Maritime Trade Operations» και μια ιδιωτική εταιρεία ασφαλείας.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι λεπτομέρειες της κατάληψης παραμένουν για την ώρα ασαφείς, ωστόσο, οι υποψίες έπεσαν αμέσως στο Ιράν, καθώς το «St. Nikolas» είχε εμπλακεί σε μια πολυετή διαμάχη που τελικά οδήγησε το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης στην κατάσχεση ενός εκατομμυρίου βαρελιών ιρανικού αργού πετρελαίου.
Οι ιδιοκτήτες του πλοίου δήλωσαν στο Arab News ότι έχασαν την επαφή με το πλοίο νωρίς το πρωί της Πέμπτης, ενώ το περιστατικό αναφέρθηκε 50 ναυτικά μίλια ανατολικά του Sohar του Ομάν.
Ειδικοί ασφαλείας λένε ότι το σύστημα εντοπισμού του πλοίου έχει απενεργοποιηθεί, με το πλοίο να εκτιμάται ότι κατευθύνεται προς το Ιράν.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας μεταξύ των μελών του πληρώματος είναι και ένας Ελληνας που είναι ναυτολογημένος ως δόκιμος πλοίαρχος.
Η ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας
Εκπρόσωπος της Empire Navigation, διαχειριστής του M/T St. Nikolas, επιβεβαίωσε στο Arab News ότι έχασαν την επαφή με το πλοίο τους περίπου στις 06:30 π.μ. ώρα Αθήνας «κι ενώ αυτό έπλεε στα ανοικτά των ακτών του Ομάν, κοντά στο Sohar. Το πλοίο έχει συνολικά 19 μέλη πληρώματος: 18 Φιλιππινέζους και έναν ελληνικής υπηκοότητας».
«Είχε φορτώσει τις προηγούμενες ημέρες στη Μπάσρα του Ιράκ φορτίο περίπου 145.000 κμ αργού πετρελαίου με προορισμό την Αλιάγκα της Τουρκίας, μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Ο ναυλωτής του πλοίου είναι η Tupras».
Η Empire Navigation έχει ενεργοποιήσει το σχέδιο έκτακτης ανάγκης, έχει ειδοποιήσει τις αρμόδιες αρχές και καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποκατάσταση της επικοινωνίας με το St. Nikolas.
«Χάος στις θαλάσσιες διόδους της Μέσης Ανατολής»
Η κατάληψη έρχεται έπειτα από εβδομάδες επιθέσεων των υποστηριζόμενων από το Ιράν ανταρτών Χούθι της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα και συγκεκριμένα δυο μόλις ημέρες μετά το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα μπαράζ μη επανδρωμένων αεροσκαφών και πυραύλων.
Το «St. Nikolas» ονομαζόταν νωρίτερα Suez Rajan και συνδεόταν με την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Empire Navigation. Πίσω τον Φεβρουάριο του 2022, το «Suez Rajan» βρέθηκε στο επίκεντρο όταν η ομάδα United Against Nuclear Iran εξέφρασε υποψίες πως το δεξαμενόπλοιο μετέφερε πετρέλαιο από το νησί Khargh του Ιράν, τον κύριο τερματικό σταθμό διανομής πετρελαίου στον Περσικό Κόλπο.
Δορυφορικές φωτογραφίες και ναυτιλιακά δεδομένα που αναλύθηκαν τότε από το Associated Press επιβεβαίωσαν αυτόν τον ισχυρισμό.
Για μήνες, το πλοίο παρέμενε καθηλωμένο στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας στα ανοικτά των βορειοανατολικών ακτών της Σιγκαπούρης, προτού αποπλεύσει ξαφνικά για τις ακτές του Τέξας χωρίς εξήγηση. Το πλοίο εκφόρτωσε το φορτίο του σε άλλο δεξαμενόπλοιο τον Αύγουστο, ενώ το φορτίο του μεταφέρθηκε εντέλει στο Χιούστον στο πλαίσιο μιας εντολής του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
Σημειώνεται πως το περασμένο Σεπτέμβριο, η Empire Navigation δήλωσε «ένοχη» για λαθρεμπόριο ιρανικού αργού πετρελαίου και συμφώνησε να πληρώσει πρόστιμο 2,4 εκατομμυρίων δολαρίων για υπόθεση που αφορούσε το συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο.
Φώτο αρχείου
Πηγή:dnews.gr