Ο κλιματισμός μας κρατάει δροσερούς όσο βρισκόμαστε στην καμπίνα, αλλά κάνει πιο συχνές τις επισκέψεις μας στα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Αβίωτες έχουν καταστεί το φετινό καλοκαίρι οι μετακινήσεις των πολιτών στη χώρα μας, με τα συνεχή «40άρια» να δοκιμάζουν τις αντοχές μας.

Με τον υδράργυρο να… χτυπάει συνεχώς «κόκκινο», κάθε δευτερόλεπτο εντός της καμπίνας του αυτοκινήτου μας απαιτεί τη λειτουργία του κλιματισμού, ο οποίος, υπό αυτές τις συνθήκες, αποτελεί τη μοναδική λύση προκειμένου να διατηρούμαστε δροσεροί.

Ο κλιματισμός αποτελεί αναγκαιότητα για την ασφάλεια στον δρόμο, καθώς διατηρεί τη θερμοκρασία της καμπίνας σε ανεκτά επίπεδα, αποτρέποντας την υπερθερμία και τις επικίνδυνες συνέπειές της.

Παρ’ όλα αυτά, η λειτουργία του κλιματισμού έχει και… θυσίες: Επιβαρύνει την κατανάλωση καυσίμου, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε συχνότερες επισκέψεις στα πρατήρια για τον ανεφοδιασμό του ρεζερβουάρ.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ενεργοποίηση του συστήματος κλιματισμού σηματοδοτεί και τη λειτουργία του συμπιεστή, ο οποίος συνήθως «παίρνει κίνηση» από τον στροφαλοφόρο άξονα, αυξάνοντας το φορτίο στο οποίο καλείται να ανταποκριθεί ο κινητήρας.

Επί της ουσίας, κατά την κίνηση του ΙΧ με ενεργοποιημένο τον κλιματισμό, η κατανάλωση αυξάνεται κατά 8 με 10%. Το ποσοστό αυτό μπορεί να ακούγεται μικρό, ωστόσο, σε βάθος χρόνου η επιβάρυνση που προκύπτει είναι σημαντική.

Αν για παράδειγμα, η κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι 8 λίτρα/100 χλμ. και το κόστος βενζίνης ανέρχεται σε 1,9 ευρώ/λίτρο, στα 500 χλμ./ώρα η χρήση του κλιματισμού θα επιφέρει ένα επιπλέον κόστος γύρω στα 7,5 ευρώ.

Ένας τρόπος προκειμένου να κάνουμε αποδοτικότερη τη χρήση του κλιματισμού, είναι να χρησιμοποιούμε την ανακύκλωση αέρα, επιλέγοντας, ταυτόχρονα, θερμοκρασίες που δεν είναι ακραία χαμηλές

Τους καλοκαιρινούς μήνες, η χρήση του κλιματισμού και ειδικότερα του air condition μπορεί να γίνει αποδοτικότερη, χρησιμοποιώντας την ανακύκλωση αέρα και επιλέγοντας θερμοκρασίες οι οποίες δεν θα είναι ακραία χαμηλές.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο περιορίζουμε τη λειτουργία του συμπιεστή και τον χρόνο εμπλοκής του στον κινητήρα, μειώνοντας σημαντικά το κόστος που προκύπτει από τη χρήση του air condition.

 

 

Πηγή:carandmotor