Διευκρινίσεις για τις πληροφορίες περί δυνατότητας χρήσης μοτοσικλετών μικρού κυβισμού με δίπλωμα οδήγησης ΙΧ εξέδωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών ήρθε σε απάντηση δημοσιεύματος που μετέδωσε νωρίτερα το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) και ανέφερε ότι με νέα ΚΥΑ «όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτου μπορούν στο εξής νόμιμα να οδηγούν σε όλη την επικράτεια μοτοσικλέτες μέχρι 125 κ.εκ. χωρίς την υποχρέωση να έχουν “βγάλει” δίπλωμα οδήγησης».

Οπως προκύπτει, ωστόσο, η εν λόγω ΚΥΑ δεν αρκεί για να αλλάξει το ισχύον καθεστώς και οποιαδήποτε αλλαγή αφορά τα διπλώματα οδήγησης θα πρέπει να εισαχθεί με νομοσχέδιο στη Βουλή και να ψηφιστεί.

 

Υπουργείο Μεταφορών: Δεν αλλάζει το πλαίσιο για τα διπλώματα οδήγησης

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επισημαίνει ότι «με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις  διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

»Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης. Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους  όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης».

Το υπουργείο διευκρινίζει ότι «με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση. Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα», σημειώνει καταλήγοντας.