Τα έως σήμερα βήματα σειράς έργων και δράσεων για βελτίωση της κυκλοφορίας στον Δήμο Κατερίνης, με βάση την εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) τέθηκαν στο επίκεντρο του πρώτου διαδικτυακού συμμετοχικού σχεδιασμού (διαβούλευσης), με την συμμετοχή εκπροσώπων αρχών, φορέων και συλλόγων της πόλης, καθώς και εκπροσώπων των Δήμων Δίου – Ολύμπου και Πύδνας-Κολινδρού. Πρόκειται ουσιαστικά για το δίκτυο φορέων, που αποτελεί το βασικό εκφραστή των διαδικασιών συμμετοχικού σχεδιασμού και ο ρόλος του θα είναι υποστηρικτικός στην εκπόνηση του ΣΒΑΚ, τόσο μέσα από τις τοποθετήσεις τους, έντυπες ή προφορικές, όσο και προσφέροντας δεδομένα και πληροφορίες που έχουν συγκεντρώσει και μπορούν να αξιοποιηθούν στη διαδικασία εκπόνησης του ΣΒΑΚ.

Κατά την έναρξη της διαβούλευσης, τις ευχαριστίες του Δημάρχου Κώστα Κουκοδήμου, για την ανταπόκριση των φορέων στην πρόσκληση συμμετοχής στη διαβούλευση, μετέφερε ο Αντιδήμαρχος Υπηρεσίας Δόμησης – Συντονιστής ΣΒΑΚ Δήμου Κατερίνης, Γιώργος Νταντάμης, ο οποίος τόνισε χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων: «Η σημερινή ευρεία διαβούλευση –διάσκεψη συνιστά δικλείδα ασφαλείας, προκειμένου να προκύψει το  καλύτερο και ασφαλέστερο αποτέλεσμα. Η πρόκληση του Δήμου Κατερίνης που ανοίγεται με την εκπόνηση του Σχέδιου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι μεγάλη […]  Το ΣΒΑΚ θα δώσει την κατεύθυνση για την κυκλοφορία στην πόλη για τα επόμενα χρόνια. Ο Δήμος Κατερίνης […] άνοιξε έναν διαρκή διάλογο με φορείς αλλά και με τους δημότες, με σκοπό την εκπόνηση ενός σχεδίου που θα απευθύνεται στον πεζό, στον δημότη με κινητικά προβλήματα, στις μητέρες με μικρά παιδιά, στους ηλικιωμένους, στον ποδηλάτη και στα μέσα μαζικής μεταφοράς […] Στόχος είναι να οργανωθεί ένα σύστημα μεταφορών για τον Δήμο που θα δίνει, κατά το δυνατόν, προτεραιότητα στις ήπιες μορφές μετακίνησης, προσφέροντας περισσότερο χώρο στον πεζό, στο ποδήλατο και στα μέσα μαζικής μεταφοράς […] με σκοπό να καταστεί η Κατερίνη μια σύγχρονη, ευρωπαϊκή πόλη, με σεβασμό στον πεζό αλλά και στον επισκέπτη, μια πόλη που θα αξίζει να ζεις».

Τη διαβούλευση συντόνισε ο προϊστάμενος διεύθυνσης υπηρεσίας δόμησης Σταύρος Κοκολάκης, ενώ από πλευράς Δήμου Κατερίνης συμμετείχαν και η πρόεδρος της ΔΗΠΑΚ Ασημίνα Πούλιου, ο πρόεδρος του ΟΠΠΑΠ Γεώργιος Τσιαλός, καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες.

Ενημέρωση από την ομάδα εργασίας

Κατά την διάρκεια της συνάντησης, έγινε ενημέρωση από την ομάδα εργασίας που έχει συστήσει ο Δήμος Κατερίνης για τις προδιαγραφές, καθώς και τη διαδικασία εκπόνησης των ΣΒΑΚ (Ε.Ε.). Κάθε εκπρόσωπος τοποθετήθηκε σχετικά με τον ρόλο του στην αστική κινητικότητα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει από τις δραστηριότητες του σε αυτό. Θέματα και δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι δημότες με την στάθμευση, με την απρόσκοπτη πρόσβαση σε πεζοδρόμια που δυσχεραίνει την κίνηση των πεζών, των ΑμεΑ, ορισμένες κακοτεχνίες στα πεζοδρόμια μονοπώλησαν τον προβληματισμό των εκπροσώπων των φορέων.

Ενεργός ο ρόλος των πολιτών

Όπως τονίστηκε στο σημείο αυτό, οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες του Δήμου ήδη έχουν καταγράψει σημεία, όπου υφίστανται προβλήματα προσβασιμότητας – κακοτεχνίες, ενώ στο πλαίσιο ενός διαρκούς διαλόγου με φορείς και δημότες, απευθύνεται ανοικτό κάλεσμα σε όλους, με φωτογραφικό υλικό που θα αποστείλουν μέσω της πλατφόρμας novoville (https://katerini.gr/novoville/) ή της ιστοσελίδας του ΣΒΑΚ (www.svak-katerini.com), να συνδράμουν σε αυτή την καταγραφή και να δρομολογηθούν από κοινού εφικτές λύσεις και προτάσεις.

Παράλληλα, γνωστοποιήθηκε ότι μία σειράς εργασιών και δράσεων ενημέρωσης – ευαισθητοποίησης προγραμματίζουν για όλη τη διάρκεια του Μαΐου, οι υπηρεσίες του Δήμου Κατερίνης με στόχο, «να γίνει σταδιακά  η πόλη μας πιο φιλική σε δημότες και επισκέπτες».

Όπως επισημάνθηκε, η συγκεκριμένη διαβούλευση, που λόγω των μέτρων της πανδημίας έγινε με τηλεδιάσκεψη, καθώς και οι διαβουλεύσεις –  δημοσιεύσεις που θα ακολουθήσουν, θα αποτελέσουν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για ανοιχτή συζήτηση για την κινητικότητα της Κατερίνης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η υποστήριξη στην εκπόνηση του ΣΒΑΚ επικυρώνεται μέσω του Συμφώνου Συμμετοχής, το οποίο σταδιακά θα συνυπογραφεί από τον Δήμαρχο και τον κάθε φορέα του δικτύου ξεχωριστά.

 

(Δελτίο τύπου)