e-ΕΦΚΑ: «Έλυσε» τα χέρια των ασφαλισμένων της Πιερίας η ηλεκτρονική πλατφόρμα εν μέσω κορωνοϊού
Μεγάλα βήματα ως προς την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων έχει κάνει ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) το τελευταίο δίμηνο, οπότε και εφαρμόστηκαν τα περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας.
Ο φορέας, ο οποίος πλέον έχει γίνει e-ΕΦΚΑ, εφαρμόζοντας από τον Μάρτιο τα μέτρα προστασίας εργαζομένων και ασφαλισμένων, δεν λειτουργεί πλέον δια ζώσης και δεν χρειάζεται η αυτοπρόσωπη παρουσία ώστε να εξυπηρετηθεί κάποιος. Όλα γίνονται μέσω διαδικτύου και της πλατφόρμας www.efka.gov.gr/menoumespiti, η οποία είναι πολύ εύκολη στη χρήση, με γρήγορη ανταπόκριση σε κάθε αίτημα ώστε να προχωρήσει η ολοκλήρωσή του.
Συγκεκριμένα, στην πλατφόρμα μπορεί ο κάθε ασφαλισμένος να συνδεθεί με τους κωδικούς του TAXISnet και ακολουθώντας τις οδηγίες να συμπληρώσει τα σχετικά πεδία να υποβάλει το αίτημά του. Ακολούθως από το Υποκατάστημα ΕΦΚΑ Κατερίνης θα επικοινωνήσουν μαζί του τηλεφωνικά ώστε ο ασφαλισμένος να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, τα οποία μπορεί να στείλει μέσω e-mail. Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό, τότε θα κλειστεί ραντεβού ώστε να τα προσκομίσει ο ίδιος. Μάλιστα, για να μπορέσει να μετακινηθεί γι’ αυτό το σκοπό ο ΕΦΚΑ θα του στείλει και την απαιτούμενη αίτηση μετακίνησης (αφού δεν υπάρχει σχετικός κωδικός, που μπορεί να στείλει κάποιος στο 13033).
Να σημειωθεί βέβαια πως ορισμένα αιτήματα παραμένουν σε εκκρεμότητα κι αυτό γιατί ο ασφαλισμένος μπορεί να μην έχει επικαιροποιημένα στοιχεία στο TAXISnet και να εμφανίζεται π.χ. ένα τηλέφωνο επικοινωνίας που δεν ισχύει πλέον ή το τηλέφωνο του λογιστή του κ.τ.λ. με αποτέλεσμα να μην μπορούν να έρθουν σε επαφή μαζί του από τον Φορέα.
Πάντως είναι αξιοσημείωτο πως σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα το Υποκατάστημα ΕΦΚΑ Κατερίνης είναι το τρίτο σε εξυπηρέτηση, αμέσως μετά το Περιφερειακό Κατάστημα της Θεσσαλονίκης. Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί 2.000 αιτήματα, από τα οποία δεν έχουν διεκπεραιωθεί μόνο 192 κι αυτό γιατί δεν προσκομίστηκαν τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Άξιο λόγου είναι, επίσης, το γεγονός πως ακόμη και μεγαλύτεροι σε ηλικία ασφαλισμένοι, που ίσως μέχρι σήμερα δεν ήταν εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο και τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, έμαθαν εύκολα να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα αποφεύγοντας την πολύωρη αναμονή και την ταλαιπωρία.