Ε. Σκούφα: «Διορθώνουμε τις αδικίες που κληρονόμησε η κυβέρνηση και στον τομέα της Παιδείας και συνεχίζουμε!»
Ομιλία της βουλεύτριας ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων του νομοσχεδίου του Υπ. Παιδείας
«Αυτή η κυβέρνηση εκτός από πολλά δεινά, κληρονόμησε και πολλές αδικίες» ανέφερε μεταξύ άλλων η βουλεύτρια ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σκούφα, στην ομιλία της στην 3η συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, με θέμα τη συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις». Στη συνεδρίαση παρέστησαν ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνος Γαβρόγλου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνος Φωτάκης, η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κα. Μερόπη Τζούφη, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.
➤ Άρση των αδικιών εις βάρος του κόσμου της Εκπαίδευσης
Πάρα τις αντιξοότητες και τις αδικίες που κληρονόμησε η κυβέρνηση, κατάφερε να προχωρήσει με θάρρος και αντικειμενικότητα,και να άρει όσες αδικίες είχαν υποστεί οι εκπαιδευτικοί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.
«Προχωρήσαμε στο: Διορισμό 450 εκπαιδευτικών, διοριστέων ήδη από το 2008, από τον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Μέχρι το 2015 δεν είχαν διοριστεί, παρότι ήταν διοριστέοι. Την τελευταία τριετία λοιπόν είχαμε να αντιμετωπίσουμε αυτή την εκκρεμότητα και είμαστε εμείς η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που διόρισε αυτούς τους 450 ανθρώπους μετά από 7 και 8 χρόνια.
Επιπλέον, διορίστηκαν περίπου 150 εκπαιδευτικοί σε εκτέλεση τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων, γιατί αυτή η Κυβέρνηση έχει αποφασίσει ότι τις δικαστικές αποφάσεις τις σεβόμαστε.
➤ 2.000 εκπαιδευτικοί απολυμένοι με υπογραφή Μητσοτάκη
Όταν αναλάβαμε την κυβέρνηση του τόπου,τόνισε χαρακτηριστικά η κα Σκούφα, υπήρχαν πάνω από 2.000 εκπαιδευτικοί που προέρχονταν από τη δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση, οι οποίοι βρίσκονταν εκτός του δημόσιου σχολείου. Ήταν οι άνθρωποι που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα το 2013, με την υπογραφή του κ. Μητσοτάκη, Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης τότε, χωρίς καμία αξιολόγηση. Αυτοί οι άνθρωποι λοιπόν, επανήλθαν στη δημόσια εκπαίδευση επί των ημερών μας.
➤ Ολοκλήρωση 15.000 προσλήψεων μονίμων εκπαιδευτικών
Πέραν των παραπάνω περιπτώσεων, μετά από δέκα χρόνια ελλείψεων διορισμών εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία, ως αδιόριστη φιλόλογος, χαιρετίζω την πρωτοβουλία αυτής της Κυβέρνησης, που ελπίζω να συνεχιστεί με τον διορισμό και την ολοκλήρωση των 15.000 προσλήψεων μονίμων εκπαιδευτικών, και να πω ότι η τροπολογία κινείται στο σωστό πνεύμα, με την έννοια ότι προσπαθεί να δώσει ίδια δικαιώματα πρόσβασης σε εκπαιδευτικούς στο δημόσιο σχολείο, συνυπολογίζοντας ή δίνοντας την ίδια αξία στη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας και των ακαδημαϊκών προσόντων.
➤ Η γενιά των 35ρηδων που δεν «βλέπουν» το δημόσιο σχολείο
Απευθυνόμενη στον υπουργό η κα Σκούφα εξέφρασε τον προβληματισμό της στο τι θα γίνουν δεκάδες χιλιάδες απόφοιτοι καθηγητικών σχολών, ποια θα είναι η επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Αυτό θα πρέπει πολύ σοβαρά να μας προβληματίζει όλους, συμπλήρωσε.
Στις λεγόμενες «καθηγητικές σχολές», όπως για παράδειγμα τη Φιλοσοφική και τους φιλολόγους, τους μαθηματικούς, τους φυσικούς, τους χημικούς, οι οποίοι είναι οι σημερινοί 35ρηδες, αυτοί δεν έχουν δει και δεν πρόκειται δυστυχώς να δουν το δημόσιο σχολείο, ούτε μέσα από το καλαμάκι. Πρέπει να καθίσουμε πολύ σοβαρά σαν οργανωμένη πολιτεία να δούμε τι θα κάνουμε με όλες αυτές τις δεκάδες χιλιάδες επιστημόνων, τις δεκάδες χιλιάδες δυστυχώς ανέργων μέχρι στιγμής επιστημόνων.
➤ Ο γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ και η επιστημονική και παιδαγωγική επάρκεια
Αναφέρθηκε από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης και συνηγόρησε και ο Ειδικός Αγορητής του ΚΙΝΑΛ, συμπλήρωσε η βουλεύτρια Πιερίας, ότι συμφωνείτε με το περιεχόμενο της τροπολογίας, μόνο που για το σύστημα διορισμών θα προσθέσετε σε περίπτωση που επανέλθετε στη διακυβέρνηση της χώρας και το γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Θέλω να υπενθυμίσω περισσότερο, διότι επιτρέψτε μου, έχω την αίσθηση ότι ελαχίστως εκπροσωπούνται στη συγκεκριμένη Επιτροπή άνθρωποι που συμμετείχαν σε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, και θέλω λοιπόν απευθυνόμενη περισσότερο στους συναδέλφους μου εκπαιδευτικούς που μας παρακολουθούν να πω, ότι ο γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, ο τελευταίος διεξήχθη το 2009 μετά από το «ατυχές» γεγονός της δολοφονίας του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, μπορεί να ύψωνε μια ψευδεπίγραφη ελπίδα και ένα προπέτασμα ελπίδας για χιλιάδες ανέργους εκπαιδευτικούς, όμως στην ουσία θέλω να σας ρωτήσω, αγαπητοί συνάδελφοι της αξιωματικής αντιπολίτευσης, όταν ένας φιλόλογος για παράδειγμα καλούνταν να απαντήσει σε ερωτήσεις του τύπου, με πόσα άλογα πολέμησε ο Μέγας Αλέξανδρος στη μάχη του Ισσού ποταμού, αν ερωτήσεις τέτοιου τύπου, εξετάζουν την επαγγελματική, ακαδημαϊκή ή ακόμη και παιδαγωγική επάρκεια ενός εκπαιδευτικού.
Περαιτέρω να υπογραμμίσω, ότι κατά τη γνώμη μου και κατά τη γνώμη μας, και κατά τη γνώμη της Κυβέρνησης πιστεύω, η ακαδημαϊκή επάρκεια αποδεικνύεται μέσα από μια συνεχή διαδικασία, είτε της ενεργούς δράσης μέσα στην τάξη, είτε με την απόκτηση ολοένα και περισσότερων ακαδημαϊκών προσόντων.
➤ Εκπαιδευτικοί στη λαιμητόμο επί Ν.Δ: «Είτε μετατάσσεσθε είτε απολύεστε»
Το άρθρο 44 του νομοσχεδίου έρχεται να αντιμετωπίσει όχι μόνο μια αστοχία, όχι μόνο μια ανικανότητα, αλλά και μια επιλογή της τότε κυβέρνησης επί Υπουργίας Αρβανιτόπουλου, όταν ο συγκεκριμένος Υπουργός και η συγκεκριμένη κυβέρνηση έθεσε ουσιαστικά τα κεφάλια δεκάδων, εκατοντάδων ή και χιλιάδων εκπαιδευτικών στη λαιμητόμο και τους έθεσε το δίλημμα είτε μετατάσσεσθε είτε απολύεστε.
Παρόλα αυτά κ. Υπουργέ, θα ήθελα και εγώ με τη σειρά μου να πω ότι εφόσον αναλαμβάνετε την πάρα πολύ δίκαιη και με ευαισθησία πρωτοβουλία να αντιμετωπίσετε επιτέλους αυτό το χρόνιο πρόβλημα των αμετάθετων εκπαιδευτικών, να μπει στον προγραμματισμό του Υπουργείου και να μετατεθούν με τη σειρά τους όλοι οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θίγονται από μετατάξεις συναδέλφων τους.