Η βουλεύτρια Πιερίας ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σκούφα, κατά τη συζήτηση της 3η συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (στις 21/7) ανέφερε χαρακτηριστικά: «Το σχολείο που θεσπίζετε μας θυμίζει τους εφιάλτες του παρελθόντος, οι οποίοι έχουν βγει από το χρονοντούλαπο της ιστορίας και μας κοιτάζουν απειλητικά». Απευθυνόμενη δε στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έκανε λόγο για ένα «νομοσχέδιο άκρατης υπερσυγκέντρωσης εξουσιών και αποδημοκρατικοποίησης, ένα νομοσχέδιο το οποίο αντί να καθιστά το σχολείο ζωντανή κοινότητα συμμετοχής και συνδραστηριότητας πολλών παραγόντων, μετατρέπεται σε εργαλείο κομματικής διαχείρισης κι αποδημοκρατικοποίησης από την κυβέρνηση ΝΔ».

Ο αποκλεισμός των υποψηφίων από Εσπερινά Λύκεια
Απαντώντας στα σχόλια της υπουργού στα όσα είχε αναφέρει η βουλεύτρια Πιερίας για τον αποκλεισμό και την ακύρωση του 1% από τα πανεπιστήμια για τους αποφοίτους των Εσπερινών Λυκείων, κάλεσε την υπουργό να αναφέρει ποιο είναι το ποσοστό ψαλιδίσματος, κοψίματος των υποψήφιων που προέρχονται από τα Εσπερινά Λύκεια. Υποψήφιοι που μαζί με δεκάδες χιλιάδες άλλους, κόπηκαν αυτές τις ημέρες λόγω του δικού της νομοθετήματος περί της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Ιδιαίτερα η κ. Σκούφα στην τοποθέτησή της επισήμανε πως «η εκτόξευση των βάσεων, και η εξέταση όλων μαζί των υποψηφίων, αυτών δηλαδή που προέρχονται από τα Εσπερινά μαζί με τους υποψηφίους των ημερήσιων λυκείων, στην ίδια ύλη, δημιουργεί επιπρόσθετα εμπόδια στην πρόσβασή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Διότι αυτοί οι άνθρωποι δουλεύουν και παράλληλα προσπαθούν να τελειώσουν τη φοίτησή τους στο σχολείο και να εισαχθούν στο πανεπιστήμιο».

Επίσης υπογράμμισε ότι για τον ΣΥΡΙΖΑ ως προοδευτική δύναμη, ισότητα στις ευκαιρίες σημαίνει ενίσχυση των αδύναμων ομάδων ως εκπαιδευτική πολιτική από πλευράς του κράτους. Ενίσχυση, των αδύναμων μαθητών, ούτως ώστε να μπορούν να συναγωνιστούν συμμαθητές και συμμαθήτριές τους που προέρχονται από πιο “πλούσια” -κοινωνιολογικός όρος- πολιτισμικά περιβάλλοντα.
Υπέρ της αξιολόγησης αλλά με τελείως διαφορετικούς όρους

Όσον αφορά το νομοσχέδιο, η βουλεύτρια Πιερίας ξεκαθάρισε για μια ακόμη φορά ότι ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ούτε και οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους είναι αντίθετοι στην αξιολόγηση. Αντιθέτως, έχουν κατατεθεί εδώ και χρόνια και συνέχεια επικαιροποιούνται πλήθος προτάσεων από την ίδια την εκπαιδευτική κοινότητα και τους εκπαιδευτικούς, τους εργαζόμενους δηλαδή του πεδίου, που καθημερινά είναι σε επαφή με τη μαθησιακή διαδικασία και τους μαθητές, πώς προτείνουν να γίνεται η αξιολόγηση.

Σύμφωνα και με τους όρους της παιδαγωγικής επιστήμης. Όσον αφορά το ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία, ακριβώς και για το λόγο της αξιολόγησης είχε συγκροτήσει τα ΠΕΚΕΣ, τα οποία καταργούνται με το νυν νομοσχέδιο με την πρόφαση ότι έχουν περιφερειακό και όχι τοπικό χαρακτήρα. Και το ερώτημα που έθεσε η βουλεύτρια και που παραμένει αναπάντητο από πλευράς του υπουργείου όπως χαρακτηριστικά τόνισε είναι : «Για ποιο λόγο να μην εμπλουτιστούν με στελεχιακό δυναμικό τα ήδη υπάρχοντα ΠΕΚΕΣ και να μη διοριστούν από την Κυβέρνηση Σύμβουλοι στις κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, χωρίς να καταργηθεί ο ίδιος ο θεσμός των ΠΕΚΕΣ;»

Η θεσμοθέτηση της αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων επί ΣΥΡΙΖΑ
Η βουλεύτρια Πιερίας, υπενθύμισε ακόμα στο σώμα πως επί ΣΥΡΙΖΑ, είχε θεσμοθετηθεί και η αυτοαξιολόγηση των Σχολικών Μονάδων. Και εξήγησε πως επρόκειτο περί αυτοαξιολόγησης και όχι εξωτερικής αξιολόγησης όπως θεσμοθετεί η Ν.Δ η οποία ουσιαστικά εισάγει το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου, δηλαδή ένα εξωτερικό σε σχέση με την εκπαιδευτική σχολική κοινότητα πρόσωπο, ο οποίος θα «μεταφέρει γνώσεις» και θα αξιολογεί, χωρίς να έχει ο ίδιος ή η ίδια καμία επαφή με τη σχολική πραγματικότητα εντός της σχολικής μονάδας.

Αντίθετα στην αυτοαξιολόγηση των Σχολικών Μονάδων, όπως την είχε θεσμοθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, συμμετείχε και όλη η σχολική κοινότητα, δηλαδή οι γονείς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, καθώς τόσο η αξιολόγηση όσο και η θέσπιση κανόνων λειτουργίας, εάν δεν είναι αποτέλεσμα συναπόφασης, τότε ενδεχομένως να μην είναι και τόσο αποτελεσματική.

Ο απολυταρχικός και τιμωρητικός χαρακτήρας της αξιολόγησης που εισάγει η Υπουργός Παιδείας
Επίσης σε σχέση με την όλη διαδικασία αξιολόγησης, η κ. Σκούφα τόνισε πως το υπουργείο Παιδείας θεσπίζει μια διαδικασία την οποία αναθέτει σε μονοπρόσωπα ως επί το πλείστον όργανα και αναρωτήθηκε κατά πόσο ένα μονοπρόσωπο όργανο μπορεί να είναι αντικειμενικό στην αξιολόγησή του.

Πρόσθεσε δε, ότι υπάρχει όντως πρόβλημα με την αξιολόγηση στο παρόν νομοσχέδιο, διότι θεσπίζεται με έναν εξαρχής βαρύ τιμωρητικό χαρακτήρα αφού προβλέπει για τα μεν στελέχη εκπαίδευσης που δεν θα συμμετάσχουν στην αξιολόγηση αποκλεισμό από κάθε διαδικασία επιλογής για τα επόμενα 8 έτη, για δε τον εκπαιδευτικό που δεν θα συμμετάσχει στην αξιολόγηση, με το κατάπτυστο από άποψη αντιδημοκρατικότητας άρθρο 56, του επιβάλλεται ποινή αποστέρησης αποδοχών ενός μήνα και μισθολογική καθήλωση.

Δείτε εδώ το βίντεο της ομιλίας 

 

(Δελτίο τύπου)