Εκπαιδευτικός στην Κέρκυρα  συνταξιοδοτήθηκε με την ιδιότητα του αναπληρωτή, τόνισε  ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νικηφόρος Κωνσταντίνου, μιλώντας σε  πανεκπαιδευτική εκδήλωση στα Γιαννιτσά από τον τοπικό Σύλλογο Διδασκάλων και την ΕΛΜΕ Β Πέλλας για τις  ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος των καθηγητών της Δευτεροβάθμιας και στις δύσκολες συνθήκες άσκησης του εκπαιδευτικού έργου μονίμων και αναπληρωτών.

Ειδικότερα ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ ανέφερε στην ομιλία του τα εξής:

 

Συνταξιοδοτήσεις και Αναπληρωτές

–    Αποχώρησαν από το 2010 μέχρι σήμερα 21.000 περίπου καθηγητές.
–    Όλα αυτά τα κενά καλύπτονται με αναπληρωτές.
–    Οι αναπληρωτές σε αντίθεση με τις άλλες χώρες (στις οποίες καλύπτουν έκτακτες ανάγκες: ασθένειας, μητρότητας,…) καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
–    Το ποσοστό των αναπληρωτών (σε σχέση με τους μόνιμους) το 2011 ήταν 8%  και σήμερα ξεπερνά το 12 με 13%.

 

Μοναδική λύση οι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοί μας αναπληρωτές που υπηρετούν το δημόσιο σχολείο περιπλανώμενοι στις εσχατιές της χώρας είναι:

–    Αυξημένες δαπάνες για τους ίδιους και τις οικογένειές τους λόγω αυξημένων αναγκών εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.
–    Έλλειψη κατοικιών προς ενοικίαση λόγω τουρισμού. Κάθε χρόνο προστίθενται και νέες περιοχές.
–    Διατηρούν 2 και 3 σπίτια καθώς εκτός αυτό της μόνιμης τους κατοικίας. Αυτό συμβαίνει γιατί έχουν προσληφθεί και συνεχίζουν να εργάζονται όντας σε μεγάλη ηλικία. Πέρσι είχαμε και την 1η συνταξιοδότηση αναπληρωτή στην περιοχή της Κέρκυρας!

Μόνη άμεση λύση η εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.

 

Μόνιμοι εκπαιδευτικοί

Στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί είναι:

–    Ο  μοναδικός κλάδος του δημοσίου που διορίζονται μακριά από την μόνιμη κατοικίας τους χωρίς καμία προοπτική να βρεθούν κοντά στο σπίτι τους.
–    Μηδενικές μεταθέσεις. Χιλιάδες συνάδελφοι έχουν εγκλωβιστεί στις εσχατιές της χώρας και μακριά από τα σπίτια τους καθώς δεν έχουμε μόνιμους διορισμούς από το 2010. Συγκεκριμένα τα τελευταία χρόνια έχουμε: το 2018 (7% πήρε μετάθεση από το σύνολο των αιτούντων), το 2017 (3%), το 2016 (5%), 2015 (21%), 2014 (9%), το 2013 (5%), το 2012 (16%).
–    Ελάχιστες αποσπάσεις. Τα ποσοστά των αποσπάσεων σε σχέση με αυτά των μεταθέσεων είναι λίγο μεγαλύτερα παραμένουν όμως τραγικά μικρά σε σχέση με αυτά των αιτήσεων και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι.

Μόνη άμεση λύση η ενεργοποίηση της επιτροπής Υπηρεσιακών Μεταβολών για αλλαγές και βελτιώσεις στο πλαίσιο των μεταθέσεων και των αποσπάσεων.

Εργασιακά – Μισθολογικά – Συνταξιοδοτικά

–    Είναι ο μοναδικός κλάδος του δημοσίου που έχει 2,3 και περισσότερες έδρες εργασίας μεταξύ των οποίων μετακινούνται ακόμα και μέσα στην ίδια μέρα.
–    Το 40% μετακινούνται σε πάνω από 2 σχολεία.
–    Χιλιάδες καθηγητές σε 4 με 5 σχολεία εβδομαδιαίως χωρίς ασφάλεια και αποζημίωση.
–    Μείωση μισθών την περίοδο 2010-16 30% όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος των μειώσεων στους δημόσιους υπαλλήλους ήταν 18% (στοιχεία ΙΝΕ-ΓΣΕΕ).
–    Οι μισθοί των εκπαιδευτικών είναι στις 10 χειρότερες χώρες του ΟΟΣΑ.
–    Λόγω οικονομικής κρίσης και μετά το 2022 όλοι στη σύνταξη μετά τα 67.

Μόνη λύση η επαναφορά αποχώρησης στα 30 χρόνια υπηρεσίας με πλήρη σύνταξη και από 60 χρόνων και μετά.

 

Αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου

–    Επαναφορά του ωραρίου στα επίπεδα του 2013.
–    Μείωση των μαθητών ανά τμήμα.
–    Μείωση της γραφειοκρατίας και ψηφιοποίηση όλης της λειτουργίας των σχολείων.
–    Ολοκλήρωση όλων των υπηρεσιακών μεταβολών (μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετατάξεις) την άνοιξη κάθε έτους.

 

Πηγή: aftodioikisi.gr