Ένωση Καταναλωτών Βόλου: Καταιγισμός μηνυμάτων απάτης
Δεκάδες καταγγελίες έλαβε τις τελευταίες μέρες η Ένωση Καταναλωτών Βόλου & Θεσσαλίας, για μηνύματα που χρησιμοποιούν παράνομα το λογότυπο της ALPHA BANK για να αποσπάσουν κωδικούς e-banking, πιστωτικών καρτών και άλλων προσωπικών δεδομένων και να αδειάσουν τους λογαριασμούς των πελατών της τράπεζας.
Τα μηνύματα αυτά είναι αληθοφανή και δημιουργούν την αίσθηση του επείγοντος ( πχ. η συναλλαγή εκκρεμεί, η κάρτα σας έχει χρησιμοποιηθεί παράνομα, ο λογαριασμός σας θα κλείσει εντός 24 ωρών, έγινε μεταφορά πίστωσης, δεν ήταν δυνατή η ολοκλήρωση της πληρωμής, πρέπει να ενημερώσετε τα έγγραφά σας κ.α.)
Ζητούν να πατήσουμε συνδέσμους που μας οδηγούν σε μια ψεύτικη σελίδα της τράπεζας και να δώσουμε τα στοιχεία μας ή μας προτρέπουν να ανοίξουμε επισυναπτόμενα που κρύβουν κακόβουλα λογισμικά που μπορούν να υποκλέψουν τα προσωπικά μας δεδομένα. Κάποια από αυτά μάλιστα ισχυρίζονται ότι θέλουν να μας «προστατέψουν» από απάτες.
Διαγράφουμε αμέσως αυτά τα μηνύματα, δεν πατάμε κανένα σύνδεσμο ή κουμπί (κάντε κλικ εδώ), όπως μας προτρέπουν και δεν ανοίγουμε τα συνημμένα αρχεία. Αν δώσαμε προσωπικά δεδομένα επικοινωνούμε αμέσως με την τράπεζα.
Δείτε κάποια από τα μηνύματα που έχουν διαφορετικό περιεχόμενο και αποστολέα:
«Από Alpha Bank <> Η εισερχόμενη συναλλαγή εκκρεμεί αυτήν τη στιγμή. Δείτε το συνημμένο για πληροφορίες πληρωμής.»
«Από Alpha Bank GR [email protected]. Η κάρτα μας έχει χρησιμοποιηθεί παράνομα από τη διεύθυνση IP 37.109.88.20. Διαπιστώσαμε ότι κάποιος χρησιμοποιεί την κάρτα μας χωρίς την άδειά μας. Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να ανοίξετε ένα ασφαλές παράθυρο προγράμματος περιήγησης και ακολουθήστε μας οδηγίες για να προστατέψετε την κάρτα μας από απάτη. Κάντε κλικ ΕΔΩ * Επιβεβαιώστε την ταυτότητά μας διαφορετικά ο λογαριασμός μας θα κλείσει εντός 24 ωρών. Σε ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη σου. ALPHA-Bank»
«Από Alpha Bank <> . Αγαπητέ πελάτη, Η εισερχόμενη συναλλαγή μας απορρίφθηκε επειδή τα δεδομένα του προφίλ μας δεν έχουν επικυρωθεί. Κάντε κλικ εδώ για επικύρωση για να ενεργοποιήσετε την πληρωμή. Ευχαριστούμε για την τραπεζική συνεργασία μαζί μας. Alpha Bank»
«Από ALPHA-BANK .gr [email protected]. Αγαπητέ πελάτη, Χάρη στο νέο έτος, η Bank MyАLPHA αποφάσισε να απαγορεύσει όλους μας τραπεζικούς λογαριασμούς που δεν έχουν ενημερωθεί. Μετά από λίγες ώρες ο λογαριασμός μας θα απενεργοποιηθεί λόγω μη συμμόρφωσης με μας νόμους ALPHA2022, θα πρέπει να ενημερώσετε και να ενεργοποιήσετε ξανά τον λογαριασμό μας παρακάτω γρήγορα. εκσυγχρονίζω. *Αγαπητέ πελάτη, όλα αυτά τα κάνουμε για την ασφάλειά μας. *Υπηρεσία Ασφαλείας ALPHA В A N К 20.01.2022 *Υπηρεσία ηλεκτρονικής τραπεζικής MyАLPHA.»
«Από Alpha bank <>. Ειδοποίηση μεταφοράς πίστωσης / Credit transfer notification. Κατεβάστε το συνημμένο αρχείο για λεπτομέρειες πληρωμής.»
«Από Alpha Bank [email protected]. Πληρωμή σε αναμονή / Payment on hold. Δεν ήταν δυνατή η ολοκλήρωση μιας εισερχόμενης πληρωμής λόγω σφάλματος που βρέθηκε στα δεδομένα μας. Μας συνιστούμε να διορθώσετε κάνοντας κλικ στον παρακάτω ιστότοπό μας και ακολουθώντας το μήνυμα προτροπής. https://www.alpha.gr. Με εκτίμηση, ALPHA BANK»
«Από Alpha Bank [email protected]. Ειδοποίηση πιστωτικής συναλλαγής / Credit Transaction Alert.. Παρακαλούμε κατεβάστε για να δείτε το συνημμένο αρχείο για λεπτομέρειες πληρωμής.»
«Από: Alpha Bank [email protected]. ΕΠΑΝΑΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΙΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ALPHA BANK
Ταυτοποίηση. Κάθε πελάτης της Alpha Bank χρειάζεται να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό του και να απαντήσει σε ορισμένες ερωτήσεις σχετικά με τον λογαριασμό του. Αυτό είναι υποχρεωτικό. Ευτυχώς, είναι απλό, ασφαλές και γρήγορο μέσα από το τραπεζικό περιβάλλον της Alpha Bank.
«Από Alpha Bank [email protected]. ΕΠΕΙΓΟΝ ΜΗΝΥΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ALPHA BANK (ΛΗΨΗ ΕΓΓΡΑΦΟΥ): Ηλεκτρονική ενημέρωση εγγράφων. Αγαπητέ κύριε/κύρια, έπεσε στην αντίληψή μας ότι δεν έχετε ενημερώσει τα έγγραφά σας στο Myalpha web. Για να συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τον ιστό Myalpha, πρέπει να ενημερώσετε τα έγγραφά σας. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία έχει καθιερωθεί ειδικό ρυθμιστικό πλαίσιο που επιδιώκει: τη διασφάλιση της ακεραιότητας του τραπεζικού συστήματος, καθώς και την προστασία των έννομων συμφερόντων κάθε συναλλασσόμενου και τη διασφάλιση των οικονομικών συναλλαγών του. Συνδεθείτε και ακολουθήστε τα βήματα για να ενημερώσετε την τεκμηρίωσή σας μεταβείτε στη σελίδα σύνδεσης»