«Επιδημία» οι ηλεκτρονικές απάτες – Πώς αδειάζουν λογαριασμούς – Τι είναι το ηλεκτρονικό “ψάρεμα” μέσω e-mail ή sms
Διαστάσεις επιδημίας λαμβάνουν οι ηλεκτρονικές απάτες, με επιτήδειους που καταφέρνουν να υποκλέψουν κωδικούς και να αδειάσουν τους λογαριασμούς των θυμάτων τους.
Η έναρξη της πανδημίας έφερε αύξηση της χρήσης του διαδικτύου, πολλαπλασιασμό των ηλεκτρονικών συναλλαγών αλλά και κατακόρυφη αύξηση στις ηλεκτρονικές απάτες. Το πιο διαδεδομένο είδος απάτης στη χώρα μας είναι το phishing, το ηλεκτρονικό ψάρεμα, μέσω e-mail ή sms στα κινητά τηλέφωνα, με στόχο την κλοπή κωδικών τραπεζικών λογαριασμών και καρτών.
Η τελευταία υπόθεση που απασχόλησε την Αστυνομία αφορούσε πολίτη από τα Ιωάννινα, ο οποίος έλαβε sms στο κινητό του με δήθεν αποστολέα την τράπεζά του. Το μήνυμα του ζητούσε να συνδέσει τον αριθμό του τηλεφώνου του με τον τραπεζικό του λογαριασμό. Πάτησε το link που του έστειλαν, κατευθύνθηκε σε ιστοσελίδα που προσομοίαζε με αυτήν της τράπεζάς του και πληκτρολόγησε τους προσωπικούς του κωδικούς. Λίγο μετά διαπίστωσε ότι είχαν κάνει φτερά 8.000 ευρώ από τον τραπεζικό του λογαριασμό. Η Αστυνομία σχημάτισε δικογραφία σε βάρος του δράστη.
To 2021 τα κυκλώματα αφαίρεσαν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από τραπεζικούς λογαριασμούς πολιτών. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, η αύξηση στο λεγόμενο ηλεκτρονικό ψάρεμα άγγιξε το 380% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, ενώ η αύξηση των αφαιρεθέντων ποσών άγγιξε το 54%.
Πηγή: ΕΡΤ