Τις επιφυλάξεις της καταθέτοντας μια σειρά ερωτήσεων με αποδέκτη τον προτεινόμενο από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για τη θέση του προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Ι. Αντωνίου, εξέφρασε η βουλεύτρια ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας Ελισάβετ (Μπέττυ) Σκούφα, στην τοποθέτησή της κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, με θέμα τη διατύπωση γνώμης από τα μέλη της Επιτροπής, σχετικά με τον προτεινόμενο από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, για διορισμό στη θέση του Προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.),κ. Ιωάννη Αντωνίου.

 

 

Η «αριστεία» κι ο «εκπαιδευτικός λαϊκισμός» κατά τον κ. Αντωνίου

Η κα Σκούφα ζήτησε απαντήσεις σε σχέση με δυο κομβικές έννοιες στις οποίες είχε αναφερθεί ο κ. Ιωάννου και που θα είναι η προμετωπίδα των προτάσεων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής,όσον αφορά στον τομέα της Παιδείας, συγκεκριμένα την αριστεία και την αξιολόγηση. «Η πρώτη είναι η αριστεία. Θα πρέπει να συνδυάσουμε αυτήν την έννοια, την «αριστεία», με δηλώσεις που έχετε κάνει δημοσίως, ότι «αποτελεί εκπαιδευτικό λαϊκισμό η σχεδόν ακώλυτη προαγωγή και απόλυση των μαθητών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο»και ότι διαφωνείτε κάθετα και άρα, θα πάρετε -αυτόχρημα, αυθωρεί και παραχρήμα-, πίσω για παράδειγμα το μέτρο που έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ και μείωσε τα εξεταζόμενα μαθήματα, στο Γυμνάσιο, σε 4.

Η αριστεία, συνδυαζόμενη με τη δήλωσή σας ότι πρέπει να ενισχυθούν οι προϋποθέσεις προαγωγής μαθητών στο γυμνάσιο και το λύκειο.Με αυτό φανταζόμαστε ότι θα ενισχύσετε τις προϋποθέσεις προαγωγής τους και από τάξη σε τάξη, και για να καταλαβαίνουν οι πολίτες, από την πρώτη γυμνασίου στη δευτέρα κ.λπ. Κατ’ εσάς, λοιπόν η «αριστεία» είναι η ικανότητα των μαθητών και μαθητριών να προσαρμόζονται και να αποδίδουν σαν καλοκουρδισμένες μηχανές στο απόλυτο εξεταστικοκεντρικό σύστημα της παιδείας;

Έπειτα, κατά τη γνώμη σας, ο στόχος της παιδείας, ο στόχος των δημόσιων σχολείων είναι η απόλυτη προσαρμοστική τους ικανότητα και η μονομερής τους προσκόλληση στις ανάγκες της αγοράς;»

 

Η αξιολόγηση και η υποβάθμιση εκπαιδευτικών μονάδων

Αναφερθήκατε και στην αξιολόγηση, είπε η βουλεύτρια ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας. Η αξιολόγηση, σαφώς, μετρά την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων.Τι θα πράξετε με τους εκπαιδευτικούς που τυχόν δε θα πιάσουν τη μάξιμουμ επίδοση στην αξιολόγηση;

Με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων θα συνδεθεί και η χρηματοδότησή τους; η κατ’ επιλογή και κατά τόπους στήριξη σχολικών μονάδων που έπιασαν άριστα σε αυτή την αξιολόγηση και η υποβάθμιση της στήριξης στην υλικοτεχνική υποδομή και στα οικονομικά μέσα άλλων εκπαιδευτικών μονάδων, που δεν θα έχουν πιάσει αυτή τη μάξιμουμ επίδοση;»

 

Οι απαξιωτικές δηλώσεις του κ. Αντωνίου για το συνδικαλιστικό κίνημα

«Σε δημόσιες τοποθετήσεις σας, πάλι, έχετε εκφραστεί, θα έλεγα, απαξιωτικά για το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών, που, σημειωτέον, αποτελεί τη μοναδική θεσπισμένη μορφή της έκφρασης άποψης των εκπαιδευτικών σε συλλογικό επίπεδο» τόνισε χαρακτηριστικά η κα Σκούφα.

«Έχετε πει, για παράδειγμα, ότι αποτελεί «εκπαιδευτικό λαϊκισμό η γενίκευση της συνδιοίκησης με τους συνδικαλιστές» που ακολουθούσε ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και έχετε χαρακτηρίσει τους εκπαιδευτικούς και τη συνδικαλιστική εκπροσώπησή τους ως «δυνάμεις αντιμεταρρύθμισης που καιροφυλακτούν και ανασυντάσσονται».

Θέλω να σας ρωτήσω ποιοι είναι, κατά τη γνώμη σας, οι κοινωνικοί εταίροι, αν όχι η εκπαιδευτική κοινότητα, οι γονείς, οι καθηγητές, οι μαθητές και οι μαθήτριες, αν αναφερθούμε στο δημόσιο ελληνικό σχολείο, με τους οποίους η εκάστοτε κυβέρνηση πρέπει να συζητά και αν θέλετε, σε ένα βαθμό, να συναποφασίζει τα εκπαιδευτικά μέτρα;»