Επιστολή διαμαρτυρίας μαθητών του 3ου Γενικού Λυκείου Κατερίνης
Επιστολή διαμαρτυρίας απέστειλαν μαθητές του 3ου Γενικού Λυκείου Κατερίνης, σχετικά με προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη σχολική τους μονάδα, αλλά και ζητήματα που απασχολούν γενικότερα σχολεία της χώρας.
Στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:
Αξιότιμοι κύριοι/ες
Ως μέλη του 15μελούς συμβουλίου του 3ου Γενικού Λυκείου Κατερίνης επιθυμούμε να σας γνωστοποιήσουμε ορισμένα προβλήματα που αφορούν τη σχολική μας μονάδα αλλά απασχολούν γενικότερα και πολλά σχολεία σε όλη την ελληνική επικράτεια. Ζητήματα τα οποία συνήθως αποτελούν αφορμή για καταλήψεις. Επιλογή μας είναι, ωστόσο, αντί να προβούμε σε κατάληψη, να τα γνωστοποιήσουμε στον δημόσιο χώρο, με την ελπίδα να πετύχουμε κάποια βελτίωση των συνθηκών.
Τα κυριότερα προβλήματα που μας απασχολούν είναι τα εξής:
- Χρόνιο πρόβλημα της σχολικής μας μονάδας είναι η έλλειψη κλειστού γυμναστηρίου – χώρου εκδηλώσεων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα από τη μια πλευρά να μην μπορούμε να κάνουμε το μάθημα της Φυσικής Αγωγής τις ημέρες που δεν το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, από την άλλη πλευρά να κάνουμε τις εκδηλώσεις μας είτε στοιβαγμένοι στους διαδρόμους, είτε εξ αποστάσεως μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας, είτε να καταφεύγουμε σε χώρους έξω από τη σχολική μας μονάδα. Παρά τη μακροχρόνια προσπάθειά μας προς τους αρμόδιους φορείς, το πρόβλημα παραμένει άλυτο.
- Πέραν τούτου, κατά τη φετινή σχολική χρονιά, στα παραπάνω προστέθηκαν και τα τμήματα με πολύ μεγάλο αριθμό μαθητών, που φτάνουν τους 27 μαθητές/-τριες ανά τμήμα, σε σχολικές αίθουσες που με δυσκολία τους χωράνε. Το γεγονός αυτό προκαλεί μια σειρά από προβλήματα:
α) Λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών δυσχεραίνεται η διαδικασία της διδασκαλίας από τους καθηγητές, είναι δυσκολότερο να τηρηθεί η πειθαρχία στην τάξη και ως αποτέλεσμα είναι δυσκολότερο για τους μαθητές να παρακολουθήσουν και να κατανοήσουν το μάθημα. Αναρωτιόμαστε: πόσα τετραγωνικά αντιστοιχούν σε κάθε μαθητή;
β) Ένα ειδικότερο πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει αρκετός χώρος και στα εργαστήρια του σχολείου, πληροφορικής και βιολογίας αντίστοιχα.
γ) Ο ανεπαρκής χώρος μέσα στις αίθουσες την ίδια στιγμή κάνει πιο εύκολη τη μετάδοση ιών, σε μια εποχή που έχουμε ξανά έξαρση του κορονοϊού και άλλων ιών.
δ) Πέραν τούτου, ένα ακόμη ζήτημα είναι ότι με τον μεγάλο αριθμό μαθητών ανά αίθουσα, καθίσταται δυσκολότερη και η εκκένωση του σχολείου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (σεισμός κ.λπ.). Ποιος έχει την ευθύνη, αν συμβεί κάτι;
Το δεκαπενταμελές συμβούλιο του 3ου ΓΕΛ Κατερίνης
(Δελτίο τύπου)