Επιχείρηση “επιστροφές φόρων” από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Μετά και το ξεκαθάρισμα του τοπίου όσον αφορά στην φετινή διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, το ενδιαφέρον εστιάζεται στο να μπει… τάξη στο Taxis το οποίο έγινε “άνω – κάτω” εξαιτίας των αλλεπάλληλων μέτρων για τον κορονοϊό.

Οι επιστροφές φόρου σε εκκρεμότητα αυξήθηκαν λόγω κλειστών εφοριών και άλλων προτεραιοτήτων. Οι πληρωμές που έκαναν οι φορολογούμενοι μέσα στην “πανδημία” δεν έχουν περαστεί ακόμη στο Taxis λόγω του ότι πρέπει να γίνει “ξεκαθάρισμα” του μητρώου και να προκύψει ποιοι δικαιούνται επιστροφή φόρου ως “bonus” λόγω κορονοϊού και ποιοι όχι.

Από τις εμπρόθεσμες πληρωμές ΦΠΑ του Απριλίου αλλά και από την εμπρόθεσμη εξόφληση των δόσεων της εφορίας μετά τον Μάρτιο “γεννήθηκαν” νέες επιστροφές ενώ υπάρχει και η πολύ μεγάλη εκκρεμότητα με τους ιδιοκτήτες ακινήτων οι οποίοι περιμένουν τους “καρπούς” της δήλωσης που έκαναν στην εφορία για την απώλεια εισοδήματος που υπέστησαν εξαιτίας του υποχρεωτικού κουρέματος των ενοικίων κατά 40%.

Αν προστεθούν κορονόπληκτοι, ιδιοκτήτες ακινήτων και επαγγελματίες που περιμένουν επιστροφές ΦΠΑ λόγω επιδείνωσης οικονομικών μεγεθών, ο αριθμός μπορεί να ξεπερνά το ένα εκατομμύριο. Σε μια προσπάθεια να επιταχυνθεί η διαδικασία, χθες, η ΑΑΔΕ εξέδωσε εγκύκλιο για να θέσει προτεραιότητες όσον αφορά στο ποιοι θα πρέπει να πάρουν τα χρήματα της επιστροφής πρώτοι.

Ουσιαστικά, η εγκύκλιος περιγράφει ένα “βαθμολόγιο” βάσει του οποίου θα πρέπει να κινούνται οι Δ.Ο.Υ για να επιστρέφουν τα; χρήματα. Όσο μεγαλύτερο το ποσό και όσο μεγαλύτερο το χρονικό διάστημα από την ημέρα που έχει γεννηθεί η υποχρέωση του δημοσίου να επιστρέψει χρήματα, τόσο υψηλότερα στη λίστα με τις προτεραιότητες της κάθε εφορίας θα μπαίνει η συγκεκριμένη υπόθεση.

Όπως αναφέρεται και στη σχετική εγκύκλιο, “στο πλαίσιο της υποχρέωσης της Α.Α.Δ.Ε. για εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων της από επιστροφές φόρων και για την διευκόλυνση των διαδικασιών, την καλύτερη παρακολούθηση της χρονολογικής ωρίμανσης και για την ενιαία αντιμετώπιση διαχείρισης αυτών από όλες τις Δ.Ο.Υ. τίθεται διαδικασία διεκπεραίωσης των επιστροφών με βάση:

α) τη χρονολογική ωρίμανση

β) το ύψος των επιστραφέντων ποσών.

Οι στόχοι είναι πολύ συγκεκριμένοι:

1. Να επιστραφούν όσο το δυνατόν περισσότερα από τα περίπου 500 εκατ. ευρώ που βρίσκονται σε εκκρεμότητα

2. Να καθαρίσει το μητρώο του Taxis και να φανούν οι πληρωμές φόρου που έχουν γίνει από τους φορολογούμενους ώστε να μην υπάρχει δυσκολία στην έκδοση φορολογικής ενημερότητας

3. Να ενημερωθούν οι ιδιοκτήτες ακινήτων για τις επιστροφές φόρου που δικαιούνται λόγω “κουρέματος” ενοικίων και στη συνέχεια να γίνουν οι συμψηφισμοί με τον ΕΝΦΙΑ ή τον φόρο εισοδήματος

4. Να γίνουν οι συμψηφισμοί των επιστροφών φόρων που έχουν πιστωθεί στους φορολογούμενους λόγω εμπρόθεσμης πληρωμής φορολογικών υποχρεώσεων μέσα στην πανδημία με άλλες φορολογικές υποχρεώσεις και ειδικά τον ΦΠΑ β’ τριμήνου που βεβαιώνεται μέχρι το τέλος Ιουλίου.

 

 

 

Πηγή: thetoc.gr