Σε αλλαγές σε ορισμένες από τις κατηγορίες που συνθέτουν το «Καλάθι του Νοικοκυριού» σχεδιάζει να προχωρήσει το Υπουργείο Ανάπτυξης ενώ εξετάζεται με ποιον τρόπο θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στο μέτρο και τα σχολικά είδη, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Το μέτρο του «Καλαθιού» συμπληρώνει ήδη 9 μήνες εφαρμογής στα σούπερ μάρκετ ενώ πρόσφατα πήρε παράταση έως το τέλος του έτους, με το υπουργείο Ανάπτυξης πλέον να σχεδιάζει για το προσεχές διάστημα την ανανέωσή του και την προσαρμογή του στις σημερινές ανάγκες των καταναλωτών.

Βγαίνουν κατηγορίες με μειωμένη ζήτηση
Οι αλλαγές αυτές δεν αναμένεται να είναι ριζικές, όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές του υπουργείου στο CNN Greece καθώς οι βασικές κατηγορίες θα παραμείνουν ως έχουν. Σχεδιάζεται ωστόσο να αφαιρεθούν κάποιες κατηγορίες προϊόντων, οι οποίες με βάση τα σημερινά δεδομένα δεν έχουν πλέον μεγάλη ζήτηση, όπως είναι τα αντισηπτικά, που είχαν μπει λόγω της πανδημίας ή άλλες, όπως το κακάο σε σκόνη, που δεν παρατηρείται έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον από πλευράς καταναλωτών.

Εξετάζεται το ενδεχόμενο να αντικατασταθούν ίσως με νέες κατηγορίες προϊόντων, με τις τελικές σχετικές αποφάσεις ωστόσο να αναμένονται πιθανότατα στο τέλος της εβδομάδας και αφού γίνουν νωρίτερα οι απαραίτητες συζητήσεις με την αγορά, όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές.

Τα σχολικά είδη
Σε ό,τι αφορά τα σχολικά είδη, στα σχέδια του υπουργείου είναι να υπάρξει σχετική πρωτοβουλία τόσο για τη συγκράτηση των τιμών τους ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς όσο και για να αποφευχθούν ενδεχόμενα φαινόμενα αισχροκέρδειας. Στο πλαίσιο αυτό άλλωστε τα σχολικά είδη εντάχθηκαν πρόσφατα στη διάταξη που αφορά στο πλαφόν του περιθωρίου κέρδους μαζί με τα βασικά είδη διαβίωσης στα οποία προβλεπόταν ήδη.

Εκείνο που εξετάζει, επιπλέον, το αρμόδιο υπουργείο, για την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς δηλαδή, είναι ενδεχομένως τα σχολικά είδη να μπουν στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» ως «προσωρινή» κατηγορία όπως αντίστοιχα συνέβη τις περιόδους των γιορτών για άλλα προϊόντα με αυξημένη εποχική ζήτηση, ή ενδεχομένως και να δημιουργηθεί ένα νέο «καλάθι» στα πρότυπα εκείνων του «Άη Βασίλη» και του «νονού», εκτός των σούπερ μάρκετ.

 

 

 

Πηγή:thestival.gr